شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آرامش‌بخش‌ترین شهرهای جهان برای سفر

در بحبوحه زندگی پرمشغله، بسیاری از مردم جهان به دنبال مقاصدی آرامش‌بخش برای سفر هستند. شهرهای متعددی در دنیا وجود دارد که راه فراری از آشفتگی و هرج‌ومرج شهری را ارائه می‌دهند و فرصتی را برای مسافران فراهم می‌کنند تا استراحت کنند، تجدید قوا کنند و با درون خود ارتباط برقرار کنند. این شهرها که هر کدام در نوع خود منحصربه‌فرد هستند، فضایی آرامش‌بخش دارند که روح را تسکین می‌دهد. در این مقاله قصد داریم آرامش‌بخش‌ترین شهرهای جهان را به شما معرفی کنیم.

در بحبوحه زندگی پرمشغله، بسیاری از مردم جهان به دنبال مقاصدی آرامش‌بخش برای سفر هستند. شهرهای متعددی در دنیا وجود دارد که راه فراری از آشفتگی و هرج‌ومرج شهری را ارائه می‌دهند و فرصتی را برای مسافران فراهم می‌کنند تا استراحت کنند، تجدید قوا کنند و با درون خود ارتباط برقرار کنند. این شهرها که هر کدام در نوع خود منحصربه‌فرد هستند، فضایی آرامش‌بخش دارند که روح را تسکین می‌دهد. در این مقاله قصد داریم آرامش‌بخش‌ترین شهرهای جهان را به شما معرفی کنیم.

۱. کیوتو، ژاپن

کیوتو که در میان مناظر آرامش‌بخش ژاپن قرار دارد، مجموعه‌ای از سنت‌های باستانی و لایف‌استایل مدرن را در خود جای‌داده است. کیوتو درگذشته پایتخت امپراتوری سابق ژاپن بوده است. در مسیرهای مسحورکننده باغ بامبو آراشیاما کاوش کنید یا محو فضای معنوی معبد فوشیمی ایناری شوید. پیاده‌روی در مسیر باغ‌های مزین ذن، برای تفکر و آرامش بیشتر توصیه می‌شود.

 

دیدنی های کیوتو، پایتخت فرهنگی ژاپن - کجارو

۲. اوبود، بالی

اوبود در بالی، پناهگاه آرامش‌بخشی است که در میان شالیزارهای سرسبز برنج و جنگل‌های بارانی واقع شده است. Ubud به‌خاطر استراحتگاه‌های آرامش‌بخش، استودیوهای یوگا و شیوه‌های درمانی سنتی‌اش مشهور است. شما با سفر به اوبود می‌توانید در یک جلسه یوگا هنگام طلوع آفتاب مشرف به تراس‌های زمردین شرکت کنید یا در بازارهای شلوغ صنایع دستی پرسه بزنید. سرعت ملایم زندگی در اوبود بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند که ارتباط خود را با دنیای بیرون قطع کنند و با درون خود ارتباط برقرار کنند تا به حس آرامش و تعادل بیشتری برسند.

۳. بنف، آلبرتا، کانادا

بنف شهری زیبا در قلب رشته‌کوه‌های راکی کاناداست. بنف که توسط قله‌های پوشیده از برف، دریاچه‌های زمردین و جنگل‌های انبوه احاطه شده است، محیطی آرام برای کاوش و استراحت در فضای باز است. در مسیرهای مخصوص این شهر پیاده‌روی کنید، روی آب‌های فیروزه‌ای پارو بزنید یا از تماشای زیبایی‌های پارک ملی بنف شگفت‌زده شوید. چشمه‌های آب گرم بنف نیز بسیار معروف و منحصر‌به‌فرد هستند.

۴. سانتافه، نیومکزیکو

سانتافه که در منظره بیابانی ایالت نیومکزیکو امریکا واقع شده است، شهری جذاب و هنری است. سکونتگاه‌های خشتی شهر، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و جاذبه‌های متعدد هنری و تاریخی، فرهنگ و طبیعت زیبای شهر را به‌خوبی آشکار می‌کنند. در پلازای تاریخی مملو از گالری‌های هنری و سازه‌های خشتی قدم بزنید و غروب‌های خیره‌کننده بر فراز کوه‌های Sangre de Cristo را تماشا کنید. فضای آرام و محیط دلربای سانتافه آن را به مکانی عالی برای کسانی که به دنبال آرامش و الهامات هنری هستند، تبدیل کرده است.

۵. ریکیاویک، ایسلند

ریکیاویک، پایتخت ایسلند، منطقه‌ای سرشار از آرامش و زیبایی است. وجود چشمه‌های آب گرم، چشم‌اندازهای تماشایی و شفق قطبی، ریکیاویک را به یک مقصد جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل کرده است. در خیابان‌های جذاب شهر با ردیفی از خانه‌های رنگارنگ کاوش کنید، در استخر آبگرم استراحت کنید یا به تماشای نهنگ‌ها در امتداد ساحل بروید. ریکیاویک با فضایی دلپذیر و طبیعت شگفت‌انگیز، مکان مناسبی برای استراحت و آرامش است.

معرفی ایسلند | راهنمای سفر به سرزمین شفق قطبی - ژیوار

۶. آروسا، سوئیس

اگر به دنبال آرامش واقعی در مناطق کوهستانی هستید، به آروسا در کوه‌های آلپ سوییس بروید. بسیاری از گردشگران بعد از خرید بلیط قطار با سفر ریلی به این منطقه سفر می‌کنند. آروسا با دریاچه‌های درخشان، تپه‌های پوشیده از کاج و کلبه‌های کوهستانی جذاب، آرامش گمشده زندگی شما را به شما بازمی‌گرداند. با سفر به این منطقه، در میان مراتع آلپی گشت‌وگذار کنید و در هوای مطبوع کوهستان تنفس کنید.

۷. ویکتوریا، کانادا

ویکتوریا در بریتیش کلمبیا، جزیره‌ای جذاب است که با محیط آرام و طبیعت زیبایی که دارد، مسافران را به خود جذب می‌کند. ویکتوریا که توسط دریای سالیش و باغ‌های سرسبز احاطه شده است، محیطی آرامش‌بخش است که در آن می‌توانید استراحت کنید، خستگی خود را رفع کنید و با طبیعت ارتباط برقرار کنید. اگر به ویکتوریا رفتید، حتماً باغ‌های زیبای بوچارت را کاوش کنید و در امتداد بندرگاه داخلی زیبا قدم بزنید.

۸. آئو نانگ، تایلند

آئو نانگ، واقع در امتداد ساحل آندامان تایلند، مظهر بهشت در مناطق استوایی است! از سواحل غرق در آفتاب گرفته تا آب‌های فیروزه‌ای و درختان نخل، این منطقه حس آرامش مطلق را ایجاد می‌کند. کنار دریا ماساژ تایلندی بگیرید، در چشمه‌های آب گرم آبتنی کنید و در فضای آرامش‌بخش ساحل آئو نانگ استراحت کنید. اجازه دهید امواج ملایم و نسیم استوایی شما را به حالت آرامش خالص و شادی ساحلی ببرد.

۹. کائوآی، هاوایی

کائوآی جزیره‌ای سرسبز است که مناظری دیدنی، آبشارهای خروشان و سواحل بکری را در خود جای داده است. در دره وایمی‌آ و سواحل آرامش‌بخش خلیج هانالی گشت‌وگذار کنید. اگر به هاوایی رفتید، با طبیعت ارتباط برقرار کنید و اجازه دهید آرامش کائوآی شما را در خود غرق کند.

جزایر هاوایی کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

۱۰. زوریخ، سوئیس

زوریخ، شهری که در میان کوه‌های آلپ سوئیس قرار گرفته است، فضای مدرن شهری و طبیعت زیبا را در خود ترکیب کرده است. زوریخ که توسط دریاچه‌های بکر، کوه‌های پوشیده از برف و خیابان‌های جذاب شهر قدیمی احاطه شده است، آرامشی منحصربه‌فرد به علاقه‌مندان به کوهستان اعطا می‌کند. پارک‌ها و دریاچه زوریخ نیز بسیار تماشایی هستند.

۱۱. کوئینزتاون، نیوزلند

اگر به دنبال سفری آرامش‌بخش با ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز هستید، کوئینزتاون که در سواحل دریاچه واکاتیپو قرار دارد، برای شما عالی است. کوئینزتاون که به‌خاطر مناظر کوهستانی خیره‌کننده، دریاچه‌های شفاف و تفریحات منحصربه‌فردش شهرت دارد، تعادل کاملی از هیجان و آرامش را به مسافران ارائه می‌دهد. در یکی از استخرهای آبگرم مشرف به رشته کوه Remarkables آبتنی کنید، در دریاچه Wakatipu به یک سفر دریایی جذاب بروید و در آرامش زیبایی‌های طبیعت کوئینزتاون استراحت کنید.

۱۲. سانتورینی، یونان

سانتورینی که بر روی صخره‌های یک دهانه آتشفشانی مشرف به آب‌های درخشان دریای اژه قرار دارد، جزیره‌ای آرامش‌بخش و زیباست که سرشار احساسات عاشقانه است. ساختمان‌های سفیدپوش، کلیساهای گنبدی آبی، و غروب‌های شگفت‌انگیز، فضایی رؤیایی ایجاد می‌کنند که بی‌نظیر است. اگر برای یک سفر خارجی رؤیایی، انواع قیمت بلیط هواپیما خارجی را بررسی می‌کنید، یونان و سانتورینی زیبا را در نظر داشته باشید.

در صورتی که به این منطقه سفر کردید، در کوچه‌های پرپیچ‌وخم Oia پیاده‌روی‌ کنید، غذاهای محلی را امتحان کنید یا در سواحل شنی که غرق در آفتاب مدیترانه هستند، استراحت کنید. زیبایی مسحورکننده و جذابیت رمانتیک سانتورینی، آن را به مقصدی برتر برای کسانی که به دنبال مقاصد آرامش‌بخش هستند، تبدیل کرده است.

5 نکته درباره جزیره سانتورینی یونان | سفر به یونان | مجله علی بابا

کلام آخر

در دنیایی مملو از شلوغی و سروصدا، آرامش‌بخش‌ترین شهرهای جهان به‌مثابه پناهگاه‌هایی هستند که باعث تجدید قوا و رفع خستگی از زندگی شلوغ روزمره می‌شوند. از خلوتگاه‌های معنوی اوبود گرفته تا مناظر آرام کیوتو، هر یک از این شهرها دارای جذابیت خاصی هستند. دفعه بعد که به دنبال یک سفر خارجی آرامش‌بخش هستید، شهرهایی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم را در نظر داشته باشید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied