شمانیوز
شما نیوز

آغازطرح ویزیت پزشکی رایگان در مدارس ابتدایی زاهدان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): شهردار زاهدان گفت: طرح ویزیت پزشکی رایگان در مدارس ابتدایی زاهدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

طرح ویزیت پزشکی رایگان مدارس ابتدایی زاهدان توسط جمعی از سازمانهای غیردولتی و با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری زاهدان، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مدرسه‌ی ابتدایی علامه طباطبایی آغاز شد.

وی گفت: در این طرح که ویژه‌ی مدارس ابتدایی بوده و توسط گروه هم‌افزایی جمعی از موسسات مردم نهاد استان سیستان و بلوچستان و با همکاری دستگاه‌های فوق الذکر با الویت مدارس واقع در حاشیه‌ شهر و مناطق کمتر برخوردار اجرا می‌شود، سلامت جسمانی دانش‌آموزان به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سیدالحسینی افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از بروز و شیوع برخی بیماریها و درمان به موقع بعضی نارسائیهای جسمی بوده به طوری که دانش‌آموزان این مقطع به لحاظ شنوایی، بینایی، اختلالات روانی، مشکلات تنفسی و برخی بیماریهای خاص توسط پزشکان متخصص مورد معاینه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: کلیه‌ مراحل اجرای این طرح از ابتدا تا انتها به صورت داوطلبانه و رایگان بوده و بر اساس این طرح دانش‌آموزانی که دچار مشکلات جسمی هستند و یا در معرض برخی خطرات جسمی و روانی قرار دارند شناسایی و در طول مراحل درمان به لحاظ پرداخت هزینه‌های مربوطه تحت حمایت این موسسات قرار می‌گیرند.

شهردار زاهدان تاکید کرد: به منظور ایجاد محیطی‌شاد و مفرح در کنار اجرای این‌طرح ضمن تشکیل کارگاه‌های نقاشی و قصه‌خوانی، برخی از موارد پزشکی نیز در قالب نمایشنامه به دانش‌آموزان ارائه و آموزش داده می‌شود

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی