شمانیوز
شما نیوز

شوراها، شهرداران را در حوزه اقدامات محیط زیست استیضاح کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شوراهای شهر و روستا از دهیاران و شهرداران عملکرد محیط زیستی و حفاظت از منابع آب و خاک را مطالبه کنند.

شوراها، شهرداران را در حوزه اقدامات محیط زیست استیضاح کنند

 

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایرنا، سیده مریم محمدی در نشست شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرهنگسرای آیت الله بهاری بیان کرد: شوراهای شهر مطالبه داشته باشند شهرداران از بودجه های در اختیار چه میزان برای حفاظت محیط زیست و ارتقای شاخص های این حوزه هزینه کردند.  وی گفت: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی که حفظ محیط زیست را آحاد مردم می داند از شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار می رود نظارت، پیگیری و مطالبه کنند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: نخستین وظیفه ای که وزارت کشور به دهیاران محول کرده حفظ محیط زیست روستا است اگر دهیاری به موضوع تهدیدهای زیست محیطی از جمله تخلیه فاضلاب در رودخانه ها تخریب و تصرفات اراضی و امثالهم توجهی نکنند نمی تواند دهیاری مناسبی باشد و شوراها باید این دهیار را جابجا کنند. 

محمدی گفت: دهیاران با حفظ محیط زیست و منابع پایدار روستا شامل آب، خاک، هوا و گیاه و پوشش گیاهی می توانند روستاها را تبدیل به مقصد گردشگری کنند. وی افزود: با توجه به موقعیت راهبردی این شهرستان، از جمله شرایط ویژه آب و خاک، صنعت و کشاورزی در حال توسعه، باید توجه ویژه ای به محیط زیست شهرستان بهار داشت. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: بی توجهی به توسعه پایدار این شهرستان، امکان دستیابی به توسعه بلند مدت را در بخش صنعت و کشاورزی بهار ناممکن می کند بنابراین باید در جهت توسعه همگون متناسب با توانایی منابع زیستی حرکت کرد. 

محمدی اضافه کرد: وجود شهر جهانی لالجین به عنوان تولید سفال، این منطقه را مقصد شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی کرده است که این مهم توجه به حفاظت محیط زیست و منابع پایدار را دو چندان و پر اهمیت می کند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: شوراهای اسلامی روستایی در ایران، از پشتوانه قانونی و حقوقی برخوردار هستند و داشتن وجه مردمی این مجموعه باعث شده که به عنوان یک ظرفیت قابل توجه برای حفاظت مشارکت محور از منابع زیستی باشند. 

محمدی از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا خواست به عنوان منتخبان مردم و بازوی توانمند برای محیط زیست نسبت به شاخصه های زیست محیطی محل ماموریت حساس باشند. وی ادامه داد: تعامل و همکاری شوراهای شهر و روستا با مجموعه محیط زیست به ویژه محیط بان روز به روز افزایش یابد و در صورت مشاهده آلودگی زیست محیطی، تخریب و تصرف، صید و شکار، و بروز آسیب به طبیعت شهر و روستا، با همکاری هم موضوعات را حل کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی