شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

هشدار زرد هواشناسی برای این استان / افزایش دما در انتظار این مناطق

هشدار زرد هواشناسی برای این استان / افزایش دما در انتظار این مناطق

بر طبق صحبت های کارشناسان هواشناسی کشور ، استان اصفهان با افزایش شدید دما روبه رو خواهد بود.

به گزارش شمانیوز :سازمان هواشناسی کشور برای استان اصفهان هشدار زرد اعلام کرده است. همچنین کارشناسان هواشناسی اصفهان گفت: دمای هوای بیشتر مناطق این استان از جمعه تا اواسط هفته آینده بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.  

مینا معتمدی روز سه‌شنبه  افزود: هشدار زرد هواشناسی درباره افزایش گرمای هوا برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده صادر خواهد شد و باید برای مصرف برق در این روزها برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

این کارشناس با بیان اینکه شهر خور با ۴۵ درجه سانتیگراد دیروز گرمترین نقطه استان اصفهان بود، خاطرنشان کرد: دمای هوای صبح امروز در کلانشهر اصفهان ۳۲ درجه سانتیگراد بود که نسبت به روز گذشته سه درجه گرم‌تر شده است.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید از بعدازظهر دیروز موجب فعال شدن خیزش گرد و خاک در نواحی شرقی و شمالی استان شده و بر اساس پیش بینی ها، این گرد و خاک به نواحی مرکزی استان نیز رسیده است. معتمدی ادامه داد: وزش باد روز گذشته در مناطق مورچه خورت، چوپانان، انارک، زواره، آران و بیدگل، کوهپایه، ورزنه، مهاباد و دیگر مناطق کویری استان به ۵۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید و موجب افزایش شاخص آلایندگی در بیشتر مناطق استان شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: این شرایط همچنان برای امروز و فردا وجود دارد و در برخی مواقع افزایش غلظت آلاینده‌ها و کیفیت هوا به حد ناسالم برای عموم می‌رسد.

معتمدی اضافه کرد: شدت آلاینده‌ها از روز پنجشنبه کاهش می‌یابد و کیفیت هوا به مرز ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد رسید.

اصفهان در تیر ماه امسال هوای بسیار گرمی را در مقایسه با سال های گذشته تجربه کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی