شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت

ببینید | جزییات دریافت سهام عدالت نوزادان اعلام شد

به گفته مسئولان، والدین نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ برای اختصاص ۱.۵ میلیون تومان سهام حداکثر تا پایان اسفندماه امسال فرصت ثبت‌نام در پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک را دارند.

ببینید | جزییات دریافت سهام عدالت نوزادان اعلام شد

به گزارش شمانیوز؛ اما مراحل ثبت‌نام والدین متولدین ۱۴۰۱ به ترتیب شامل «ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir»، «ورود از طریق شماره همراه والدین فرزند و دریافت کد یکبار مصرف»، «مشاهده بخش داشبورد و ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری»، «مشاهده اطلاعات فرزندان متولد ۱۴۰۱»، «انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد»، «ارسال اطلاعات و نمایش اطلاعات فرزند»، «انتخاب بانک عامل و سه مورد از صندوق‌های سهام»، «مشاهده پیام ثبت موفق و انتظار برای تأیید» است و بقیه مراحل توسط دستگاه‌های حاکمیتی و با توجه به کد سجامی انجام می‌شود و والدین موظف به دریافت کد سجامی برای فرزند خود هستند.

سهام عدالت

اما طبق اعلام بانک مرکزی برای کودکان زیر هفت سال حساب بانکی افتتاح نمی‌شود که جهت رفع این مشکل هم، هیات وزیران طبق مصوبه‌ای اعلام کرد که حساب بانکی به نام، ولی نوزاد افتتاح شود و بانک ملی، بانک عامل تعیین شده است.

سهام عدالت

همچنین لازم به تاکید است، والدین می‌توانند از فهرست اعلامی سه صندوق را انتخاب کنند و امکان فروش اوراق صندوق وجود ندارد، اما والدین می‌توانند صندوق خود را تغییر دهند.

اعطای صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس که روز چهارشنبه ۱۶ اسفند هم احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: با توجه به واریز منابع لازم برای خرید سهام نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه، سازمان بورس آماده است؛ از این رو از تمام والدین این نوزادان درخواست می‌کنیم حداکثر تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied