شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

استعفای میلیون‌ها کارمند با رشد صد هزار برابری قیمت شیبا

استعفای میلیون‌ها کارمند با رشد صد هزار برابری قیمت شیبا

رمز ارز شیبا، در حال حاضر قیمت ناچیزی دارد اما اگر قیمت آن به 1 سنت برسد، زندگی ارتش شیبا دگرگون خواهد شد.

رمز ارز شیبا، میم‌کوینی است که قابلیت رشد در صرافی ارز دیجیتال در بیست سال آینده را دارد. گفته می‌شود اگر قیمت آن به یک تا پنج سنت افزایش یابد، دارندگان این ارز دیگر نیازی به مشاغل فعلی خود حس نخواهند کرد. در این نوشتار قصد داریم تا پیامدهای رشد قیمت شیبا اینو را با شما بررسی کنیم.

شیبا اینو چیست؟

از بین تمام میم‌کوین‌ها، شیبا اینو در میان ده رمزارز برتر قرار گرفته و بعد از دوج‌کوین بیشترین قیمت را دارد. این رمزارز یک سال پس از عرضه، افزایش ده برابری را تجربه کرد. و حتی با وجود کاهش شدید ارزش آن از 41 میلیارد دلار در 29 اکتبر 2021 به 5.97 میلیارد دلار در 8 دسامبر 2023، همچنان در لیست قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال در دسته میم‌کوین‌های با ارزش قرار می‌گیرد.

شیبا اینو (Shiba Inu) یا به اختصار شیب (SHIB)، یک آلت‌کوین اتریومی (رمزارزی متمایز از بیت‌کوین) است که نام آن از یک نژاد ژاپنی سگ شکاری الهام گرفته شده است. این رمز ارز را به‌عنوان جایگزینی برای دوج‌کوین می‌شناسند و طرفدارانش، گروهی که خود را ارتش شیب می‌نامند، آن را قاتل ارز دیجیتال دوج‌کوین می‌دانند.

شیبا اینو را یک فرد یا گروه ناشناس ژاپنی به نام ریوشی در سال 2020 راه‌اندازی کرد. در حالی که دوج‌کوین هفت سال زودتر و در سال 2013 به دنیای رمز ارزها عرضه شد. هر دوی این ارزها در دسته میم‌کوین جای می‌گیرند که در واقع با هدف سرگرمی ساخته می‌شوند. معمولا میم کوین‌ها کاربرد چندانی ندارند و فناوری خاصی نیز در آنها به کار نرفته است. در ادامه در مورد قیمت شیبا نیز خواهیم گفت.

 

تاریخچه ارز دیجیتال شیبا

ریوشی،‌ سازنده رمز ارز شیبا اینو، معتقد است تمرکززدایی جمعی، قدرتی بیشتر از انجام کارهای متمرکز توسط یک تیم مشخص دارد. از این رو پروژه ارز دیجیتال شیبا اینو را به‌گونه‌ای طراحی و راه‌اندازی کرده است تا به یک سوال ساده جواب بدهد: «چه می‌شود اگر یک رمز ارز به‌طور کامل و صددرصد توسط جامعه اداره شود؟»

همه 500 هزار عضو ردیت ارتش شیب، اصول پایه‌گذاری آن را قبول دارند. این اصول عبارتند از:

  • این پروژه از صفر با هیچ چیز آغاز شد تا الهام‌بخش خلق از نیستی باشد.
  • هیچ جمعیت یا گروه از پیش متشکلی، این رمز ارز را پایه‌گذاری نکرده‌اند.
  • اظهار عشق به سگ‌های شیبا اینو.

ریوشی ابراز می‌کند که ساخت زیست‌بوم شیبا اینو را بر روی اتریوم انتخاب کرده است چرا که قبلا این بلاکچین به‌خوبی تثبیت شده و از امنیت، برای اجرای یک پروژه غیرمتمرکز مناسب است.

به‌روزرسانی بلاکچین

در سال 2023، تیم مدیریت شیبا اینو یک بلاکچین لایه دو به نام شیباریوم (Shibarium) معرفی کرد که می‌تواند روی اتریوم اجرا شود. شیباریوم قرار است تراکم را کم کند، سهام را در اکوسیستم خود وارد کند، هزینه‌های کارمزد (gas fees) را کاهش دهد و چارچوبی برای گسترش برنامه‌های غیرمتمرکز و وب 3 فراهم کند.

 

زیست‌بوم رمز ارز شیبا اینو

اکوسیستم شیبا اینو تا پیش از دسامبر 2023 شامل سه توکن بود و سپس یک توکن دیگر به آن اضافه شد:

  • شیبا اینو (SHIB): شیب توکن بومی پروژه شیبا است که با ذخیره‌ای در حدود هزار تریلیون توسط ریوشی آغاز شد. او 50 درصد را در یونی‌سواپ برای اهداف نقدینگی قفل کرد و 50 درصد دیگر را به منظور حفظ امنیت به هم‌بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین داد.

بوترین در ماه مه سال 2021، بیش از 50 تریلیون شیب به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار به صندوق امداد کووید-19 در هند اهدا کرد. مدت کوتاهی پس از آن نیز 40 درصد از کل عرضه شیبا اینو را با انتقال به یک کیف پول مرده سوزاند و برای همیشه از گردش خارج کرد.

  • لیش (LEASH): دومین توکن زیست‌بوم شیبا اینو است که با ذخیره‌ای به اندازه 107646 نسبت به تریلیون‌ها شیب، نماینده سر دیگر طیف این اکوسیستم است. این توکن برای دادن پاداش و امتیاز به حامیان زیست‌بوم شیبا اینو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بون (BONE): از نظر عرضه بین دو توکن دیگر قرار می‌گیرد که در مجموع ذخیره‌ای به اندازه 250 میلیون توکن دارد. بون طراحی شد تا یک توکن دولتی باشد، اما در شیباریوم برای پاداش به اعتبارسنج‌ها، که بون‌‌های خود را قفل (استیک) می‌کنند، و نمایندگانی که حق رای خود را به اعتبارسنج‌ها می‌دهند، استفاده خواهد شد.
  • تریت (TREAT): جدیدترین رمز ارز پروژه شیبا اینو است. این توکن پاداش قرار است به تدریج جای بون در شیباسواپ را بگیرد. همچنین کارکرد زیادی در پروژه مشترک زاما و شیبا اینو در حوزه رمزنگاری منبع باز و نوآوری‌های هم‌ریختی در بلاکچین و هوش مصنوعی دارد. برای پاداش در بازی شیب نیز به کار خواهد رفت.

 

چگونه شیبا اینو بخریم؟

شما می‌توانید شیب را با استفاده از چندین صرافی‌ خارجی مثل بایننس، کوین بیس و کوکوین یا صرافی‌های داخلی همچون صرافی ارز دیجیتال اینوکس، خریداری کنید. همچنین می‌توانید یک کیف پول متامسک راه‌اندازی کرده و آن را به شیباسواپ که صرافی ساخته شده توسط بانیان شیبا اینو است، متصل کنید.

چگونه شیبا اینو بخریم

قیمت شیبا اینو در حال حاضر (مرداد ماه 1403) چیزی حدود 0.000017 دلار است. این مبلغ معادل 1 تومان است و در ایران می توانید آن را مستقیما از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی تهیه کنید. همچنین می‌توان با خرید تتر یا بیت‌کوین یا سایر رمز ارزها از صرافی‌های داخلی، در صرافی‌های خارجی آن را به شیبا تبدیل کرد. امکان خرید این ارز بدون واسطه نیز وجود دارد.

 

نگرانی‌ها در مورد ارز دیجیتال شیبا

سرمایه‌گذاری در رمز ارزها به علت نوسانات زیاد و عدم وجود مقررات مناسب به خودی خود پرخطر است. این مسئله در مورد آلت‌کوین و میم‌کوین‌ها به مراتب بیشتر خود را نشان می‌دهد. چند موضوع وجود دارد که ممکن است برای خرید شیبا نگرانی ایجاد کند:

قیمت پایین توکن

به دلیل پایین بودن قیمت شیبا اینو شما می‌توانید با مبالغ پایین مقدار قابل توجهی از آن را خریداری کنید. خرید تعداد بالا از این ارز‌های دیجیتال می‌تواند خطرآفرین باشد ولی در عین حال رسیدن به سودهای خوب نیز محتمل است.

کاربرد محدود

با وجود اینکه NFTهای مبتنی بر شیبا اکنون در دسترس هستند و اتریوم و بلاکچین لایه 2، سرعت و مقیاس‌پذیری تراکنش‌های آن را افزایش می‌دهد، اما این رمزارز کاربرد بسیار محدودی دارد و جز مجاز دانستن توکن غیرقابل تعویض استفاده قانع‌کننده دیگری ندارد.

نوسان قیمت

قیمت شیبا نوسان‌های زیادی را تجربه می‌کند، اما چون ارز دیجیتال ارزان بازار به شمار می‌رود، این نوسانات در کل کوچک هستند. سود و ضرر شما به میزان تهیه این ارز بستگی دارد؛ اگر مقدار زیادی از آن را خریداری کرده باشید با کاهش ناچیز قیمت دچار ضرر زیادی می‌شوید، و اگر موجودی شیبای شما کم باشد، با افزایش قیمت سود شما قابل توجه نخواهد بود.

 

سخن پایانی

ارتش 1.3 میلیونی سرمایه‌گذاران شیبا اینو در سراسر جهان، اغلب از طبقه کارگر هستند. تنها تعداد انگشت‌شماری از این سرمایه‌گذاران با فشردن دکمه فروش به مقادیر قابل توجهی سود دست می‌یابند. بیش از یک میلیون نفر از این سرمایه‌گذاران آرزو دارند که بتوانند برای همیشه با دنیای کارمندی و مشاغل خود خداحافظی کنند و یک دنیای آزاد به لحاظ مالی را تجربه کنند.

این اتفاق با قیمت کنونی رخ نمی‌دهد، اما اگر قیمت شیبا اینو به نزدیک 1 سنت برسد بسیاری از این افراد به رویاهای مالی خود نزدیک می‌شوند. به دلیل نرخ پایین قیمت شیبا، اغلب سرمایه‌گذاران متوسط به آن جذب می‌شوند و امید دارند که با بالا رفتن قیمت شیبا، میلیون‌ها دلار به جیب بزنند. چندان بعید نیست که با رشد این رمز ارز در بیست سال آینده شاهد استعفای میلیون‌ها نفر از شغل فعلی خود باشیم.


این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی