شمانیوز
شما نیوز

حقوق کارگران

خبر ناراحت کننده برای کارگران / افزایش حقوق کارگران متنفی شد ؟

خبر ناراحت کننده برای کارگران / افزایش حقوق کارگران متنفی شد ؟

معاون روابط کار وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی جزییاتی درباره حقوق کارگران و حق مسکن کارگران ارائه داده است.

به گزارش شمانیوز :حقوق کارگران یکی از مسائل مهم در هر کشوری است. افزایش حقوق کارگران میتواند در روحیه کارگران تاثیر مثبت داشته باشد. هر کشوری و دولتی باید به فکر افزایش حقوق کارگران باشد.رعیتی‌فرد، سخنگوی دولت، در مورد خبر عدم تصویب حق مسکن و حقوق کارگران پس از گذشت ۷ ماه از سال، توضیحاتی ارائه داده است.

معاون روابط کار وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: حق مسکن کارگران مانند سال قبل نفری ماهانه ۹۰۰ هزار تومان است و از اول سال پرداخت می‌شود.

با توجه به افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید کارگران،‌ قرار بود ۲۰۰ هزا مسکن کارگری در قالب نهضت ملی مسکن با کمک وزارت راه و وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی توسط شرکت‌های تعاونی مسکن ساخته شود و با کمک کارفرمایان به صورت اقساط دراز مدت در اختیار کارگران قرار گیرد که البته تاکنون توفیق چندانی نداشته و از سوی اتاق تعاون و اتحادیه‌های کارگری به عنوان مطالبه کارگران دنبال می‌شود.

در این میان همکاری وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین،‌ بانک‌ها برای تامین مالی و کارفرمایان برای کمک به کارگران لازم است و اگر مشکل مسکن کارگران حل شود،‌ چون هزینه مسکن حدود ۳۷ درصد سبد هزینه خانوار کارگری است،‌ در آرامش خیال کارگر و افزایش بهره‌وری وی موثر خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی