شمانیوز
شما نیوز

گذرنامه زیارتی

شرایط دریافت گذرنامه زیارتی اینجا بخوانید

شرایط دریافت گذرنامه زیارتی اینجا بخوانید

در خبر زیر جزییات کامل ،دریافت گذرنامه زیارتی برای پیاده روی اربعین را میخوانید.

به گزارش شمانیوز :گذرنامه زیارتی مدرکی است که برای انجام زیارت به کشورهای مذهبی مانند عراق یا سوریه صادر می‌شود. این گذرنامه به زائران اجازه ورود به این کشورها به منظور انجام مراسم دینی و زیارت مکان‌های مقدس را می‌دهد.

رئیس پلیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران جزئیات دریافت گذرنامه‌ زیارتی برای اربعین تشریح کرد.سرهنگ غلام حسین زراعت کار، رئیس پلیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران: کسانی که می‌خواهند گذرنامه بین‌المللی دریافت کنند با مراجعه به پلیس + ۱۰ درخواست گذرنامه را صادر کنند.

وی در خصوص دریافت گذرنامه افراد ذکور در ۳ طیف مختلف زیر ۱۸ سال، ۱۸ تا ۵۰ سال و بالای سال گفت: برای افراد ذکور زیر ۱۸ سال حتماً اجازه قیم قانونی برای سفر زیارتی و دریافت گذرنامه الزامی است، ۱۸ تا ۵۰ سال حتماً باشد خدمت سربازی آنان تعیین و تکلیف شود که مشمولین می‌توانند بدون سپردن وثیقه و فقط ثبت نام در سامانه سماح اعزام می‌توانند خارج شوند و سربازان غایب باید اجازه نظام وظیفه داشته باشند.

سرهنگ زراعت کار درباره بانوان متأهل و مجرد گفت: برای بانوان زیر ۱۸ سال اذن قیم قانونی لازم است و برای بانوان متأهل اجازه همسر که اگر قبلاً یک بار اجازه همسر را گرفته‌اند، همان یک بار کافیست.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی