شمانیوز
شما نیوز

علی عباسلو مدیرعامل جهان فولاد سیرجان گفت:

کمبود گندله، مسئله فعلی توازن زنجیره فولاد

کمبود گندله، مسئله فعلی توازن زنجیره فولاد

کمبود گندله در واحدهای احیا مستقیم باعث شده تا آهن اسفنجی، کمتر از ظرفیت اسمی کشور تولید شود و به این ترتیب، نیاز کارخانه‌های فولادسازی به آهن اسفنجی همچنان از میزان عرضه آن بالاتر است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از چیلان: عباسلو افزود: به نظر می رسد تنها راه ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد، ایجاد بازار رقابتی آزاد و تعیین قیمت بر اساس عرضه و تقاضا باشد. البته این مسئله در مورد شرکت جهان فولاد سیرجان وجود ندارد و  با توجه این که این کارخانه در جوار مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر قرار گرفته است، گندله مورد نیاز خود را از طریق نوار نقاله از شرکت گل‌گهر تامین می‌کنیم و برای تامین مواد اولیه واحد احیا، مشکلی نداریم و در واقع این یکی از مزیت‌های نسبی شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان نسبت به شرکت‌های مشابه بوده که باعث کاهش قیمت تمام شده محصول نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: ضمنا با توجه به راه‌اندازی کارخانه ذوب شماره یک جهان فولاد سیرجان با ظرفیت ۱.۲ میلیون تن شمش فولادی و افزایش میزان تولید آن تا پایان سال طبیعتا میزان مصرف آهن اسفنجی این واحد افزایش می‌یابد و در نتیجه ظرفیت مازادی برای فروش نخواهیم داشت. لذا ما در آینده نزدیک از لیست فروشندگان آهن اسفنجی خارج شده و جزو فروشندگان داخلی و صادراتی شمش فولادی قرار می‌گیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی