شمانیوز
شما نیوز

ترشی | ترشی فلفل

برای زمستونت خوشمزه ترین ترشی رو درست کن | طرز تهیه ترشی فلفل به روش بازاری

برای زمستونت خوشمزه ترین ترشی رو درست کن | طرز تهیه ترشی فلفل به روش بازاری

اگر شماهم عاشق ترشی و مزه های مختلف هستید حتما ترشی فلفل را درست کنید.

به گزارش شمانیوز :ترشی فلفل یکی از انواع ترشی های خوشمزه می باشد. ترشی فلفل انواع مختلفی دارد. ترشی فلفل طرفداران زیادی دارد. روش درست کردن این ترشی فلفل ساده است. برای طرز تهیه ترشی فلفل همراه ما باشید. 

 

مواد لازم ترشی فلفل سبز تند

 

فلفل سبز تند ۵۰۰ گرم
سیر ۶ حبه
نعناع خشک ۱ قاشق چایخوری
سرکه ۱ لیوان
نمک ۳ قاشق غذاخوری
آب ۶ لیوان

 

طرز تهیه

برای تهیه ترشی فلفل تند خوشمزه ابتدا فلفل ها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه فلفل ها را روی یک دستمال تمیز می چینیم تا به طور کامل خشک شوند.

در همین حین ۶ آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و ۳ قاشق غذاخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم.

پس از اینکه آب کمی از حرارت افتاد و ولرم شد، فلفل سبز را که حالا کاملا خشک شده است به قابلمه اضافه می کنیم، سپس یک بشقاب را به صورت برعکس روی فلفل ها قرار می دهیم تا به طور کامل زیر آب فرو بروند.

پس از اینکه آب اضافی فلفل ها خارج شد، آنها را روی دستمال قرار می دهیم تا خشک شوند. در ادامه یک ظرف شیشه ای درب دار را به خوبی می شوییم، سپس با دستمال به طور کامل خشک می کنیم تا هیچ رطوبتی نداشته باشد.

در این مرحله فلفل ها را درون شیشه می ریزیم و سیرها را  به همراه نعناع خشک لا به لای سیرها قرار می دهیم. در ادامه سرکه را به همراه کمی نمک روی فلفل ها می ریزیم به صورتی که روی فلفل ها را به طور کامل بپوشاند.

توجه داشته باشید که اگر بخواهیم طعم تیزی سرکه کمتر شود، می توانیم نصف شیشه را با سرکه و باقیمانده آنرا با آب جوشیده شده پر کنیم. در نهایت شیشه ترشی را به مدت ۱ هفته تا ده روز درون یخچال قرار داده تا ترشی آماده شود.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    دستورش راحت بود ممنونم

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی