احسان کرمی:
عملکرد رسانه ملی در حادثه پلاسکو خوب بود
احسان کرمی معتقد است رسانه ملی در مواجهه با حادثه پلاسکو خوب عمل کرد و در برخی مواقع نسبت به عملکرد رسانه ملی بی انصافی می شود.
به گزارش شمانیوز: در حاشیه دومین روز از جشنواره فیلم فجر با احسان کرمی مجری و بازیگر درباره عملکرد رسانه ملی در حادثه پلاسکو، فعالیت های این روزهای بازیگری اش و نظرش درباره فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» گپ کوتاهی زدیم. احسان کرمی در پاسخ به این پرسش که در حادثه پلاسکو تقریبا همه مجریان رسانه ملی درباره آن صحبت کردند، به نظرش برای اطلاع رسانی این گونه حوادث باید چه نکته هایی را مدنظر داشت، گفت: درباره بخش خبر رسانی و مجریان خبری و واحد مرکزی خبر که صاحب صلاحیت نیستم نظری بدهم اما به نظرم وقتی یک مجری قرار است به چنین موضوعاتی بپردازد و در مقابل چنین خبرهایی قرار می گیرد باید احساسات جامعه را در نظر بگیرد و از سوی دیگر احساسات خودش را هم کنترل کند تا حدی که بتواند اجرا را کنترل کند. وی ادامه داد: به هر حال دشوار است شما مقابل چشم میلیون ها مخاطب بخواهید از چنین حوادثی صحبت کنید و باید واکنش اینهمه آدم با سطح و عمق تاسف متفاوت درباره حادثه را در نظر بگیرید. برخی احساس های بسیار منفی دارند و همه چیز و همه کس را زیر سوال می برند و یا بیش از اندازه منطقی به قضیه نگاه می کنند. برای همین فقط باید به مستندات تکیه کرد و حقایق را گفت و حساسیت های جامعه را در نظر گرفت. این مجری تلویزیون درباره عملکرد رسانه ملی در حادثه پلاسکو نیز بیان کرد: من نسبت به عملکرد رسانه عموما نظر منصفی دارم. جاهایی را که ضعیف عمل کند می گویم و جاهایی که عملکرد خوبی دارد می گویم. به نظرم گاهی نسبت به عملکرد این رسانه بی انصافی می شود. در مورد واقعه پلاسکو در خیلی موارد نقدهای غیر منصفانه ای شد در حالیکه رسانه ملی تا تشییع جنازه پیکر شهدای آتش نشان هم سعی کرد کامل این حادثه را پوشش بدهد اما به هر حال یک ایرادی هم به این رسانه وارد است که دیر وارد اطلاع رسانی و ابعاد داستان می شود. در واقع تا تصمیم ها گرفته شود ممکن است رسانه های رقیب که کم هم نیستند از ما جلو بیفتند. ولی به نظرم بعد از آن شبکه خبر بسیار پوشش خوبی روی این حادثه داشت و شان آتش نشان ها را هم در نظر گرفت. خود بچه های رسانه هم حال شان خوب نبود. کرمی در پاسخ به این پرسش که هنوز تصمیم نگرفته در سینما حضوری جدی داشته باشد نیز گفت: من کاری را می کنم که هیچ مجری تا به حال نکرده است. در چند حوزه به شکل جدی ورود کرده ام. تئاتر و اجرا و موسیقی هر ۳ برایم بسیار جدی است و به شکل تفریحی وارد هیچ کدام نشده ام. دو تجربه سینمایی دارم ولی واقعا هنوز به اندازه تئاتر و موسیقی برایم جدی نیست. چون نه کارهای زیادی به من پیشنهاد شده و نه آن پیشنهادها جذاب بوده است و تئاتر هم برایم آنقدر جدیت دارد و جذاب است که خیلی به سینما فکر نکرده ام. وی درباره کارهای جدیدش در تئاتر نیز بیان کرد: بعد از نمایش «آیس لند» که یک نقطه عطفی در بازیگری برایم بود خیلی با حساسیت بازی در نمایش ها را قبول می کنم اما در حال حاضر در حال تمرین نمایش مستندی از نازنین سهامی زاده هستم که درباره پناهنده هاست و بسیار نمایش عجیبی است. کلا نمایش مستند بسیار سخت است اما خوشبختانه کارگردان خلاقی داریم که جلوی خلاقیت بازیگر را نمی گیرد. چون در نمایش های مستند ممکن است کارگردان بگوید بازیگر فقط و فقط در چهار چوب متن باید پیش برود. به هر حال اینقدر برایم بازی در این کار جذاب بود که قید بسیاری از اجراهای تلویزیون را زدم. خیلی ها به من گفتند اسفند فصل خوبی برای مجری هاست که پول در بیاورند و تئاتر هم که پولی ندارد اما با اینهمه سر این کار ایستادم. این نمایش از ۲۵ بهمن ماه در تئاتر شهر اجرا می شود. او که این روزها سر تولید برنامه «کلاه قرمزی» نیز هست و می گوید جای خالی دنیا فنی زاده هیچ وقت پر نمی شود، درباره فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» که در دومین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد آن را دیده است، گفت: این فیلم موضوع خیلی حساسی را بیان می کرد و کارگردان هم بسیار خوب از پس آن برآمد. زهرا داوودنژاد و کل بازیگران فیلم خوب بودند. پایان فیلم را هم خیلی دوست داشتم. در واقع معتقدم اگر فیلمی بود که مدام سراغ گره افکنی ها می رفت، نمی توانست چنین پایان تاثیرگذاری داشته باشد. فیلم بالا و پایین زیادی نداشت و حتی جاهایی هم کمیک می شد اما ظرف چند ثانیه پایانی ناگهان یک بحران بزرگ اجتماعی را نشان مخاطب می داد که خیلی هم تاثیرگذار بود.