شمانیوز
شما نیوز

ایمیدرو

تاکید موثقی نیا بر اهمیت تاثیر آب برای معدن و صنایع معدنی

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، خواستار ارایه برنامه ای برای ایجاد توازن در تامین آب صنایع معدنی، بازبینی برنامه های تامین آب از سواحل جنوبی کشور و تسریع در عملیات اجرایی آن شد.

 تاکید موثقی نیا بر اهمیت تاثیر آب برای معدن و صنایع معدنی

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، محمد رضا موثقی نیا در نشست با مدیران شرکت های تامین کننده آب از سواحل جنوبی (خطوط یک، دو و سه)، تاکید کرد: باید بر اساس نیاز آتی صنایع معدنی؛ برنامه های تامین آب از خلیج فارس و دریای عمان، نحوه تامین مالی، مشارکت سرمایه گذاران و برنامه های افزایش سرمایه مورد بازنگری قرار گیرند و طرح های به روز شده ارایه شود.

وی با اشاره به حمایت های ایمیدرو از طرح های انتقال آب به فلات مرکزی (خط یک) و برنامه های انتقال آب به استان های نوارشرقی و نیز اصفهان، اظهار داشت: تولید تجهیزات با نگاه به ساخت داخل، قیمت و هزینه تمام شده، نرخ فروش و ... در خطوط انتقال آب، اهمیت حیاتی دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین به موضوع تامین آب خط بردسیر-دره آلو استان کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کارخانه تغلیظ مس دره آلو راه اندازی شده، عدم النفع کمبود آب برای این کارخانه، رقم قابل توجهی است که این امر ضرورت تسریع در تکمیل این طرح را بیش از پیش ضروری می کند. وی افزود: با توجه به طرح های توسعه صنعت مس، تامین به موقع آب برای این برنامه، اهمیت ویژه ای دارد.

 

اولویت تامین آب زاهدان

موثقی نیا همچنین با اشاره به اهمیت و اولویت تامین آب برای استان سیستان و بلوچستان، راه های کوتاه مدت و بلند مدت را با حضور مدیران عامل شرکت های انتقال آب مورد بررسی قرار داد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو، به موضوع ساخت داخل تجهیزات و استفاده از تجربه خط یک اشاره و تاکید کرد: با بازبینی برنامه ها، موانع موجود با همکاری دولت و بخش خصوصی مرتفع شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied