شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

تاریخچه شکلات، انواع آن و راهنمای خرید شکلات با کیفیت

یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین خوردنی‌ها در جهان که طرفداران بسیار زیادی دارد، شکلات است.

تاریخچه شکلات، انواع آن و راهنمای خرید شکلات با کیفیت

شکلات

یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین خوردنی‌ها در جهان که طرفداران بسیار زیادی دارد، شکلات است. اکثر افراد با طعم‌های خارق‌العاده آن خاطره دارند و همیشه به دنبال بهترین‌هایش می‌گردند. شاید تاریخچه Chocolate برایتان جذاب باشد و مشتاق باشید که در مورد این خوردنی اطلاعات زیادی کسب کنید. کسانی که طعم شکلات‌های دست­ساز را چشیده‌اند، هیچوقت از آنها دست برنمی‌دارند. میزان موادمغذی موجود در آنها یکی از دلایل مهم پرمصرف بودنشان است که از نوعی به نوع دیگر متفاوت است. در این مطلب قصد داریم تا با شما در مورد تاریخچه، انواع و خرید شکلات صحبت کنیم.

شکلات چیست؟

اگر از شما در مورد ریشه لغوی این خوراکی خوشمزه سوال شود می‌توانید آن را به xocolatl در لاتین ارجاع دهید معنای آب تلخ دارد. شما نباید این واژه را با برخی از نوشیدنی‌های تلخ اشتباه بگیرید. شاید با شنیدن اینکه Chocolate از دسته گیاهان است، تعجب کنید که از درخت کاکائو گرفته می‌شود.

این درخت دانه‌هایی به شکل لوبیا بار می‌دهد که پس از چندین مرحله پردازش، این دانه‌ها به شکلاتی که همه ما می‌شناسیم تبدیل می‌شود. در ادامه می‌خواهیم شما را با تاریخچه این محصول آشنا کنیم تا شما نیز به جمع علاقه‌مندان همیشگی آن بپیوندید.

تاریخچه شکلات

با توجه به تعریف بالا از این محصول قطعا می‌دانید که باید تاریخچه درخت کاکائو را نیز در این مورد بررسی کنیم. با توجه به منابع موثقی که در دسترس است، حدود 1100 سال پیش از میلاد و به احتمال زیاد قبل‌تر از آن از دانه‌های درخت­کاکائو و شکلی از شکلات استفاده می‌شده است.

جالب است بدانید که در برهه‌ای از تاریخ آمریکای جنوبی از دانه‌های این درخت به عنوان پول استفاده شده و به همین دلیل ارزش بسیار زیادی برای آن قائل بودند. در برخی نوشته‌ها آمده، که افرادی در مکزیک این درخت‌ها را پرستش می‌کردند.

در اروپا نیز برای اولین بار افراد اسپانیایی تحفه‌ای را برای پادشاه از آمریکا آوردند که به اوایل قرن شانزدهم برمی‌گردد. از این ماده هم به عنوان دارو و هم خوردنی استفاده می‌شد که با پیشرفت علم و تکنولوژی اهمیت مصرف آن برای همه مشخص شد.

امروزه در اکثر فروشگاه‌ها شاهد انواع مختلفی از شکلات‌ها هستیم که خواص مختلفی دارند. شما در مجموعه تیرینک می‌توانید محصولاتی با درصد خلوص بالا تهیه کنید و لذت محصول اصل را بچشید.

با مزایای شکلات آشنا شوید

والدینی که به فرزندان خود توصیه می‌کنند که به جای تنقلات بی‌خاصیت شکلات میل کنند، باید خودشان نیز به خواص این ماده توجه داشته باشند. همانطور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم از زمان‌های دور از این خوردنی به عنوان یک ماده دارویی استفاده می‌شد. این روزها نیز مزایای این خوراکی خوشمزه باعث شده تا بزرگ و کوچک، پیر و جوان برای حفظ سلامتی خود از این محصول استفاده کنند.

شاید برایتان جالب باشد که با مصرف مقدار مشخصی از Chocolate احتمال سکته قلبی حدود 30 درصد کاهش می‌یابد. افراد مسن می‌توانند از این خوردنی برای تقویت حافظه استفاده کنند و البته مصرف آن بهتر است از میانسالی تداوم داشته باشد. اکثر بانوان به دلیل ضد آفتاب سوختگی بودن شکلات از این ماده استفاده می‌کنند که در لندن تحقیقاتی در این باره انجام شده است.

با خرید شکلات می‌توانید از مزایای دیگری نظیر بهبود خلق و خو، کاهش سطح کلسترول، افزایش تولید اندورفین، کاهش قند خون و ... بهره‌مند شوید. بدون شک مزایای بسیار زیادی را می‌توان برای این خوردنی بی‌نظیر لیست کنیم که شاید زمان بیشتری طلب کند اما با یک جستجوی ساده میتوانید به آنها پی ببرید.

 

شکلات

 

انواع شکلات را بشناسید

به طور قطع نمی‌توان تمامی انواع شکلات را شمرد و این مسئله نشانگر این است که در تمام دنیا ایده‌های مختلفی در مورد تولید آن وجود دارد. شما می‌توانید برندهای برتر Chocolate  در جهان را بشناسید و تنوع محصولات آنها را مرور کنید. خوشبختانه در کشور ایران نیز محصولات زیادی در این­باره تولید می‌شود که شما نیز می‌توانید این محصولات را با قیمت بسیار مناسب تهیه نمایید.

شکلات‌های دست­ساز در داخل کشور را نباید فراموش کنید و شاید با یکبار تجربه برای همیشه طرفدار پر و پا قرص آنها شوید. در ادامه به معرفی انواع Chocolate می‌پردازیم تا شما بتوانید طعم مورد علاقه خود را در میان آنها پیدا کنید.

شکلات تلخ

یکی از محبوب‌ترین شکلات‌ها در سراسر جهان محصول شیرین­نشده یا همان تلخ است که مزایای بسیار زیادی دارد. افراد کمی علاقه‌دارند تا این نوع محصول را به صورت تنها مصرف کنند. البته باید خاطر نشان کرد که درصد خلوص آنها در میزان تلخی بسیار تاثیرگذار است.

تلخ­بودن تنها راه شناخت آنها نیست و باید در انتخاب برند دقت کنید. کسانی که این ماده را با شیرینی‌هایی که در قنادی پخته می‌شوند میل می‌کنند، در حفاظت از بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد گام موثری برمی‌دارند. توجه داشته باشید که زیاده­روی در خوردن این ماده نیز می‌تواند عوارضی را در بر داشته باشد و باید با یک برنامه منظم این خوراکی را مصرف نمود.

شکلات تیره

نوع دیگری از این محصولات که حاوی شکر، وانیل، کره کاکائو، لسیتین و شیره اصلی شکلات می‌باشد، Chocolate  تیره است. در این محصول از پودر شیر یا شیر تازه استفاده نمی‌شود و در بازار نیز با درصدهای 30 تا 80 عرضه می‌شود. اکثر افراد طعم این محصولات را چشیده‌اند و اغلب اینها را با نام Chocolate  می‌شناسند.

این دسته از محصولات را می‌توان به 3 دسته تلخ وشیرین، نیمه شیرین و شیرین دسته‌بندی کرد. دسته اول یعنی تلخ و شیرین بیش از 50 درصد شیره خالص و 35 درصد کاکائو خالص دارد. میزان تلخی این خوردنی‌ها بیشتر از دو دسته دیگر است.

دیگر شکلات‌های معروف

به منظور اینکه شما با اکثر شکلات‌ها آشنا شوید می‌خواهیم نام برخی از آنها را نیز در این مطلب برای شما لیست کنیم.  از انواع دیگر شکلات‌ها می‌توان به شکلات شیری، سفید، کوورچر، جایندویا، روکش دار و ... اشاره کرد. در این میان نوع شیری و سفید بسیار محبوب‌تر هستند که در هر دو به میزان معلومی شیر استفاده می‌شود.

شما طعم کدام یک از موارد معرفی شده را بیشتر می‌پسندید؟ در ادامه قصد داریم تا شما را با انواع Chocolate  تیرینک آشنا کنیم.

شکلات تیرینک

در تنوع Chocolate  همیشه برند را در نظر بگیرید؛ چرا که ترکیبات خاصی را هر برند در محصولات خود به کار می‌برند و طعم متفاوتی ممکن است در هر محصول تجربه شود. برای اینکه شما بتوانید طعم واقعی آن را تجربه کنید توصیه می‌کنیم انواع Chocolate دست ساز تیرینک را از دست ندهید.

 

شکلات

 

شکلات سفید کرنبری

همانطور که از نامش پیداست از دسته شکلات سفید است که دست ساز است و توسط دستگاه تهیه نمی‌شود. در ترکیبات آن کرنبری و Chocolate  سفید بلژیکی به کار گرفته شده است که در بسته‌بندی زیبا به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

Chocolate   شیری بیسکویت فندق

جای هیچ تردیدی نیست که هر فردی با اولین تجربه عاشق طعم این محصول خواهد شد. در این محصول از فندق، بیسکویت و Chocolate شیری بلژیکی استفاده می‌شود که در بسته‌های 150 گرمی عرضه می‌گردد. برای پذیرایی از مهمانان و دورهمی‌ها می‌توانید از این نوع Chocolate  نیز استفاده کنید.

نوع  شیری بیسکویت گردو

محصول خوشمزه دیگری که در دسته انواع محصولات تیرینک جای می‌گیرد، نوع شیری بیسکویت گردو است که برای یکبار هم که شده باید طعم آن را بچشید. در این محصول نیز از گردو، بیسکویت و نوع شیری بلژیکی استفاده شده است. سفارش این شکلات‌های دست­ساز بسیار آسان است و تنها با چند کلیک می‌توانید آنها را مهمان خانه خودتان کنید.

تیرینک مرجعی معتبر

با توجه به افزایش خرید و فروش آنلاین در ایران این روزها اکثر افراد با احتیاط بیشتری ثبت سفارش می‌کنند. یکی از فروشگاه‌های آنلاین معتبر در کشور که در زمینه عرضه انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی ها فعالیت دارد تیرینک می باشد.

با مراجعه به سایت تیرینک می‌توانید خرید دمنوش، چای، قهوه و شکلات را به سادگی هر چه تمام انجام دهید. از آنجایی که تنوع محصولات تیرینک بسیار است توصیه می‌کنیم حتما تمام دسته بندی‌ها را مشاهده و بر اساس علاقه خود محصولات مورد نظرتان را ثبت سفارش کنید.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied