شمانیوز
شما نیوز

ماهرالاسد

ماهرالاسد برادر بشارالاسد کیست ؟بیوگرافی +سوابق

ماهرالاسد برادر بشارالاسد کیست ؟بیوگرافی +سوابق

ماهرالاسد ،برادر بشار الاسد است که با شایعه ترورش بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش شمانیوز :ماهرالاسد ،برادر بشار الاسد ؛رئیس جمهور سوریه است. ماهرالاسد فرمانده گارد ریاست‌جمهوری است. ماهرالاسد همچنین فرمانده لشکر چهارم زرهی سوریه می باشد. وی فرزند چهارم خاندان الاسد است. خبری مبنی بر ترور ماهرالاسد منتشر که از طرف یک خبرگذاری تکذیب شد.

ماهر الاسد؛ فرزند آخر خانواده اسد

ماهر اسد، برادر کوچکتر رئیس جمهور سوریه بشار اسد و کوچیکترین فرزند انیسا مخلوف و حافظ اسد است که در حال حاضر عضو کمیته مرکزی حزب بعث سوریه و فرمانده لشکر زرهی ارتش سوریه است و به همراه هسته اطلاعات، کلیت ارتش سوریه را تشکیل می‌دهند.

او متولد ۸ دسامبر ۱۹۶۷(۱۳۴۶ شمسی) در دمشق است. ۲ ساله بود که پدرش حافظ اسد رییس جمهور سوریه شد. ماهر برای تحصیلات متوسطه خود به مدرسه آکادمی آزادی رفت و سپس در دانشگاه دمشق در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرد. پس از دانشگاه، او مانند برادر بزرگترش باسل، شغلی را در ارتش دنبال کرد. پس از مرگ باسل در سال ۱۹۹۴ برخی معتقد بودند که او به عنوان جانشین پدر معرفی خواهد شد، اما به دلیل پایین بودن سنش، بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شد. برخی نیز معقتدند که اخلاق تند ماهر در قیاس با روحیات بشار این معادله را به نفع بشار تغییر داده است.

ماهر با منال الجدان، یک زن اهل سنت ازدواج کرده است که از او دو دختر و یک پسر دارد. ازدواج او با یک زن اهل سنت، مانند برادرش بشار، ارتباطات تجاری او را با نخبگان اهل سنت تقویت کرد.

گلوبال پست در گزارشی مدعی شد که ماهر باعث شده که خواهر زنش مجد الجدان در اوت ۲۰۰۸ سوریه را به دلیل اختلافات مداوم ترک کند. ماهر اغلب با بشار در ملاء عام ظاهر می‌شد و گفته می‌شود یکی از نزدیک‌ترین مشاوران اوست. او با آصف شوکت که با خواهرش بشری اسد ازدواج کرده بود و رئیس اطلاعات نظامی بود، برای نفوذ در دولت اسد رقابت کرد.

ماهرالاسد

اتهامات اقتصادی ماهر الااسد

برخی از مخالفان بشار، اسد ماهر را متهم به دست داشتن در پولشویی می‌کردند. مجله فورچون نیز در گزارشی مدعی شد که ماهر از عملیات پولشویی میلیارد دلاری در بانک المدینه لبنان که در سال ۲۰۰۳ در آغاز جنگ عراق سقوط کرد، سود برده است. از المدینه برای پولشویی در برنامه نفت در برابر غذا سازمان ملل استفاده و از طریق المدینه بیش از ۱ میلیارد دلار پولشویی شده که ۲۵ درصد کمیسیون به مقامات سوریه و متحدان لبنانی آن‌ها تعلق گرفته است و از جمله دریافت کنندگان این پول، برادر بشار اسد ماهر بود.

شایعه ترور ماهرالاسد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی