شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

5 میان وعده خوشمزه در محل کار

5 میان وعده خوشمزه در محل کار

تامین انرژی در محل کار از معضلاتیه که با انواع خوراکی‌های سالم و مقوی میتونه در کم‌ترین زمان ممکن حل بشه. با این حال باید در انتخاب خوراکی و تنقلات مناسب سرکار دقت زیادی به خرج بدید و از مصرف هله هوله‌هایی مثل انواع چیپس، پفک، شیرینی و شکلات جدا خودداری کنید؛ چون فقط برای مدت کوتاهی سرحالتون می‌کنند و در طولانی مدت باعث مشکلاتی مثل چاقی میشن.

 

تامین انرژی در محل کار از معضلاتیه که با انواع خوراکی‌های سالم و مقوی میتونه در کم‌ترین زمان ممکن حل بشه. با این حال باید در انتخاب خوراکی و تنقلات مناسب سرکار دقت زیادی به خرج بدید و از مصرف هله هوله‌هایی مثل انواع چیپس، پفک، شیرینی و شکلات جدا خودداری کنید؛ چون فقط برای مدت کوتاهی سرحالتون می‌کنند و در طولانی مدت باعث مشکلاتی مثل چاقی میشن.

در این شرایط تهیه میان وعده‌های سالم و سریعی که از میوه‌ها، سبزیجات، انواع آجیل، غلات و ... تهیه شده باشه، گزینه ایده‌آلیه که هم به تناسب اندامتون کمک میکنه هم و انرژی مورد نیازتون هنگام کار کردن رو تامین میکنه. این خوراکی‌ها باید سرشار از فیبر، ویتامین، پروتئین، چربی‌های غیراشباع، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ... باشند که در طولانی مدت سلامت بدن و ذهنتون رو تضمین کنند. در این مقاله به سراغ 5 میان وعده خوشمزه و مفید برای استفاده در محل کار می‌رویم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن هم آماده میشن.

1. ساندویچ‌های کوچک

حتما برای شما هم پیش اومده که گاهی هنگام کار کردن به شدت احساس گرسنگی کنید اما وقت نهار گذشته باشه. در این حالت ساندویچ‌های کوچک و سالمی که با خودتون از منزل آوردید گزینه ایده‌آلی هستند. این ساندویچ‌ها می‌تونند در شمایل همون لقمه‌های نان، پنیر و گردو بچگی‌هامون باشن یا ظاهر مدرن‌تری داشته باشند و کمی مغذی‌تر باشند.

شما می‌تونید برای این ساندویچ‌ها از نان‌های تست سبوس دار و چند غله یا نان سنگک استفاده کنید که فیبر زیادی دارند و از بروز مشکلاتی مثل یبوست که از نشستن طولانی مدت پشت میز نشات می‌گیرند هم جلوگیری می‌کنند. ماده میانی این ساندویچ‌ها هم متناسب با سلیقه و نیازهای بدنتون میتونه طیف وسیعی از مواد غذایی رو در بر بگیره؛ از گوشت مرغ و انواع سبزیجات و میوه‌ها گرفته تا پنیر و کره بادام زمینی اما به عنوان پیشنهاد ویژه می‌تونید کره بادام زمینی رو همراه میوه‌هایی مثل موز و توت فرنگی، عسل و دارچین روی نان تست چند غله قرار بدید و حسابی انرژی بگیرید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید.

2. آجیل مخلوط

 

آجیل میان وعده برای محل کار

 

آجیل مخلوط یکی از مفیدترین میان وعده‌های سرکار به حساب میاد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شما رو به سطح بالایی از انرژی می‌رسونه همچنین نیازی به آماده سازی هم نداره و می‌تونید در هر ساعتی از روز ازشون استفاده کنید. از انواع مغزهای خوراکی که برای میان وعده محل کار مناسب هستند، می‌تونیم به گردو، پسته، بادام درختی، بادام هندی، بادام زمینی، فندق و ... اشاره کنیم. این مغزهای خوراکی سرشار از فیبر، ویتامین، پروتئین، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان، مواد معدنی، آهن و ... هستند که برای سلامت کلی بدن بسیار مفیدند.

اما اگه از جمله افرادی هستید که عاشق همه مغزهای خوراکی هستید و نمی‌تونید یک از اونا رو انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم از آجیل مخلوط استفاده کنید که به نوعی ترکیبی از مغزهای مختلفه. شما می‌تونید برای خرید انواع آجیل مخلوط از ناتژی به صفحه https://nutgy.com/category/nuts/mixed-nuts/ سر بزنید و از میان محصولات متنوع، متناسب با سلیقه‌تون یکی رو انتخاب کنید.

در نهایت اگه وقت زیادی برای خوردن آجیل ندارید پیشنهاد می‌کنیم اونا رو به قاووت یا قوتو تبدیل کنید. برای این کار کافیه انواع آجیل رو همراه ادویه‌هایی مثل دارچین و زیره و شیرین‌ کننده‌هایی مثل نبات آسیاب کنید و هر زمان که احساس ضعف کردید، اندکی از اون رو میل کنید. البته توجه داشته باشید که این ترکیب به شدت گرم و انرژی زاست و مصرف بیش از حدش میتونه عوارضی از جمله چاقی، بالا برد قند خون، جوش صورت و ... رو براتون به همراه بیاره.

3. میوه خشک

میوه خشک یکی از بهترین تنقلاتیه که می‌تونید به عنوان میان وعده در محل کار مصرف کنید. این خوراکی‌های جذاب بسیار کم جا هستند و می‌تونید اونا رو برای مدت طولانی نگه دارید. همچنین میوه خشک به دلیل قند نسبتا زیادش ایده آل‌ترین گزینه برای زمانیه که دچار افت قند ناگهانی میشید. شما  می‌تونید انواع میوه خشک مثل کشمش، انجیر و توت خشک رو به جای شیرین کننده‌های مصنوعی همراه چای مصرف کنید. همچنین از طعم بی‌نظیر میوه خشک‌هایی مثل توت فرنگی، پرتقال، موز، هلو، زردآلو، سیب و ... حسابی لذت ببرید و از ویتامین و فیبر بالای اونا هم حسابی استفاده کنید.

البته حتما به این نکته دقت کنید که میزان قند و کالری موجود در میوه بعد از خشک شدن، افزایش پیدا میکنه؛ پس اگه به دیابت مبتلا هستید باید با مشورت پزشک به سراغ این خوراکی جذاب برید و در مجموع هم توصیه می‌کنیم از مصرف افراطی انواع میوه خشک خودداری کنید و به چند عدد اکتفا کنید. یادتون باشه می‌تونید برای خرید و اطلاع از قیمت میوه خشک به وب سایت ناتژی سر بزنید.

4. سبزیجات و دیپ‌های مختلف

 

دیپ سبزیجات

 

سبزیجات سرشار از فیبر هستند که هم در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش دارند و هم به عنوان یک کربوهیدرات پیچیده انرژی مورد نیاز بدن رو در طولانی مدت تامین می‌کنند. همچنین با داشتن ویتامین، مواد معدنی، آهن و اسیدهای چرب غیراشباع به سلامت کلی بدن کمک می‌کنند. با این حال احتمالا سبزیجات اولین انتخاب بسیاری از ما به عنوان میان وعده نیستند و حاضریم هر کاری بکنیم تا از زیر خوردنشون در بریم. اگه شما هم جزو این دسته هستید یا باید اونا رو به انواع سالاد با سس‌های مختلف تبدیل کنید یا با اندکی خلاقیت یک میان وعده جذاب و خوش رنگ و لعاب بسازید.

برای درست کردن این میان وعده کافیه سبزیجاتی مثل هویج، کرفس، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، خیار، تربچه، کدو و... رو به اندازه دلخواهتون خرد کنید و سپس اونا رو همراه انواع دیپ سرو کنید. بافت دیپ‌ها تقریبا شبیه سسه و با انواع سبزیجات و غذاها مصرف میشن. از جمله دیپ‌های مناسب در کنار سبزیجات می‌تونیم به دیپ پنیر، دیپ ماست، دیپ ارده، دیپ حمص، سالسا و ... اشاره کنیم که می‌تونید متناسب با سلیقه‌تون یکیشون رو انتخاب کنید.

5. اوتمیل (جو دو سر پرک)

 

اوتمیل جو دوسر پرک

 

یکی دیگه از میان وعده‌های سالم، سریع و خوشمزه‌ای که می‌تونید در محل کار مصرف کنید اوتمیل یا همون جو دو سر پرکه که بیش‌تر به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف میشه. اوتمیل سرشار از پروتئینه و به همین دلیل هم توصیه میشه در رژیم‌های غذایی گیاهی و عضله سازی حتما نقش داشته باشه. همچنین فیبر بسیار زیادی داره که از بروز یبوست جلوگیری میکنه، شما رو در طولانی مدت سیر نگه میداره و از افزایش وزن جلوگیری میکنه. همچنین فیبر و پروتئین موجود در جو دو سر انرژی مورد نیاز بدن رو تامین می‌کنند. شما می‌تونید اوتمیل رو همراه شیر، ماست و انواع میوه‌های تازه و خشک، مغزهای خوراکی استفاده کنید و برای شیرین کردنش هم از عسل یا شیره انگور و خرما استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

اگه هنگام کار کردن دچار ضعف و بی حالی میشید و تمایل دارید به سراغ انواع شکلات و شیرینی برید، دست نگه دارید چون بی شک انتخاب‌های سالم‌تری هم وجود داره که هم انرژی مورد نیازتون رو تامین میکنه و هم سلامت کلی بدن رو تضمین میکنه. از جمله این انتخاب‌ها می‌تونیم به انواع میوه‌ها، سبزیجات، آجیل‌ها و مغزیجات خوراکی، میوه‌های خشک، غلات و ... اشاره کنیم. در این مطلب 5 میان وعده جذاب و مغذی محل کار رو به شما معرفی کردیم که می‌تونید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنید و در کنار انرژی زا بودنشون از طعم بی‌نظیر و سالم بوندشون هم لذت ببرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی