شمانیوز
شما نیوز

خدمت سربازی

فوری قانون جدید برای خدمت سربازی / خدمت سربازی کوتاه تر میشود

فوری قانون جدید برای خدمت سربازی / خدمت سربازی کوتاه تر میشود

مدت زمان خدمت سربازی از 24 ماه به 21 ماه تغییر پیدا کرده است.

به گزارش شمانیوز: به گفته سردار مهری، سربازانی که در شعاع ۲۰۰ کیلومتری محل سکونت خود خدمت سربازی می‌کنند، باید ۲۱ ماه خدمت سربازی کنند. اما اگر فاصله بیشتر از این باشد، مدت خدمت سربازی به ۱۸ ماه کاهش می‌یابد. برای سربازانی که در مناطق مرزی خدمت می‌کنند، مدت خدمت سربازی ۱۵ ماه و برای مناطق سخت یا عملیاتی ۱۴ ماه است.

وی افزود که کسری خدمت برای افرادی که فرزند دارند، به این صورت است که برای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و فرزند سوم ۵ ماه کسری خدمت در نظر گرفته شده است. همچنین، سربازان متاهل نیز ۲ ماه کسری خدمت دریافت می‌کنند.

سردار مهری همچنین اشاره کرد که نخبگان علمی و فناوری فقط ۴ ماه آموزش نظامی می‌بینند و سپس به پروژه‌های تحقیقاتی خود ادامه می‌دهند. این افراد می‌توانند پروژه‌های خود را در ادارات یا یگان‌های نظامی ارائه دهند و پس از اتمام پروژه، کارت پایان خدمت دریافت کنند.

وی ادامه داد که افرادی که می‌خواهند قبل از خدمت سربازی کسری خدمت بگیرند، می‌توانند ۶ ماه قبل از شروع خدمت، پروژه‌هایی را در نیروهای مسلح پذیرفته و از یک ماه تا ۲۱ ماه کسری خدمت دریافت کنند.

در مورد قانون سرباز قهرمان، سردار مهری گفت که افرادی که در رشته‌های ورزشی موفق به کسب مقام اول تا سوم شوند، می‌توانند با مکاتبه با وزارت ورزش و جوانان از این قانون بهره‌مند شوند و کارت موارد خاص دریافت کنند. تا سال گذشته، بیش از ۶۰ نفر از این قانون استفاده کرده و معاف شده‌اند. همچنین، افرادی که در بازی‌های آسیایی و بین‌المللی مدال کسب کنند، می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی