شمانیوز
شما نیوز

مربا گیلاس

دیگه از بیرون مربا نخر / طرز تهیه مربا گیلاس خانگی

دیگه از بیرون مربا نخر / طرز تهیه مربا گیلاس  خانگی

در خبر زیر به شما طرز تهیه مربا خانگی را آموزش خواهیم داد.

 به گزارش شمانیوز :مربا گیلاس یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین مرباهای بهاره است که از گیلاس تهیه می‌شود.با طعم خنک و شیرینی که دارد، مربا گیلاس معمولاً به صورت پرفروش‌ترین نوع مربا در تابستان‌های گرم و نیمه بهاره محسوب می‌شود. مربا گیلاس همراه با نان و کره تازه یا بلغور، به عنوان یک صبحانه لذیذ و سالم و همچنین تنقلات در طول روز، مناسب است.

مواد لازم

گیلاس: ۱ کیلوگرم

شکر: ۷۵۰ گرم

آب: ۱ لیوان

وانیل: 1/2 قاشق مرباخوری

آب‌لیمو تازه: ۱ قاشق غذاخوری.

طرز تهیه

برای تهیه یک مربای گیلاس مجلسی اول باید گیلاس‌ها را بشویید و اجازه دهید خشک شوند. برای جداکردن هسته‌ها نیز شما می‌توانید از هسته‌گیر، سیخ‌های چوبی یا لوله خودکار استفاده کنید. گیلاس‌ها را درون قابلمه موردنظر و مناسب با میزان گیلاس‌ها بریزید.

نصف شکر را روی گیلاس‌ها بریزید. ریختن گیلاس‌ها و شکر باید به‌صورت لایه‌ای باشد. میزان استفاده از شکر نیز باید باتوجه ‌به ذائقه شما و میزان شیرین بودن گیلاس‌ها در نظر گرفته شود.

پس از آن قابلمه حاوی گیلاس را درون یخچال بگذارید تا زمانی که گیلاس آب بیندازد. زمان موردنیاز معمولاً ۲۴ ساعت است.

بعد از ۲۴ ساعت آب و نصف دیگر شکر را به قابلمه اضافه کنید و آن را روی شعله متوسط اجاق‌گاز قرار دهید. صبر کنید تا آب مربا به جوش بیاید. کف‌های ایجاد شده روی سطح قابلمه را جدا کنید. سپس اجازه دهید روی حرارت ملایم حدوداً ۵۰ تا ۳۰ دقیقه زمان سپری‌شده، مربا غلظت پیدا کرده و قوام بیاید.

در مرحله آخر که از غلظت مربای گیلاس اطمینان حاصل شد، آب‌لیمو یا جوهر لیمو و وانیل را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. پس از خاموش‌کردن شعله باید مربای گیلاس در دمای محیط باقی بماند.

بعد از سرد شدن مربای گیلاس، آن‌ها را درون ظرف موردنظر ریخته و در یخچال نگهداری کنید. یکی از نشانه‌های این‌که مربای گیلاس آماده‌ شده این است که مقداری از شربت مربا را در یک ظرف کوچک بریزید و در یخچال گذاشته تا خنک شود. بعد شهد را امتحان کنید، اگر غلیظ شده بود نشانه آماده بودن مربا است، اما اگر روان بود و غلظت نداشت یعنی مربای گیلاس نیاز به زمان بیشتری برای پخت دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی