شمانیوز
شما نیوز

اوباما کاندید حزب دموکرات در انتخابات آمریکا شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):باراک اوباما طی نطقی در آخرین شب گردهمایی انتخاباتی دموکرات ها در ایالت کارولینای شمالی، نامزدی حزبش را پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،رئیس جمهور آمریکا گفت انتخابات ماه نوامبر نه فقط انتخابی میان دو حزب، بلکه به معنی انتخاب میان دو راه کاملا متفاوت برای آمریکاست.

دموکرات ها در این گردهمایی بارها سعی کرده اند نشان دهند که مدافع قشر متوسط در آمریکا هستند و آقای اوباما نیز در این نطق بر این شعار تاکید کرد.

او در انتقاد از جمهوری خواهان گفت که آنها زیاد از مشکلات موجود در آمریکا حرف می زنند اما راه حلی ارائه نمی کنند.

او گفت که ادعا ندارد راه حل های او سریع و راحت است، اما واقعیت این است که حل مشکلات بیش از چند سال زمان می برد و به این شکل از رای دهندگان خواست چهار سال دیگر به او وقت دهند.

آقای اوباما از جمله گفت که در این چهار سال آمریکا را در مسیر خروج از افغانستان در سال ۲۰۱۴ قرار داده و گفت که اسامه بن لادن رهبر القاعده در دوره ریاست جمهوری او کشته شده است.

میت رامنی رقیب جمهوری خواه آقای اوباما در انتخابات ماه نوامبر در بیانیه ای در واکنش به این سخنرانی نوشت: "... او امشب قول های دیگری داد اما هنوز قول هایی که چهار سال قبل داده بود را عملی نکرده. مردم آمریکا رئیس جمهور اوباما را به خاطر سابقه اش پاسخگو خواهند شناخت - آنها می دانند که وضع شان بهتر نشده و وقت آن است کشور تغییر جهت دهد."

او گفت که اگر رئیس جمهور شود آینده بهتری را برای کشور رقم خواهد زد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که رقابت اوباما و رامنی بسیار نزدیک است.

در شب سوم گردهمایی دموکرات ها چارلی کریست فرماندار سابق فلوریدا، جان کری سناتور اهل ماساچوست و جو بایدن معاون آقای اوباما نیز سخنرانی کردند.

دموکرات ها امیدوارند که هنر سخنوری آقای اوباما بار دیگر مانند سال ۲۰۰۸ بتواند باعث ایجاد هیجان در رای دهندگان شود.

اما مارک ماردل دبیر اخبار آمریکای شمالی بی بی سی می گوید که اکنون یاس جای انرژی زیادی که پیام امیدواری و تغییر آقای اوباما در آن سال به وجود آورده بود را گرفته است.

آقای اوباما چهار سال قبل در یک استادیوم فوتبال در شهر دنور کلورادو که محل برگزاری گردهمایی حزب دموکرات بود نامزدی حزب را پذیرفت.

سازمان دهندگان محل سخنرانی روز پنجشنبه را به دلیل پیش بینی آب و هوای نامساعد، از یک استادیوم ۷۴ هزار نفری در شهر شارلوت به یک سالن سربسته با ظرفیت ۱۵ هزار نفر منتقل کردند.

چهارشنبه شب بیل کلینتون رئیس جمهوری سابق آمریکا طی نطقی در همین گردهمایی از کارنامه آقای اوباما دفاع کرده بود.

او گفت که هیچ کس نمی توانست مثل باراک باراک اوباما طی فقط چهار سال به "اوضاع نابسامان" به ارث رسیده از جمهوری خواهان رسیدگی کند.

آقای کلینتون به انتقادهای اقتصادی جمهوری خواهان از باراک اوباما پاسخ داد و انتخاب مجدد او را برای ادامه برنامه های اقتصادی و اجتماعی دموکرات ها ضروری دانست.

آقای کلینتون در سخنان خود گفت که با تمام وجود باور دارد که باراک اوباما اقتصاد آمریکا را نجات داده و وضع مردم را بهتر کرده و برای همین باید دوباره به ریاست جمهوری انتخاب شود.

به گفته آقای کلینتون، دولت باراک اوباما چهار و نیم میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرده در حالی که مخالفت جمهوری خواهان کنگره مانع از ایجاد یک میلیون شغل دیگر شده است.

رقم بالای بی کاری از جمله موارد انتقاد جمهوری خواهان از باراک اوباماست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied