شمانیوز
شما نیوز

افقه در گفت‌وگو با شادا مطرح کرد؛

تحصیلات و تجارب مثبت همتی برای سکانداری وزارت اقتصاد

تحصیلات و تجارب مثبت همتی برای سکانداری وزارت اقتصاد

یک اقتصاددان با ارزیابی مثبت از تجارب، سوابق و تحصیلات عبدالناصر همتی برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی، تاکید کرد: انضباط بودجه‌ای با حذف ردیف‌های هزینه‌ای زائد می‌تواند به عملکرد موفق ایشان در وزارت اقتصاد کمک کند.

 

مرتضی افقه اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت و گو با شادا درباره برنامه‌ها و سوابق عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: قبل از اینکه درباره نقش ایشان در اقتصاد توضیح دهم لازم است یادآوری کنم که مشکلات اقتصادی ما با نسخه‌ها و فرمول‌های معمول اقتصادی قابل حل نیست و متغیرهای تاثیرگذار بر اقتصاد ما بیش از آنکه متغیرهای معمول اقتصادی باشد، متاثر از متغیرهای اقتصادی مانند تحریم‌ها و رویه‌های ضد تولیدی است که حاکم است. 

وی در عین حال گفت: البته بین ۲۰ تا ۳۰ درصد سیاست‌های داخلی و متغیرهای معمولی در اقتصاد ما تاثیرگذار است اما به هر حال تا تحریم، روابط خارجی و تنش‌ها حل نشود، نه تنها وزیر اقتصاد بلکه سایر وزرای اقتصادی در حوزه‌های مختلف عملکردشان متاثر از متغیرهای غیر اقتصادی قرار خواهد گرفت. 

افقه یادآور شد: اما آقای همتی در عین حال که تحصیلات عالی و مرتبط از دانشگاه‌های معتبر در حوزه اقتصاد دارند، از تجارب داخلی و خارجی نیز در زمینه اقتصاد برخوردار هستند در تجربه بانک مرکزی هم در محدوده اختیارات و شرایط حاکم، کارنامه نسبتاً موفقی داشتند. 

این اقتصاددان اضافه کرد: البته ایشان در بانک مرکزی مسئول سیاست‌های پولی بودند و حالا در سیاست‌های مالی و بخش عمومی قرار است مسئولیت داشته باشند اما چون دانش اقتصادی دارند با بهره‌گیری از معاونان و مشاوران می‌توانند در همین شرایط تحریم هم موثر باشند. 

افقه تاکید کرد: آقای همتی در همین شرایط تحریمی با سر و سامان دادن به بودجه حذف ردیف‌های هزینه‌ای زائد و موازی می‌توانند تا حد زیادی موثر باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی