شمانیوز
شما نیوز

انتظارات انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه از دولت چهاردهم برای تحول در صنعت بیمه کشور

انتظارات انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه از دولت چهاردهم برای تحول در صنعت بیمه کشور

انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، با تبریک به دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور جدید، پیشنهادات و انتظارات خود را برای بهبود و توسعه صنعت بیمه کشور اعلام کرد. این انجمن با تاکید بر نقش حیاتی بیمه در اقتصاد و جامعه، خواستار نظارت کارآمد دولت بر شرکت‌های بیمه، بهبود مقررات، و بسترسازی برای فعالیت نهادهای صنفی و حرفه‌ای در این صنعت شد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز، انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، به عنوان تنها سازمان مردم‌نهاد فعال در این صنعت، به دکتر مسعود پزشکیان برای کسب رای اعتماد مردم و انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت. این انجمن، با تاکید بر نقش بیمه در افزایش رفاه و ثبات اقتصادی، انتظارات و پیشنهادات خود را برای دولت چهاردهم اعلام کرد. 

انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه پیشنهاد داد که دولت جدید به جای دخالت در اداره امور شرکت‌های بیمه و نهادهای وابسته، بر نظارت کارآمد و اطمینان از توانگری این شرکت‌ها تمرکز کند. همچنین، بر اهمیت افزایش کیفیت مقررات و جلوگیری از موازی‌کاری تاکید شد.  

دیگر پیشنهادات شامل تعیین نرخ‌های بیمه بر اساس ملاحظات فنی و اقتصادی، تنظیم سرمایه تاسیس شرکت‌های بیمه بر اساس نیازهای اولیه و توانگری آن‌ها، و جمع‌آوری آمار و اطلاعات برخط برای بهبود عملکرد صنعت بیمه بود. انجمن همچنین خواستار خودداری از وضع مالیات و عوارض متفرقه بر صنعت بیمه و بسترسازی برای فعالیت نهادهای صنفی و حرفه‌ای در این حوزه شد.  

در نهایت، انجمن پیشنهاد داد که دولت با مشارکت نهادهای تخصصی و صنفی، به تدوین و تصویب قوانینی برای تسهیل در شکستگی شرکت‌های بیمه بپردازد.

در ادامه متن کامل بیانیه آماده است : 

بیانیه

بیانیه

بیانیه

بیانیه

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی