شمانیوز
شما نیوز

مصرف برق

رکورد تقاضای مصرف برق در کشور شکست

رکورد تقاضای مصرف برق در کشور شکست

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: تقاضای ۷۹ هزارو ۸۷۲ مگاواتی مصرف برق در کشور امروز(۱۷ مرداد۱۴۰۳) در کمال حیرت وناباوری متخصصان صنعت برق نصابی عجیب را در تاریخ صنعت برق ایران بر جای گذاشت.

به گزارش شمانیوز : انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه تا شکستن رکورد ۸۰ هزار مگاوات فقط ۱۲۸ مگاوات باقی مانده گفت: اعدادی که یکی پس از دیگری در آمار صنعت برق کشور به عنوان تقاضای مصرف ثبت می شود واقعا حیرت انگیز است و برای تامین این مقدار تقاضا همکاران صنعت برق زحمت زیادی متحمل می شوند.

وی افزود: این میزان تقاضا معادل مصرف دو کشور مصر و اسپانیا است.

مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه دچار چسبندگی گرمای شدید شده ایم ادامه داد:بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی تا اواسط هفته آینده نیز این گرمای نامتعارف بر کشور حاکم است.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد:میانگین رشد مصرف برق در ١٠ سال گذشته ٤.٧ درصد بود که امسال با توجه به رکورد شکنی های مکرر مصرف برق، این رقم به رشد بیش از ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

وی به لزوم ادامه همکاری مشترکان ورعایت نکات مدیریت مصرف برق با راهکارهای ساده ذیل اشاره کرد وگفت:در فاصله ساعات ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ که ساعت اوج مصرف است از استفاده وسایل برقی پرمصرف جدا خودداری و همیشه کولرهای گازی را روی ۲۴ درجه وکولرهای آبی را روی دور کند تنظیم کنند.

وی افزود: استفاده از وسایل برقی پرمصرف را به ساعات ابتدایی روز یا انتهای شب (۱۰ شب تا ۱۰ صبح) موکول کنید.

همچنین اگر هر مشترک تنها یک لامپ اضافی را خاموش‌کند، می‌توان برق مورد نیاز کل کارخانه های سیمان کشور را تامین کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی