شمانیوز
شما نیوز

سهام

واریز سود سنواتی و جاری بیش از یک میلیون سهامدار

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: 11 ناشر سود سنواتی و جاری صاحبان سهام خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام برای یک میلیون و 453 هزار سهامدار در اولین هفته دی ماه واریز کردند.

واریز سود سنواتی و جاری بیش از یک میلیون سهامدار

 اطلاعات منتشر شده در خصوص جزییات واریز مطالبات جاری و سنواتی سهامداران در هفته اول دی ماه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، 4 ناشر سود سنواتی و 7 ناشر سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کرده اند.

واریز سود سنواتی 4 شرکت

بر  اساس این گزارش، در این دوره زمانی، 4 شرکت‌ « پالایش ‌نفت ‌اصفهان، مجتمع‌های ‌توریستی‌ ورفاهی ‌آبادگران ‌ایران‌ کیش، سایپا، ایران‌ خودرو دیزل»، سود سنواتی یک میلیون و 6 هزار و 956 سهامدار را که شامل 154 میلیارد و 755 میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده اند.

واریز سود جاری 7 شرکت

همچنین تا پایان هفته اول دی ماه امسال، 7 ناشر «داروسازی‌ دانا، داروسازی زاگرس‌ فارمد پارس، سرما آفرین، دارویی ‌ره‌آورد تامین، گروه‌ مپنا (سهامی‌عام‌)، صنایع‌ فروآلیاژ ایران، توسعه‌ صنایع‌ بهشهر(هلدینگ‌)»، سود جاری 446 هزار و 321 سهامدار که شامل 431 میلیارد و 709 میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

سامانه سجام چیست ؟

لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

مزایای سجامی شدن

گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می رود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied