شمانیوز
شما نیوز

پیش از عزیمت به الجزایر صورت گرفت

تشکر رئیسی بابت حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی

​رئیس جمهور با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز و نیز به دلیل ارتباطات گسترده با کشورهای منطقه خلیج فارس و آسیای میانه می‌تواند به هاب منطقه‌ای تولید و صادرات گاز تبدیل شود، گفت: این ظرفیت باید به دنیا معرفی شود تا بتواند زمینه تقویت تعاملات ایران با دیگر کشورهای تولید و صادرکننده گاز را فراهم کند.

تشکر رئیسی بابت حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی

به گزارش شمانیوز ، سید ابراهیم رئیسی بامداد شنبه پیش از عزیمت به الجزیره، با اشاره به اینکه این سفر به دعوت رسمی رئیس جمهور کشور دوست و برادر الجزایر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این سفر علاوه بر شرکت در هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز، دیداری رسمی نیز با رئیس جمهور محترم الجزایر خواهیم داشت.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه در ۱۴ سال گذشته در سطح رئیس جمهور سفر به الجزایر انجام نشده است، افزود: الجزایر در نگاه مردم ما کشوری است که با استعمار مبارزه کرده و ملت ایران خاطرات بسیار خوبی از ایستادگی و مقاومت ملت الجزایر در مقابل استعمارگران دارند.

وی به جایگاه الجزایر در شمال آفریقا و نیز جایگاه ویژه این کشور در حوزه تمدنی اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: الجزایر در قاره آفریقا جایگاه ممتازی دارد و تقویت ارتباطات ما می‌تواند کمک موثری به ارتقای سطح روابط ما با کشورهای آفریقایی به خصوص کشورهای شمال قاره آفریقا کند.

رئیس جمهور همچنین به نقش مهم دو کشور در سازمان همکاری اسلامی، اوپک و مجمع کشورهای صادرکننده گاز اشاره کرد و گفت: نقش فعالانه ایران و الجزایر در سازمان‌های منطقه‌ای و نیز جهان اسلام ما را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کرده است. همچنین ضرورت مبارزه با یکجانبه‌گرایی که مورد تاکید ایران و الجزایر و نیز بسیاری دیگر از کشورهای مستقل جهان است و نیز نگاه و موضع مشترک دو کشور در حمایت از حقوق فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه از دیگر عوامل نزدیکی تهران و الجزیره به یکدیگر است.

وی با بیان اینکه موضوع حمایت از حقوق فلسطینیان غزه که امروز نه فقط مسئله جهان اسلام بلکه مسئله جهان بشریت است نیز در دیدار دوجانبه روسای جمهوری ایران و الجزایر مطرح خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این دیدار توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری دو کشور نیز مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور بازار الجزایر را فرصت خوبی برای فعالیت بازرگانان ایرانی و بازار ایران را نیز با توجه به ارتباطات کشورمان با کشورهای منطقه، زمینه خوبی برای فعالیت بازرگانان الجزایری معرفی کرد و گفت: در دیدار با رئیس جمهور کشور دوست و برادر الجزایر موضوع مهم تقویت روابط و همکاری‌های دو کشور در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی که هر دو کشور ظرفیت‌های خوبی در آن دارند نیز مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

وی همچنین هفتمین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز را فرصت مناسبی برای پیگیری مباحث و پیشنهادات مطرح شده از سوی کشورمان در نشست قبلی این سازمان در دوحه دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز و نیز به دلیل ارتباطات گسترده با کشورهای منطقه خلیج فارس و آسیای میانه می‌تواند به هاب منطقه‌ای تولید و صادرات گاز تبدیل شود.

رئیس جمهور تاکید کرد که این ظرفیت باید به دنیا معرفی شود تا بتواند زمینه تقویت تعاملات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای تولید و صادرکننده گاز را فراهم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حاشیه این نشست با سران کشورهای حاضر نیز دیدارهایی خواهیم داشت، اظهار داشت: قاره آفریقا به شکل عام و کشورهای اسلامی این قاره به شکل خاص جایگاه ممتازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارند و امیدوارم این سفر بتواند در تقویت روابط منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا نقش به سزایی داشته باشد.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با شکرگزاری به درگاه خداوند برای زمان‌َشناسی، مسئولیت‌شناسی و حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای تصریح کرد: از همه مجریان و ناظران و دیگر دست‌اندرکارانی که با محبت و دلدادگی به انقلاب اسلامی و عشق به مردم زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کرده و در حال حاضر نیز مشغول شمارش آرا هستند تا با امانت‌داری کامل نتایج را به مردم اعلام کنند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied