شمانیوز
شما نیوز

قیمت آب

افزایش قیمت آب صحت دارد ؟ / جزییاتی جدید از افزایش قیمت آب

افزایش قیمت آب صحت دارد ؟ / جزییاتی جدید از افزایش قیمت آب

سخنگوی صنعت آب صحبت هایی جدیدی درباره افزایش قیمت آب ارائه داده است.

به گزارش شمانیوز :قیمت آب به عواملی مانند منبع تأمین، هزینه‌های تصفیه و توزیع، و شرایط جغرافیایی وابسته است.سیاست‌های دولتی و تعرفه های آب می‌توانند تأثیر زیادی بر قیمت آب و دسترسی به آن برای شهروندان داشته باشند.استفاده بهینه از آب و کاهش هدررفت آن می‌تواند به کنترل قیمت‌ها و حفظ منابع آبی کمک کند.

سخنگوی صنعت آب گفت: افزایش تعرفه آب صرفا برای مشترکان پرمصرف بوده و هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه آب مشترکان کم‌مصرف در دستور کار نیست.

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب، امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره جزئیات افزایش تعرفه آب برای مشترکان پرمصرف، اظهار کرد: دولت چندین سال است که افزایش پلکانی تعرفه آب را دنبال می‌کند؛ امسال افزایش تعرفه پرمصرف‌ها در دستور کار قرار گرفت تا میزان مصرف آن‌ها مدیریت شود و برنامه‌ای برای افزایش تعرفه آب مشترکان کم‌مصرف در سال جاری نیست.

وی با اشاره به وضعیت مخازن سدهای کشور، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار میزان  پرشدگی سدهای کشور ۴۶ درصد است و سدهای تهران نیز ۲۵ درصد پرشدگی دارند.

او با بیان اینکه سال آبی گذشته وضعیت نرمالی از نظر میزان بارش‌ها داشتیم اما شرایط تامین آب سخت بود و در مجموع در شش استان تهران، بوشهر، قزوین، چهارمحال بختیاری، فارس و سمنان شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی