شمانیوز
شما نیوز

غوره پلو | طرز تهیه غوره

خوشمزه ترین مخلوط پلویی که تا به حال نخوردی | طرز تهیه غوره پلو باطعمی عالی + فیلم

خوشمزه ترین مخلوط پلویی که تا به حال نخوردی | طرز تهیه غوره پلو باطعمی عالی + فیلم

در ویدیو زیر به شما طرز تهیه غوره پلو خوشمزه را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز : یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی غوره پلو است. غوره پلو جز غذاهای خوشمزه و پرطرفدار محسوب می شود. این غذا را  به دلیل طعم عالی اش می توانید در مهمانی ها هم سرو کنید. غوره پلو غذایی سنتی نیز می باشد. برای طرز تهیه غوره پلو همراه ما باشید.

مواد لازم برای غوره پلو

سینه و یا ران مرغ(یا ترکیب هردو) ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
پودر سوخاری ۲ ق غ خ
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبه
غوره ۱/۲ پیمانه
لوبیا چیتی از قبل پخته شده ۱/۲ پیمانه
رب گوجه رقیق شده ۲ تا ۳ ق غ خ
زعفران دم شده
زرشک ۱/۲ پیمانه
خلال پسته ۱/۳ پیمانه

 

 طرز تهیه غوره پلو 

ران مرغ رو به همراه پیاز توی غذاساز میریزیم تا یکدست و چرخ بشه سپس ادویه ها و پودر سوخاری رو هم اضافه کرده و یکدست میکنیم.
حالا اونو به قلقلی های یکسان تقسیم میکنیم و شکل میدیم و توی روغن اول با حرارت بالا میذاریم سرخ بشه و خودشو بگیره سپس بهش زعفران دن شده اضافه کرده و حرارت رو متوسط میکنیم تا مغز پخت بشن و در عین حال آبدار بمونن و در آخر که کامل سرخ شدن از تابه جدا میکنیم.
توی همون تابه لوبیا چیتی از قبل پخته شده رو اضافه میکنیم بعلاوه رب گوجه و اونو خوب تفت میدیم یکم هم نمک اضافه میکنیم و در آخر کوفته قلقلی ها و غوره رو اضافه کرده و همه مواد که کاملا یکدست شدن زیر اجاق رو خاموش میکنیم.
برنجمونم که از قبل دم کردیم توی دیس میکشیم سپس برنج زعفرونی و از موادمون روی اون میریزیم و در آخر ترکیب زرشک و خلال پسته رو (که با کمی کره و ۱ ق چ خ شکر تفت دادیم) میریزیم روی پلومون.
میتونین این پلو رو وقتی که برنجتونو آبکش کردین و میخوایین دم کنین مواد رو لای برنج بریزین که مخلوط دم بکشه ولی به نظر من اینجوری خیلی خوشمزه تر و مجلسی تر میشه.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی