شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نحوه دریافت رایگان خلافی خودرو

نحوه دریافت رایگان خلافی خودرو

یکی از مهم‌ترین اهرم‌های پلیس راهور برای تنبیه رانندگانی که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، اعمال جرائم نقدی برای آن‌هاست. ما در این محتوا ضمن معرفی مهم‌ترین روش‌های مشاهده خلافی خودرو، جرائمی را که در صورت عدم پرداخت به‌موقع دوبل می‌شوند، معرفی می‌کنیم؛ در ادامه هم به انواع روش‌ های پرداخت بدهی های خودرو می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین اهرم‌های پلیس راهور برای تنبیه رانندگانی که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، اعمال جرائم نقدی برای آن‌هاست. ما در این محتوا ضمن معرفی مهم‌ترین روش‌های مشاهده خلافی خودرو، جرائمی را که در صورت عدم پرداخت به‌موقع دوبل می‌شوند، معرفی می‌کنیم؛ در ادامه هم به انواع روش‌ های پرداخت بدهی های خودرو می‌پردازیم.

روش‌های مشاهده خلافی خودرو

مالکان انواع وسایل نقلیه برای اطلاع از میزان خلافی خودرو یا موتورسیکلت خود می‌توانند از روش‌های مختلفی استفاده کنند که در ادامه این بخش برخی از کاربردی‌ترین این روش‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

مراجعه حضوری به مراکز پلیس + 10

ساده‌ترین روش برای اطلاع از میزان خلافی خودرو و جزییات آن، مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 است. برای این منظور باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز شامل برگ سبز و کارت ماشین به این دفاتر در شهر خود مراجعه کنید و درخواست چاپ ریز تخلفات ثبت‌شده برای وسیله نقلیه خود را بدهید.

تماس تلفنی

یکی دیگر از روش‌های ساده و غیرحضوری برای گرفتن رایگان خلافی خودرو با پلاک، تماس تلفنی با شماره ۰۲۱8828888  است. شما می‌توانید با این شماره تماس بگیرید و با دادن اطلاعات مورد نیاز شامل پلاک خودرو و کد ملی مالک، از جمع کل مبلغ جرائم خود مطلع شوید. در این روش، امکان اطلاع یا مشاهده جزییات خلافی وسایل نقلیه برای افراد وجود ندارد که همین موضوع یکی از مهم‌ترین معایب استفاده از این شیوه است.

استعلام از سامانه پیامکی 

یکی دیگر از شیوه‌های غیرحضوری برای اطلاع از جمع کل تخلفات رانندگی، سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ است. برای این منظور کد VIN خودرو را که بر روی کارت ماشین و برگ سبز خودرو وجود دارد، به این سرشماره ارسال کنید. بعد از ارسال این عبارت به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ جمع کل خلافی خودرو برای شما پیامک می‌شود. در این شیوه نیز امکان مشاهده جزییات خلافی وجود ندارد.

مراجعه به سایت راهور

از روش‌های آنلاین دیگر برای مشاهده خلافی خودرو می‌توانیم مراجعه به سایت راهور به نشانی rahvar120.ir را نام ببریم. برای این منظور کافی است بعد از ورود به این سامانه و ثبت‌نام در آن، با وارد کردن اطلاعات مربوط به وسیله نقلیه و کد ملی مالک آن، از میزان کل خلافی و جزییات آن مطلع شوید.

استفاده از سامانه آیتول

آیتول یکی از بهترین سامانه‌های خودرویی فعال در ایران است که با استفاده از آن، امکان دریافت انواع خدمات از جمله مشاهده ریزخلافی وسایل نقلیه وجود دارد. کاربران برای بهره‌مندی از خدمات این سامانه باید در سایت یا اپلیکیشن آن ثبت‌نام کنند و سپس احراز هویت خود را انجام دهند. استفاده از خدمات آیتول برای مشاهده خلافی خودرو و سایر وسایل نقلیه، مزایای بسیار جذابی برای کاربران دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این سامانه برخلاف سامانه پیامکی یا سایت راهور، کمتر دچار قطعی و اختلال می‌شود و کاربران در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند از خدمات آنلاین آن استفاده کنند.
  • این سامانه دارای بخش پشتیبانی 24 ساعته است که کاربران در صورت داشتن هرگونه پرسش درباره نحوه استفاده از خدمات آیتول می‌توانند از آن کمک بگیرند.
  • از طریق این سامانه امکان مشاهده جزییات تک‌تک جرائم رانندگی شامل زمان، تاریخ، نوع و مبلغ خلافی برای کاربران وجود دارد که همین موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از آیتول برای این منظور است.

با توجه به این مزایای جذاب، استفاده از خدمات آیتول برای مشاهده خلافی انواع وسایل نقلیه می‌تواند بهترین انتخاب برای این منظور باشد.

کدام دسته از جرائم در صورت تاخیر در پرداخت، دوبل می‌شوند؟

پرسشی که برای بسیاری از مالکان وسایل نقلیه پیش می‌آید، این است که کدام دسته از جرائم رانندگی در صورت عدم پرداخت در مهلت تعیین‌شده دو برابر می‌شوند. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که جرائم دوبرگی، تسلیمی و خودداری و عدم توجه به فرمان پلیس در صورت عدم پرداخت تا 60 روز بعد از وقوع آن‌ها دو برابر می‌شوند؛ البته جرائمی که از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شوند، مشمول این شرایط نیستند.

تاخیر در پرداخت جرائم

کاربردی‌ترین روش‌های پرداخت خلافی خودرو

برای تسویه یا پرداخت بخشی از خلافی انواع وسایل نقلیه، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه این بخش دو نمونه از کاربردی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

مراجعه حضوری به مراکز پلیس + 10

ساده‌ترین روش برای پرداخت خلافی خودرو، مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 است. برای این منظور می‌توانید با در دست داشتن مدارک شناسایی شامل برگ سبز و کارت ماشین به این دفاتر بروید و درخواست چاپ خلافی خودرو را کنید و آن را بپردازید.

با توجه به اینکه مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 زمان‌بر است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از روش‌های غیرحضوری برای این منظور استفاده کنند که در ادامه این بخش نحوه پرداخت خلافی با استفاده از سامانه آیتول را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از سامانه آیتول

آیتول یکی از سامانه‌های فعال در حوزه خودرویی در ایران است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند برای پرداخت خلافی وسایل نقلیه خود اقدام کنند. البته برای این منظور ابتدا باید ثبت‌نام خود را در سایت یا اپلیکیشن این سامانه انجام دهند و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، احراز هویت کنند.

کاربردی‌ترین روش‌های پرداخت خلافی خودرو

استفاده از سامانه آیتول برای پرداخت خلافی خودرو مزایای جذابی برای مالکان وسایل نقلیه دارد که برخی از شاخص‌ترین این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  • برای پرداخت خلافی خودرو با استفاده از این سامانه نیازی به مراجعه حضوری نیست و افراد می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
  • کاربران برای مشاهده و پرداخت خلافی وسیله نقلیه خود با استفاده از این سامانه، مبلغ ناچیز 5200 تومان را پرداخت می‌کنند که همین کارمزد پایین یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از سامانه آیتول برای این منظور محسوب می‌شود.
  • با استفاده از این سامانه، امکان پرداخت موردی تخلفات هم وجود دارد. به این ترتیب مالکان وسایل نقلیه می‌توانند اقدام به پرداخت مبلغ جرائمی کنند که امکان دوبرابر شدن آن‌ها وجود دارد و سایر موارد را در زمان دیگری بپردازند و به نوعی پرداخت خلافی خود را به‌صورت قسطی انجام دهند.

سخن آخر

پلیس راهنمایی و رانندگی برای برقراری نظم در معابر شهری و جاده‌ها قوانینی را وضع کرده است که در صورت عدم رعایت آن‌ها از سوی رانندگان، خودرو آن‌ها مشمول جریمه نقدی یا همان خلافی می‌شود. مالکان وسایل نقلیه برای اطلاع از میزان خلافی خودرو خود می‌توانند از سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰، شماره تلفن ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸، سایت راهور به نشانی rahvar120.ir و سامانه آیتول استفاده کنند یا به‌صورت حضوری به مراکز پلیس +10 بروند.

استفاده از آیتول برای مشاهده خلافی وسایل نقلیه و پرداخت آن مزایای جذابی مثل کارمزد پایین، ارائه آنلاین خدمات، پشتیبانی شبانه‌روزی و پرداخت موردی تخلفات در صورت نیاز را دارد. به همین دلیل استفاده از این سامانه می‌تواند بهترین انتخاب برای این منظور باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی