شمانیوز
شما نیوز

همزمان با روز تأمین اجتماعی انجام شد؛

دیدار مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اعضای کانون بازنشستگان تأمین‌اجتماعی تهران

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دیدار با اعضای کانون بازنشستگان تأمین‌اجتماعی تهران که همزمان با روز پایانی هفته تأمین‌اجتماعی برگزار شد، گفت: در حوزه درمان تأمین اجتماعی وظیفه داریم تا جایی که می‌توانیم درمان را برای همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان رایگان کنیم. سال گذشته 29 پروژه درمانی را افتتاح کردیم و امسال نیز 21 پروژه را تکمیل خواهیم کرد. در این دولت تأکید ریاست‌محترم جمهوری و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه خدمات درمانی است و با وجود همه تنگناها این مسیر توسعه ظرفیت بخش درمان را ادامه خواهیم داد.

دیدار مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اعضای کانون بازنشستگان تأمین‌اجتماعی تهران

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در این دیدار اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی با خدمت به مردم و تکریم بازنشستگان هویت پیدا می‌کند. ما از ثمره زحمات و تلاش‌های بازنشستگان عزیز استفاده می‌کنیم و بایستی این سرمایه را ارج نهیم.

وی افزود: اینکه کشور ما در رشد و تولید نسبت به سنوات گذشته به‌رغم وجود برخی مشکلات ارتقای چند برابری پیدا کرده است، به برکت تلاش همه‌جانبه پیشکسوتان است. دستاوردهای نظام در همه بخش‌ها نتیجه اثرگذاری نیروی انسانی و گذشتگان است و آینده‌ای نیز که ساخته می‌شود، با نگاه به گذشته است که ساخته می‌شود و از تجارب و اندوخته بازنشستگان باید استفاده شود. بازنشستگان عزیز ظرفیتی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد وظیفه خود می‌دانیم که خدمت‌گزار بازنشستگان عزیز باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تعامل با بازنشستگان عزیز در همه مسائل مورد توجه است و در همه مسائل این رویکرد مبنای همکاری است. غلبه بر مشکلات نیز در همین مسیر انجام می‌شود. کسانی که در این حوزه انتقاداتی را متوجه کانون‌ها و سازمان تأمین‌اجتماعی می‌کنند، اگر انصاف داشته باشند باید به دستاوردها و اقدامات انجام شده نیز توجه کنند. در این دوره با همکاری‌هایی که صورت گرفت، اتفاقات بزرگی رقم خورد و با این همکاری 106 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تسویه شده است.

موسوی استقراض بانکی برای ایفای تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی را اقدامی نامناسب ارزیابی کرد و گفت: اگر بدهی بانکی تسویه نمی‌شد باید سالانه 25 هزارمیلیاردتومان سود بانکی می‌دادیم و این بدهی و بیماری که به جان سازمان تأمین‌اجتماعی افتاده بود، آینده بازنشستگان را تهدید می‌کرد و تسویه این بدهی اتفاق بزرگی بود. این دولت بی‌سابقه‌ترین تأدیه بدهی را انجام داده است و امسال نیز حداقل 70 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود و در مجموع با احتساب رقم مورد تعهد سال جاری، این دولت 250 هزار میلیارد تومان تأدیه بدهی انجام می‌شود و باید همین مسیر در برنامه هفتم توسعه ادامه پیدا کند و ما هم باید این منابع را سرمایه‌گذاری کنیم. تاکنون نیز حدود 46 هزار میلیارد تومان از این منابع برای سرمایه‌گذاری و تأمین آینده بازنشستگان به افزایش سرمایه بانک رفاه اختصاص یافته است.

وی در مورد وضعیت فعلی و آینده سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برخلاف برخی ارزیابی‌های غیرواقع‌بینانه، تأمین‌اجتماعی ورشکسته نیست. اگر تعهدات، درست و به‌جا انجام شود با لحاظ منابع تعهدی، منابع ما حتی بیش از مصارف است و مثبت هستیم. مشکل ما در زمینه نقدینگی است. با اقداماتی که انجام می‌شود، وضعیت نقدینگی نیز در حال بهبود است. مشکلاتی وجود دارد اما این مشکلات نمی‌تواند مانع خدمت‌رسانی شود ما همه تعهدات را انجام داده‌ایم و خواهیم داد.

وی ادامه داد: با تعامل و همکاری با بازنشستگان و دولت مشکلات را رفع کردیم. 25 درصد نیز از متناسب‌سازی باقی مانده بود که با مدل مشخصی که با همفکری بازنشستگان طراحی شد، انجام شده است. ممکن است نقصی هم باشد اما ما بخشی را جبران کردیم. توجه داشته باشید که ما با چه محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه هستیم و با چه ظرفیتی این کار را انجام می‌دهیم. حقوق و معیشت و درمان بازنشستگان، حق این عزیزان است و ما باید پاسخ‌گوی این مطالبات باشیم اما مقدورات ما نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ما در سازمان تأمین‌اجتماعی نماینده همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان هستیم و اگر تصمیمی هم گرفته‌ایم، برای مدیریت وضعیت حاضر بوده است و اگر شرایط ما بهتر باشد، حتماً کارهای بزرگتری انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اولویت توسعه مراکز درمانی این سازمان گفت: در حوزه درمان تأمین‌اجتماعی وظیفه داریم تا جایی که می‌توانیم درمان را برای همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان رایگان کنیم. ما به اندازه‌ای که می‌توانیم باید این کار را انجام دهیم. سال گذشته 29 پروژه درمانی را افتتاح کردیم و امسال نیز 21 پروژه را تکمیل خواهیم کرد. در این دولت، تأکید ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه خدمات درمانی است و با همه تنگناها مسیر را ادامه خواهیم داد. ما در بررسی مسائل و مطالبات بازنشستگان همه مسائل را با جزئیات رسیدگی می‌کنیم و تمام مقدورات را بررسی می‌کنیم. افتخار ما این است که در فضای شفاف آنچه داریم را براساس مقدورات تصمیم می‌گیریم و این رویکرد را ادامه خواهیم داد.

موسوی با اشاره به افزایش مبلغ و تعداد وام بازنشستگان در سال جاری، گفت: در زمینه وام بازنشستگان ما قطعاً تعداد وام‌ها را نسبت به سال قبل بالاتر می‌بریم. مبلغ وام را نیز بالاتر برده‌ایم. در مورد سفرهای زیارتی نیز بایستی در اسرع وقت سفرها آغاز شود. در زمینه تخصیص سهمیه و کاروان‌ها هم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied