شمانیوز
شما نیوز

روحانی: هیچ کشوری با طرح صلح هرمز مخالفت ندارد

رئیس جمهور گفت: ما طرح صلح در منطقه هرمز ارائه دادیم و این یکی از مسائلی بود که از دید کشورها مورد بحث قرار گرفته بود و کسی نمی‌توانست با این طرح مخالفت کند.

روحانی: هیچ کشوری با طرح صلح هرمز مخالفت ندارد

به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت که صبح امروز به ریاست وی برگزار شد درباره سفر اخیر خود به نیویورک گفت: دشمنان توطئه‌های ضد ایرانی را تهیه کرده بوده که به جهان بگویند ایران آغازگر تنش در منطقه حساس خلیج فارس است و شرایط غیر مناسب و حتی شرایط جنگی پیش روست و مقصر آن نیز ایران است.

 

وی افزود: لازم بود که این توطئه شکسته شود؛ ایران مدافع مظلومین، مقاومت و مبارزه در برابر تروریسم جهانی بوده و کسی نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند. آنچه  در پایان مدت کوتاهی که در نیویورک بودیم احساس کردیم این بود جوّی که دشمن ساخته بود شکسته شد و شرایط دیگری پیش آمد، مخصوصا که ما منادی صلح بودیم و صلح هرمز را مطرح کردیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ما طرح صلح در منطقه هرمز ارائه دادیم و این یکی از مسائلی بود که از دید کشورها مورد

بحث قرار گرفته بود و کسی نمی‌توانست با این طرح مخالفت کند ولو اینکه برخی به صراحت اعلام نکردند که پشتیبان این هستیم. می‌خواستند در اذهان عمومی جا بیندازند که همه چیز برای یک دییلماسی صلح‌آمیز و مناسب در منطقه و برای مردم ایران مهیاست و این ایران است که سخت‌گیری می‌کند و سرباز می‌زند.

 

روحانی با بیان اینکه در بیش از 70 ساعتی که در نیویورک بودم بیش از 22 برنامه و حدود 15 ملاقات با سران کشورها داشتیم؛ تصریح کرد: در این مدت کوتاه بسیاری از سران 5+1 را دیدیم و با آنها در نیویورک و با برخی دیگر در آنکارا و برخی نیز در اجلاس اخیر ارمنستان ملاقات کردیم. ما این توطئه را شکاندیم و گفتیم ایران آماده است، از مذاکره فرار نمی‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied