شمانیوز
شما نیوز

قتل | قتل خانواده همسر

اقدام جنجالی داماد طمع کار | معمای قتل مادر و دختر و اجیر کردن آدمکش برای قتل پدرزن

داماد طمع کار خانواده با انگیزه تصاحب اموال هزار میلیاردی پدرزن، آدمکش اجیر کرده است.

اقدام جنجالی داماد طمع کار | معمای قتل مادر و دختر و اجیر کردن آدمکش برای قتل پدرزن

به گزارش شمانیوز،‌ در کمتر از یک ماه، معمای قتل مادر و دختری در طبقه چهارم ساختمانی در غرب پایتخت با تلاش تیم جنایی رازگشایی و مشخص شد که پشت پرده این قتل ، داماد طمع کار خانواده پنهان شده که با انگیزه تصاحب اموال هزار میلیاردی پدرزن، آدمکش برای قتل اجیر کرده است.

ساعت ۹:۴۰ صبح یکشنبه پانزدهم بهمن امسال، مردی با پلیس تماس گرفت و خبر از جنایتی هولناک داد. وی گفت: نامزدم ترانه و مادرش به طرز مشکوکی در خانه‌شان به قتل رسیده‌اند.

مرد جوان آدرس خانه‌ای حوالی باغ‌فیض را به اپراتور ۱۱۰ اعلام کرد و لحظاتی بعد تیمی از مأموران به همراه بازپرس جنایی در طبقه چهارم ساختمانی ۵ طبقه که محل حادثه بود، حاضر شدند. اجساد مادر حدود ۶۰ ساله و دختر ۳۰ ساله‌اش در داخل آپارتمان در حالی پیدا شد که آثار کبودی روی گردن آنها نشان می‌داد که هردو به‌دلیل خفگی به قتل رسیده‌اند. نکته عجیب اما این بود که طلا و جواهرات مادر و دختر در خانه وجود داشت و فقط گوشی موبایل آنها به سرقت رفته بود. همچنین قفل در ورودی نیز سالم بود و هیچ نشانی از ورود اجباری به خانه و درگیری به چشم نمی‌خورد. همه اینها نشان می‌داد عامل جنایت فردی آشناست که با انگیزه‌ای جز سرقت وارد خانه شده و دست به جنایت زده است. تیم جنایی در نخستین اقدام به تحقیق از نامزد دختر جوان پرداخت. وی گفت: نامزدم، پرستار بود و در شرکتی تحقیقاتی کار می‌کرد. من و نامزدم همکار بودیم و قرار بود بعد از عید ‌ازدواج کنیم.

وی افزود: ۲ روز قبل نامزدم، گربه‌هایش را که بیمار بودند به من داد تا به دامپزشکی ببرم. صبح امروز(یکشنبه) که به محل کار نیامد نگران شدم و هر چه با تلفن همراهش و تلفن خانه‌شان تماس گرفتم پاسخ نداد. راهی خانه‌شان شدم و به محض ورود به کوچه، ۲ مرد را که کلاه به سر و ماسک به‌صورت داشتند دیدم که از دیوار ساختمان آنها پایین پریدند. یقه یکی از آنها را گرفتم و پرسیدم اینجا چکار می‌کنید؟ او گفت: آمده بودیم آبگرمکن طبقه چهارم را درست کنیم و چون در خروجی از داخل باز نمی‌شد از دیوار پایین پریدیم. در همین هنگام، نفر دوم به کمک او آمد و با تهدید چاقو، هر دو فرار کردند و من با عجله به آپارتمان نامزدم رفتم که با اجساد آنها روبه‌رو شدم.

در ادامه تحقیقات چند نفر از همسایه‌ها که شاهد حادثه بودند حرف‌های این مرد را تأیید کردند. همچنین مشخص شد که پدر خانواده مقتولان همزمان با شیوع کرونا، به‌دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته و مادر و دختر در این خانه تنها زندگی می‌کردند. در این شرایط اجساد قربانیان به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات برای کشف اسرار این جنایت آغاز شد.

ردپای یک آشنا

آنچه مسلم بود قتل از سوی یک آشنا رخ داده بود چرا که آدمکشان خبر داشتند آبگرمکن و پکیج خانه مقتولان خراب بوده است. تیم جنایی باید تحقیقات خود را بر روی آشنایان قربانیان متمرکز می کردند. بررسی های اولیه حاکی از آن بود که پدر خانواده در زمینه بساز و بفروش فعالیت داشته و بسیار ثروتمند بوده است به طوریکه پس از مرگش، بیش از هزار میلیارد تومان اموالش ثبت شده بود. پدر خانواده نیز دو تا دختر داشت که دختر دیگر خانواده چند سال قبل ازدواج کرده بود و دختر کوچک نیز به تازگی نامزد کرده بود. به این ترتیب مادر و دو دخترش وراث محسوب می شدند و ارثیه پدر خانواده نیز به این افراد یعنی مادر و دو دخترش می رسید.

واریز میلیاردی

تیم جنایی در شاخه بعدی دریافت که داماد بزرگ خانواده نیز چند وقتی می شد که با مادرزنش دچار اختلاف شده بود. کارآگاهان جنایی وی را زیر نظر گرفتند و دریافتند که او به تازگی مبلغ ۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان به حساب مردی به نام جلال که صاحب رستورانی در فرحزاد بود واریز کرده است. این ماجرا مشکوک به نظر می رسید و هرچه تحقیقات ادامه پیدا می کرد نقش داماد بزرگ خانواده در این جنایت پر رنگ تر می شد. وقتی تکه های پازل کنار هم قرار گرفت و مشخص شد که داماد در این جنایت نقش دارد، ماموران برای دستگیری وی و جلال صاحب رستوران وارد عمل شدند. در ادامه روند تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی، دو آدمکش نیز شناسایی شدند و سرانجام کارآگاهان در ۴ عملیات همزمان و جداگانه موفق شدند متهمان را دستگیر کنند.

رازگشایی

متهمان شایان داماد خانواده، جلال صاحب رستوران و دو آدمکش اجیر شده بودند. اما این ۴ نفر چطور نقشه جنایت را اجرا کردند؟ شایان داماد خانواده وقتی متوجه شد که پدر زنش اموال بسیاری دارد تصمیم هولناکی گرفت؛ او به طمع تصاحب ارثیه چند هزار میلیاردی پدرزن، تصمیم گرفت ابتدا مادر زن و خواهرزنش را به قتل برساند تا همه ارث به همسرش برسد. مرحله بعدی نقشه شایان، گرفتن جان همسر خودش یا کلاه گذاشتن سر او برای تصاحب تمام اموال پدرزنش بود که تمام نقشه هایش ناکام ماند. شایان برای اجرای سناریوی اول خود نزد یکی از دوستانش به نام جلال (متهم دیگر پرونده) رفت. جلال صاحب رستورانی در فرحزاد بود و شایان نیز تا قبل از کرونا نیز باغ رستورانی در فرحزاد اجاره کرده و در آنجا کار می کرد اما با شیوع کرونا و تعطیلی رستوران ها، کارش تعطیل و ورشکست شد. به همین دلیل تصمیم گرفت کار خرید و فروش خودرو انجام بدهد اما همچنان دوستیش را با جلال که صاحب رستوران بود حفظ کرده بود. وی به جلال گفت که دوستش با دو زن دچار اختلاف مالی شده است و از او خواست تا دو آدمکش اجیر کند و جان دو زن را بگیرد. شایان داماد طمع کار، حدود ۴ و نیم میلیارد تومان به حساب جلال برای اجرای این توطئه مرگبار واریز کرده بود. در گام بعدی جلال، دو آدمکش برای اجرای این سناریو اجیر کرد؛ نخستین آدمکش اجاره ای محسن کارگر رستوران خودش بود و دومین فرد مهدی کارگر جگرکی.

دستمزد ۲ میلیاردی برای آدمکشی

آدمکشان اجاره ای سابقه سرقت منزل هم داشتند که حاضر شدند در ازادی دریافت دستمزد دو میلیاردی (هرکدام نفری یک میلیارد تومان) جان مادر و دختر را بگیرند. این دو نفر روز حادثه به دستور داماد خانواده کلاه به سر و ماسک به صورت گذاشتند و به مقابل خانه مادر و دختر رفتند. شایان داماد خانواده به آنها گفته بود که وانموند کنند که از طرف شایان برای تعمیر پکیج رفته اند تا آنها در را به روی آدمکشان باز کنند. سپس آن دو نفر وارد خانه مادر و دختر شدند و در فرصتی مناسب جان هردو را گرفتند.

یکی از آدمکشان پس از قتل به زادگاه خود که یکی از شهرهای غربی کشور بود، رفت و گمان می کرد آنقدر نقشه را به خوبی اجرا کرده اند، هرگز شناسایی و دستگیر نخواهد شد اما تصورش اشتباه بود و در کمتر از یک ماه اسرار این جنایت رازگشایی شد. همه متهمان به جرم خود اقرار کردند و انگیزه خود را به دست آوردن پول دانستند. هر ۴ نفر در بازداشتگاه اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به سر می برند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied