شمانیوز
شما نیوز

بانک ها ۹۱هزار میلیارد تومان به کارکنان خود وام دادند | بانک مرکزی وام کارکنان خود را اعلام نکرد

بانک ها ۹۱هزار میلیارد تومان به کارکنان خود وام دادند | بانک مرکزی وام کارکنان خود را اعلام نکرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعاً 29 بانک و مؤسسه مالی به کارکنان خود 91 هزار میلیارد تومان طی سال گذشته وام پرداخت کرده‌اند.

 

میثم ظهوریان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، با بیان اینکه 29 بانک و مؤسسه مالی به کارکنان خود 91 هزار میلیارد تومان طی سال گذشته وام پرداخت کرده‌اند، گفت: اگر میانگین این مبلغ را بگیریم، متوسط هر کارمندی در هر رده شغلی 435 میلیون تومان وام دریافت کرده البته مبلغ وام در هر رده شغلی متفاوت بوده و در اینجا فقط میانگین آن را مورد اشاره قرار داده‌ایم.

 

وی افزود: البته تا به امروز بانک مرکزی از ارائه آمار کارکنان خود ممانعت کرده و لیستی به ما به ارائه نداده است که اگر این لیست هم ارائه و مشخص شود چه تعداد از کارمندان بانک مرکزی وام دریافت کرده‌اند قطعاً این میانگین افزایش پیدا خواهد کرد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که این کمیسیون به ماجرای وام‌های کارمندان بانک‌ها ورود پیدا خواهد کرد، گغت: ما باید به این موضوع ورود پیدا کنیم تا به حواشی که اخیراً ایجاد شده پاسخ دهیم و افکار عمومی را اقناع کنیم. کارمندان بانک حق گرفتن وام را دارند ولی می‌خواهیم بررسی کنیم چند درصد از این تسهیلات مطابق قانون بوده‌اند و چند درصد هم براساس رانت به دست آمده‌اند. به همین منظور در جلسه اخیری که با رئیس کل بانک مرکزی انجام پذیرفت این موضوع به شدت مورد تأکید قرار گرفت و قطعاً جلسه اختصاصی در این راباطه با حضور مسئولان ذی‌ربط خواهیم داشت.

 

ظهوریان در پایان تأکید کرد: همه چیز باید مطابق با قانون باشد و مردمی که ماه‌هاست در انتظار وام هستند حق دارند از شنیدن چنین اخباری آزرده‌خاطر شوند. به این قضیه ورود می‌کنیم تا حق کسی ضایع نشود.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی