شمانیوز
شما نیوز

پیتزا بادمجنون

طرز تهیه پیتزا بادمجان بدون خمیر / با یک دونه بادمجون چندتا پیتزا درست کن

طرز تهیه پیتزا بادمجان بدون خمیر / با یک دونه بادمجون چندتا پیتزا درست کن

درست کردن یک پیتزا خوشمزه با بادجان این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: پیتزا بادمجان یکی از پیتزا های متفاوت و خوشمزه می باشد که با بادمجان تهیه می شود و دیگر نیازی به خمیر ندارید و شما می توانید به سادگی این پیتزا بادمجان را در خانه تهیه کنید. پیتزا بادمجان با گوشت چرخ کرده و پنیر تهیه می شود و شما می توانید از پنیر ورقه ای یا رنده شده به دلخواه استفاده کنید. پیتزا بادمجان طعم ومزه خوبی دارد و به دلیل نداشتن خمیر می توانید در کمترین زمان آن را تهیه کنید. برای تهیه این غذا نیاز به بادمجان دلمه ای دارید تا ظاهر و شکل بهتری داشته باشد.

مواد لازم برای تهیه پیتزا بادمجان لقمه ای

بادمجان دلمه ای ۴ عدد

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

سیر ۲ حبه

فلفل دلمه ۱ عدد

قارچ به دلخواه ۴ عدد

سس کچاب به مقدار لازم

پنیر ورقه ای یا رنده شده به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پولبیبر، آویشن، جوز هندی به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان دلمه ای را بشورید و پوست بگیرید و به صورت حلقه ای با یک قطر یکسان برش بزنید و داخل آب و نمک قرار دهید و صبر کنید تا تلخی آن گرفته شود و بعد شسته و خوب خشک کنید و به همراه کمی روغن هر دو طرف بادمجان ها را سرخ کنید تا کمی پخته شود و بهتر است از روغن خیلی کمی برای سرخ کردن استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر پوره شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود سپس گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود، سپس فلفل دلمه و قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد یکدست شود و می توانید به دلخواه کمی رب نیاز اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت پیتزا بادمجان با فر و بدون فر

سینی یا تابه مورد نظر را کمی چرب کنید و بادمجان ها را داخل آن قرار دهید و به دلخواه کمی سس کچاب روی بادمجان ها بکشید و از مواد گوشتی روی آن قرار دهید و به دلخواه می توانید کمی ذرت نیز روی آن بریزید و پنیر مورد نظر را روی بادمجان ها قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود و یا می توانید درب تابه را بسته تا پنیر ذوب شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی