شمانیوز
شما نیوز

وزیر نیرو:

مشترکان پُرمصرف باید برق مازاد را از انرژی‌های تجدیدپذیر تهیه کنند

مشترکان پُرمصرف باید برق مازاد را از انرژی‌های تجدیدپذیر تهیه کنند

وزیر نیرو گفت: آن‌دسته از مشترکانی که به واسطه استفاده از لوازم پرمصرف برقی بسیار بالاتر از الگو برق مصرف می‌کنند، باید نسبت به تامین بخشی از برق خود از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر یا تابلوی سبز بورس اقدام کنند.

به گزارش شمانیوز به نقل از وزارت نیرو، «عباس علی‌آبادی» در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی افزود: اگرچه وزارت نیرو متعهد است تا میزان نیاز برق بخش‌های مختلف در سطح الگو را به‌صورت یارانه‌ای تامین کند، اما لازم است با هدف بهبود وضعیت اقتصادی صنعت برق، تعرفه مصارف خارج از الگو به‌صورت غیریارانه‌ای تامین شود.

وی از بخش اندکی از مشترکان بخش خانگی که با مصارف بسیار زیاد خود حفظ پایداری برق کشور را در اوج بار با مشکل مواجه می‌کنند، انتقاد کرد.

وزیر نیرو با تقدیر از عملکرد «عبدالرسول پیشاهنگ» در دوران تصدی‌گری سمت مدیرعاملی شرکت مادرتخصصی برق حرارتی، ادامه‌داد: صنعت نیروگاهی کشور در حوزه برق حرارتی در حال حاضر یکی از صنایع پرافتخار کشور است که به مرحله خودکفایی رسیده و ایران در حال حاضر یکی از کشورهای معدود جهان است که به تکنولوژی ساخت توربین‌های گازی دست‌ یافته است.

علی‌آبادی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر مشکل کلیدی صنعت برق کشور، وضعیت نامطلوب اقتصاد این صنعت است که به دلیل فروش یارانه‌ای تولید نهایی به مشترکان و عدم تامین نقدینگی کامل، بخش تولید را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت تامین نقدینگی کافی برای توسعه نیروگاه‌های حرارتی کشور، گفت: لازم است تا از طریق اصلاح اقتصاد صنعت برق و جذاب کردن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه نسبت به توسعه ظرفیت تولید اقدام کنیم.

وزیر نیرو از بهبود فضای کسب‌وکار در صنعت برق و مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌عنوان دو دستور کار مهم وزارت نیرو در دوره جدید یاد کرد و بر ضرورت تلاش برای نوسازی نیروگاه‌های حرارتی موجود و افزایش بازده نیروگاهی تاکید کرد.

علی‌آبادی ادامه‌داد: تکمیل نیروگاه‌های ناتمام، تعمیر نیروگاه‌های ناقص و به حداکثر رساندن بازدهی نیروگاهی از جمله وظایف مهمی است که در دوره مدیریت جدید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و تخصص بالای «ابوالفضل عسگری» به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی، گفت: وی نیروی توانمند، باتجربه و متخصص در صنعت نیروگاهی کشور است که می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های انسانی موجود در صنعت برق کشور دوره موفق و درخشانی را در حوزه تولید برق حرارتی کشور به ثبت برساند.

این عضو کابینه دولت چهاردهم، توجه به نیروهای انسانی متخصص و زحمت‌کش فعال در صنعت نیروگاهی و افزایش انگیزه کار برای آنان را یکی دیگر از رسالت‌های وزارت نیرو دانست و افزود: اولویت نخست وزارت نیروی برای تولید برق حمایت از تولید برق حرارتی است و برای تحقق این مهم علاوه بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین، باید نسبت به افزایش انگیزه و پشتیبانی کامل از نیروهای زحمت‌کش و متخصص فعال در این صنعت اقدام شود.

وی بر لزوم توجه به هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری جدید برای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی در صنعت برق تأکید و خاطرنشان‌کرد: لازم است شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در صنعت برق با تعامل و هم‌افزایی نسبت به بهبود شرایط این صنعت و افزایش رضایت و رفاه عمومی در این حوزه اقدام کنند.

و زیر نیرو ضمن بزرگداشت شهدای محور مقاومت، گفت: در روزهایی قرار داریم که رژیم اشغالگر قدس سخیفانه در حال قتل و عامل زنان، کودکان و انسان‌های بی‌گناه غزه است و انسانیت در معرض خطر قرار گرفته است در چنین شرایطی بر هر انسان آزاده‌ای واجب است تا موضع خود را نسبت به این جنایت‌ها مشخص کند و در برابر آن بایستد.

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی