شمانیوز
شما نیوز

وام بازنشستگان

جزییاتی مهم درباره زمان ثبت نام جدید وام بازنشستگان

جزییاتی مهم درباره زمان ثبت نام جدید وام بازنشستگان

وام بازنشستگان به عنوان یک حمایت مالی از سوی دولت، به بازنشستگان این امکان را می‌دهد تا با دریافت تسهیلات مالی، به بهبود وضعیت اقتصادی و تأمین نیازهای معیشتی خود بپردازند.

به گزارش شمانیوز :وام بازنشستگان به عنوان یک حمایت مالی برای افرادی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند، طراحی شده است. این وام بازنشستگان معمولاً با شرایط آسان‌تری نسبت به وام‌های دیگر ارائه می‌شود تا بازنشستگان بتوانند به راحتی از آن بهره‌مند شوند. هدف اصلی این وام بازنشستگان، کمک به تأمین نیازهای مالی بازنشستگان در دوران پس از خدمت است. همچنین، این وام بازنشستگان می‌تواند به بازنشستگان کمک کند تا در پروژه‌های کوچک یا هزینه‌های ضروری زندگی خود سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: «به‌زودی زمانی ثبت‌نام مرحله سوم اعلام خواهد شد و بازنشستگان می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام کنند.»

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین  از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان در شنبه هفته آینده خبر داد.

وی افزود: در این مرحله ۳۶ هزار نفر از بازنشستگان در سطح کشور از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران درباره زمان بازپرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان افزود: اقساط این وام در بازه زمانی دو ساله و با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

ثبت نام مرحله سوم وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان

ثبت نام وام ۳۰میلیون تومانی مرحله جدید تا چند روز آینده از طریق کانون‌های بازنشستگی و یا دفاتر پیشخوان دولت انجام خواهد شد؛ ثبت نام اینترنتی است و نیازی به مراجعه حضوری ندارد.

اما همه ثبت نام کنندگان به شرط دارا بودن شرایطرقادر به دریافت، وام می باشند؛ اعلام شده است «با توجه به محدود بودن سهمیه اختصاصی به نسبت جمعیت بازنشستگان و کثرت متقاضی، تسهیلات اختصاصی به صورت قرعه‌کشی در سایت تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت».

در واقع بازنشسته‌ای که واجد شرایط است بازهم باید منتظر قرعه‌کشی بماند. بازنشستگان برای شرکت در قرعه‌کشی باید شرایطی از جمله محدودیت سنی، عدم وجود چک برگشتی و عدم بدهکاری به سیستم بانکی کشور داشته باشند.

زمان ثبت نام وام بازنشستگان ۱۴۰۳

بسیاری از متقاضیان دریافت و ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین ثبت نام غیر حضوری وام 30 میلیونی کانون⁧ بازنشستگان، به دنبال این هستند که بتوانند در بازه زمانی ثبت نام این وام، به راحتی در سامانه وام، فرم ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی را تکمیل نموده و سپس، درخواست خود را برای اخذ این تسهیلات، به سازمان بیمه تامین اجتماعی ارجاع دهند. 

لازم به ذکر است ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به صورت غیر حضوری بوده و داوطلبان می بایست به نشانی اینترنتی sabasrm.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام وام قرض الحسنه خود را تکمیل نمایند. 

شرایط ثبت نام و پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی

با توجه به اینکه برای اخذ هر گونه تسهیلاتی، متقاضیان، می بایست شرایطی که از سوی اعطا کننده وام مشخص شده است را داشته باشند، برای دریافت و ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری بگیران این سازمان، می بایست پیش از آنکه برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام نمایند، شرایط لازم برای را مطالعه نمایند

تمامی بازنشستگان در صورت نیاز‌ می‌توانند برای دریافت این وام نام‌نویسی کنند. تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری به تمامی بازنشستگان اختصاص یافته و شرایط سختی برای دریافت آن وجود ندارد. با این حال، به دلیل ازدحام درخواست‌ها برای استفاده از این وام، این درخواست‌ها از طرف صندوق رتبه‌بندی شده و تسهیلات در چند مرحله پرداخت‌ می‌شود.

شرایط این وام که توسط صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شده است را در زیر لیست کرده‌ایم:

  • مبلغ وام ضروری بازنشستگی در سال 1403 معادل 30 میلیون تومان است که فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت‌ می‌کند، واریز خواهد شد.

  • هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های گذشته، تاثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.

  • متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته،‌ نمی‌توانند برای این وام ثبت نام کنند.

  • متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نیستند.

  • وراث پسر که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف‌ می‌شوند، مجاز به ثبت نام نیستند.

  • فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث‌ می‌تواند از وام استفاده کند. سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.

  • وارد کردن شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه برای ثبت نام وام الزامی است.

  • پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و… مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار می‌گیرد. سپس بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین شده و اسامی آن‌ها در سامانه اعلام‌ می‌شود.

سایت ثبت نام وام بازنشستگان 30 میلیونی

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، برای تمامی مستمری بگیران این سازمان که متقاضی دریافت این وام می باشند، ضروری است. مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، می بایست جهت دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به کانون های بازنشستگی مراجعه کنند، و با توجه به شروط لازمی که این سازمان برای اخذ این وام، تعیین کرده است، اقدام به ثبت نام نمایند. 

مرحله جدید ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1403، با مراجعه به سایت vaam.kabtatamin.ir و تکمیل فرم وام بازنشستگان تامین اجتماعی امکان پذیر می باشد. مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی 30 میلیون تومان بوده و مهلت ثبت نام تا چهارم تیرماه سال 1403 و از طریق کانون های بازنشستگی می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی