شمانیوز
شما نیوز

ماجرای اعتراضات جدید در سوریه چیست؟

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با یک رسانه بیان داشت: اوج گیری اعتراضات و اعتصابات عمومی در سوریه، ریشه و پایه اقتصادی دارد.به دلیل اقدامات خصمانه و ظالمانه‌ای به نام تحریم‌های سزار یا قیصر توسط آمریکایی‌ها، شدیدترین تحریم‌ها علیه ملت سوریه درحال اجراشدن است.

ماجرای اعتراضات جدید در سوریه چیست؟

به گزارش شمانیوز: سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با یک رسانه بیان داشت: اوج گیری اعتراضات و اعتصابات عمومی در سوریه، ریشه و پایه اقتصادی دارد.به دلیل اقدامات خصمانه و ظالمانه‌ای به نام تحریم‌های سزار یا قیصر توسط آمریکایی‌ها، شدیدترین تحریم‌ها علیه ملت سوریه درحال اجراشدن است. 

ملت سوریه ضمن پایمردی در موضوع استقلال و توانمندی و جلوگیری از تجزیه کشور خود در حال حاضر درگیر مشکلات اقتصادی هست که در این شرایط ممکن است اعتصابات و اعتراضات در چارچوب مسائل صنفی به وجود بیاید.

اینکه این اعتراضات منجر به وقایع سال ۲۰۱۱ شود، از تصور به دور است. تجربه مردم سوریه در مقابله با تروریسم، ورود تروریست‌ها از خارج مرزها و رسانه‌هایی که قصد تخریب ذهن جوانان سوری را داشتند، از تبدیل این اعتراضات به سواستفاده دوباره تروریسم جلوگیری خواهد کرد. 

ارتباط مستقیمی بین این اعتراضات و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و تلاش ها برای بازسازی ارتباطات، وجود دارد.  آمریکا از اینکه کشورهایی مانند روسیه و ایران درحال پدیدآوردن شرایطی برای این هستند که سوریه مجددا روی پای خود بایستد و به اقتدار و شرایط گذشته خود برگردد، کینه و عقده دارد و به دنبال این موضوع است که سوریه نتواند پس از عبور از بحران مهار تروریسم به شرایط بازسازی و استقلال کامل برگردد./خبرفوری

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied