شمانیوز
شما نیوز

برنامه سال ۹۸ اعلام شد:

اجرای برنامه‌های پژوهشی و توسعه‌ای در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: این مرکز برنامه‌های مختلف پژوهشی و توسعه‌ای در سال ۹۸ را اجرا می‌کند.

اجرای برنامه‌های پژوهشی و توسعه‌ای در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو): مجید وفایی فرد با اعلام این خبر اظهار داشت: از جمله برنامه‌های پژوهشی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، «مطالعات بهینه سازی فرآوری عناصر نادر خاکی از کانسنگ آنومالی ۵ ساغند در مقیاس پایلوت» و «انجام آزمایش‌های شیمی و کانی شناسی و فرآوری نمونه‌های اکتشافی ایمیدرو» است.
وی ادامه داد: «مطالعه فرآوری بیتومین با هدف کاهش گوگرد و خاکستر برای تولید آسفالت ویژه در مقیاس آزمایشگاهی» و نیز «شناسایی و امکان سنجی فنی استحصال تیتانیوم و عناصر نادر خاکی از گل قرمز کارخانه بوکسیت جاجرم در مقیاس آزمایشگاهی» در حال انجام است. مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران تصریح کرد: «انجام پژوهش بهینه سازی فرایند اکسیداسیون کانسنگ طلای زرشوران با همکاری دانشگاه ها» و «توسعه پژوهش‌های کاربردی درباره باز فرآوری پسماند‌های معدن و صنایع معدنی و استحصال عناصر با ارزش و استراتژیک» در سال جاری انجام می‌شود.
اجرای برنامه‌های پژوهشی و توسعه‌ای در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران وی افزود: «توسعه فعالیت‌ها و مطالعات زیست محیطی در راستای تفاهم نامه منعقد شده با انجمن فولاد و شرکت‌های فولادی» و همچنین، «توسعه فناوری‌های حاصل از دستاورد‌های پژوهشی انجام شده نظیر تیکنر خمیری و سیستم‌های سیار فرآوری» از دیگر برنامه‌های سال ۹۸ در مرکز یاد شده است. وفایی فرد با اشاره به دیگر برنامه‌های سال ۹۸، گفت: «توسعه ارتباط با مراکز تحقیق و توسعه در راستای هم افزایی و دستیابی به اهداف و سیاست‌های نقشه راه معدن در حوزه پژوهش و فناوری» و «ایجاد ارتباط آزمایشگاهی با مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت» از جمله این برنامه هاست. وی ادامه داد: «استقرار و پیاده سازی استاندارد ۱۷۰۲۵ISO» و «بازنگری ساختار تفضیلی و طرح طبقه بندی مشاغل» نیز در این راستا صورت می‌گیرد. مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به اجرای پروژه‌های زیرساختی و تکمیلی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این مرکز در سال جاری، گفت: نگهداری و تعمیرات تجهیزات، گازکشی و گازرسانی داخل سایت و اصلاح سیستم روشنایی و برق رسانی در این مرکز انجام می‌شود. وی افزود: همچنین، تجهیز انبار برای انبارش نمونه‌های اکتشافی، اصلاح سیستم آب رسانی و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب و استقرار سیستم دوربین مدار بسته، جزو برنامه‌های زیرساختی و تکمیلی مرکز مذکور است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied