شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

ویزای سرمایه گذاری کانادا چگونه است؟ هزینه و نحوه اخذ

آیا به دنبال کشوری هستید که از نظر کیفیت زندگی، آموزش، آزادی های مدنی، شفافیت دولت و آزادی اقتصادی در بین بهترین ها در جهان قرار گیرد؟ کانادا نه تنها یک رقیب ثابت در همه آن دسته بندی ها است، بلکه از نظر جامعه، تاریخ و طبیعت نیز متنوع و غنی است. برای بسیاری این کشوری است که سال ها نقشه سرمایه گذاران مهاجر را شکل داده است.

ویزای سرمایه گذاری کانادا چگونه است؟ هزینه و نحوه اخذ

چرا کانادا را انتخاب کنید؟

کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجران سرمایه گذار است که مایل به نقل مکان هستند. این کشور همواره در بررسی های مقایسه ای عمده کشورهای صنعتی در رتبه بالایی قرار دارد. از دیگر مزایای کلیدی این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عضو G8 و
  • محیطی دست نخورده با کنترل های شدید محیطی.
  • سیستم مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی، یکی از بهترین ها در جهان.
  • سیستم آموزشی عالی، یکی از معتبرترین در جهان.
  • تساهل فرهنگی، قومی و مذهبی که در قانون اساسی تثبیت شده است.
  • یکی از امن ترین کشورها برای زندگی که کیفیت زندگی بالایی را ارائه می دهد.
  • یکی از با ارزش ترین پاسپورت ها برای سفرهای بین المللی.

صلاحیت ها

برنامه سرمایه گذار مهاجر در سال 1986 تاسیس شد. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که به افراد تجاری و خانواده های آنها اجازه می دهد تا به عنوان ساکنان دائمی بدون قید و شرط وارد کانادا شوند. در عوض، بودجه ای که از طریق این برنامه در دسترس قرار می گیرد به ارائه یارانه برای حمایت از مشاغل کوچک و متوسط ​​کمک می کند. این برنامه در چند سال گذشته دستخوش دگرگونی قابل توجهی شده است و به فرآیند درخواست پرداخته است.

برای واجد شرایط بودن برای اقامت یا شهروندی، متقاضیان باید یکی از گزینه های سرمایه گذاری زیر را علاوه بر داشتن معیارهای زیر انجام دهند:

  • نشان دادن تجربه تجاری
  • دارایی خالص حداقل 2 میلیون دلار کانادا باشد.

مهاجرت کاری

اسنادی را ارائه دهید که منبع و منشا وجوه سرمایه گذاری شده را پشتیبانی می کند.

سرمایه گذاری کامل

متقاضیانی که این گزینه را انتخاب می کنند باید حداقل 1200000 دلار کانادا در یک سرمایه گذاری تضمین شده توسط دولت سرمایه گذاری کنند و آن را برای مدت پنج سال نگه دارند. در پایان این مدت، مبلغ کامل تضمین شده بدون سود تعلق گرفته به سرمایه گذار بازگردانده می شود. این برنامه سرمایه گذاری کامل یا تامین مالی را از طریق موسسات مالی مجاز فراهم می کند.

سرمایه گذاری تامین شده

بر اساس این گزینه، سرمایه گذاران مبلغ کاهش یافته ای را پرداخت می کنند که برای تامین مالی یک وام 62 ماهه بسته شده 1200000 دلار کانادا از یک بانک رسمی استفاده می شود. این وام بدون هزینه بیشتر و بدون ضمانت اضافی از طرف متقاضی شروع و بازپرداخت می شود.

شرایط شهروندی

سرمایه گذاران و اعضای خانواده آنها که سه سال از چهار سال (1095 روز) قبل از درخواست در کانادا زندگی کرده اند، دانش کافی به زبان انگلیسی و/یا فرانسه دارند، سابقه کیفری ندارند، و از حقوق و مسئولیت های مربوطه آگاهی دارند. شهروندی، و همچنین درک تاریخ، ارزش ها، نهادها و نمادهای کانادا، واجد شرایط درخواست شهروندی هستند.

مدت زمان اخذ شهروندی کانادا چقدر است؟

برای اینکه واجد شرایط اخذ شهروندی کانادا باشید، باید مقیم دائمی باشید و 3 سال از 5 سال گذشته (1095 روز) در کانادا زندگی کرده باشید. متوسط ​​زمان رسیدگی به درخواست های شهروندی بین 8 تا 12 ماه است.

آیا کانادا تابعیت دوگانه را می دهد؟

بله، تابعیت مضاعف در کانادا قانونی است. اما ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا شهروندی فعلی شما نیز اجازه می دهد یا خیر.

مشاوره مهاجرت افق بال فرشتگان

چه کسانی واجد شرایط برنامه سرمایه گذار مهاجر هستند؟

برای واجد شرایط بودن، متقاضی باید دارایی خالص حداقل 2,000,000 دلار کانادا داشته باشد و باید یک سرمایه گذاری پنج ساله 1,200,000 دلار کانادا انجام دهد.

کدام گزینه های دیگر برای مهاجرت به کانادا برای سرمایه گذاران وجود دارد؟

برنامه سرمایه گذار مهاجر در حال حاضر تنها برنامه مهاجرتی در کانادا است که به طور خاص برای سرمایه گذاران خارجی طراحی شده است. در سال های گذشته، دولت فدرال برنامه سرمایه گذاران مهاجر کانادا را مدیریت می کرد، اما این برنامه در سال 2014 بسته شد.

برنامه های مهاجرتی مختلف در کانادا برای کارآفرینان، سرمایه گذاران و شرکت های خارجی طراحی شده است که متقاضیان را واجد شرایط اقامت دائم می کند. گزینه های متعددی برای مهاجرت سرمایه گذاران وجود دارد. این گزینه ها را می توان به برنامه های فدرال و استانی تقسیم کرد که در زیر توضیح داده شده است.

برنامه های سرمایه گذار فدرال کانادا

در زیر برنامه های مهاجرت تجاری است که در سطح فدرال ایجاد شده است.

برنامه های مهاجرت سرمایه گذاران استانی

در سطح استانی، استان های کانادا برنامه های مهاجرتی مختلفی را برای سرمایه گذاری و اقامت دائم در نقاط مختلف کشور ارائه می دهند. این برنامه های نامزد استانی در زیر فهرست شده است

برنامه های مهاجرت فدرال در مقابل برنامه های مهاجرت استانی

به عنوان یک مهاجر تجاری، انتخاب گسترده ای از مسیرهای ممکن دارید. بسته به اهداف تجاری شما، برخی از طرح های مهاجرت ممکن است بهتر از سایرین برای شما مناسب باشند. مهم است که مقایسه کنید و ببینید که آیا یک برنامه فدرال یا استانی برای شما، تجارت و خانواده شما بهترین است.

چه کسی باید برای برنامه های سرمایه گذار درخواست دهد؟

هر یک از برنامه های بالا شرایط واجد شرایط بودن و فرآیند درخواست خود را دارد، اما اکثر آنها برخی از عناصر مشترک را دارند:

راه اندازی یک کسب و کار موفق یا داشتن بودجه کافی برای خرید یا راه اندازی آن در کانادا؛

حداقل 250000 دلار داشته باشید که بتوانید در کسب و کار کانادایی خود سرمایه گذاری کنید.

داشتن مهارت های لازم برای توسعه تجارت و مدیریت کسب و کار و توانایی استفاده از تجربه کسب و کار خود را برای ایجاد کسب و کار در کانادا داشته باشید.

اگر متوجه شدید که در شرایط مهاجرت تجاری قرار دارید و از ایران یا هر کشور دیگری در جهان هستید احتمالاً تأییدیه ای برای مهاجرت تجاری خود دریافت خواهید کرد. کاربرد. به ویژه، اگر یکی از موارد زیر هستید، باید اقامت کانادا را با برنامه های سرمایه گذاری در نظر بگیرید:

  • سرمایه گذار
  • کارآفرین
  • فرد خوداشتغال
  • مدیر اجرایی یا ارشد
  • کارگر ماهر و حرفه ای

از مجوز کار تا اقامت دائم تا شهروندی

چه کشورهایی برای سرمایه گذاری شهروندی ارائه می دهند؟

بسیاری از کشورها طرح های مهاجرتی را ارائه می دهند که می تواند منجر به شهروندی شود که اغلب به عنوان ویزای طلایی از آن یاد می شود. به عنوان مثال، برنامه EB-5 آمریکا مشابه مسیر کارآفرین C11 کانادا است. هر دو نتیجه یکسانی دارند، مجوز کار، سپس روابط عمومی (گرین کارت)، و در نهایت شهروندی، اما روند به طور چشمگیری متفاوت است.

مزایای برنامه های سرمایه گذاری فدرال چیست؟

هیچ محدودیتی برای تحرک وجود ندارد، و شما می توانید در هر استانی کسب و کار ایجاد کنید و در استان های مختلف نیز گسترش دهید. بدون نیاز به اقامت استانی و آزادی بیشتر برای کاوش و تنظیم کسب و کار خود بدون نقض لیست تعهد فعالیت های تجاری؛ آنها بیشتر بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تشویق نوآوری/محرک‌های اقتصادی متمرکز هستند تا موفقیت تجاری. اگر کسب و کارتان شکست بخورد، مجازات نمی شوید، تا زمانی که واقعاً روی برنامه خود کار کنید و سعی کنید آن را اجرا کنید.

هیچ محدودیتی در صنعت وجود ندارد. برخی از برنامه های استانی به طور خاص برای تقویت رشد در صنایع خاص طراحی شده اند. برای اکثر برنامه ها حداقل ارزش خالص یا نیاز سرمایه گذاری وجود ندارد باید نشان دهید که سرمایه نقدی کافی برای اجرای طرح تجاری خود دارید.

در صورت نیاز به وکیل مهاجرت در رابطه با اخذ این نوع ویزا در کانادا و هر سوالی دارید می توانید با شماره های سایت افق بال فرشتگان https://fereshteganiran.com تماس برقرار نمائید. 

 

 * مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied