شمانیوز
شما نیوز

111 زخمی در بزرگترین تظاهرات تاریخ کویت/ بازداشت 3 نماینده پارلمان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):برپایی بزرگترین تظاهرات تاریخ کویت در اعتراض به اصلاح قانون انتخابات، 111 زخمی در جریان اعتراضات و بازداشت 3 نماینده پارلمان از سوی دادستانی این کشور از آخرین اخبار کویت به شمار می رود

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): به نقل از الجزیره، شهروندان و برخی نمایندگان مخالف کویت عصر روز گذشته با برپایی تظاهراتی مخالفت خود را نسبت به اصلاح جزئی قانون انتخابات این کشور از سوی امیر کویت را ابراز کردند.

پلیس ضد شورش برای متفرق کردن معترضین بارها از گاز اشک آور، بمب های صوتی و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد. نیروهای پلیس همچنین ده ها نفر از جمله "ولید الطبطبایی" نماینده اسلامگرای سابق پارلمان کویت را بازداشت کردند.

در جریان درگیری نیروهای پلیس با معترضین دستکم بیش از 100 نفر زخمی شدند که 11 تن از این افراد پلیس بودند. وزارت کشور کویت با تایید شمار زخمی ها اعلام کرد که 11 نیروی پلیس بر اثر پرتاب سنگ از سوی تظاهرات کنندگان زخمی شدند.

گفته می شود تظاهرات روز گذشته بزرگترین تجمع تاریخ کویت محسوب می شود که حدود 100 هزار نفر در آن مشارکت داشتند.

قانون انتخابات فعلی کویت متعلق به سال 2003 است که کویت را به 5 حوزه انتخاباتی تقسیم می کند که در هر یک از این حوزه ها 10 نفر به پارلمان راه می یابند.

به موجب این قانون، هر رای دهنده می تواند حداکثر به 4 نماینده رای دهد اما با اصلاح جزئی آن هر رای دهنده تنها به یک یا دو نماینده می تواند رای دهد.

از سوی دیگر دادستانی کل کویت دستور داد که 3 تن از نمایندگان مخالف این کشور به اتهام اعتراض به امیر کویت 10 روز بازداشت شوند.

"فلاح الصواغ"، "بدر الدهوم" و "خالد الطاحوس" 3 نماینده ای هستند که دستور بازداشت آنها از سوی دادستانی اعلام شده است. این نمایندگان در سخنرانی های خود در اعتراضات ضد دولتی نسبت به عواقب اصلاح قانون انتخابات هشدار داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied