شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

پیش بینی هواشناسی درباره افزایش دما /صدور هشدار نارنجی برای این استان

پیش بینی هواشناسی درباره افزایش دما /صدور هشدار نارنجی برای این استان

سازمان هواشناسی کشور برای برخی مناطق رگبار پراکنده و برای استان زنجان افزایش دما را پیش بینی کرده است.

به گزارش شمانیوز :سازمان هواشناسی کشور برای استان هرمزگان رگبار پراکنده پیش بینی کرده است. همچنین کارشناس هواشناسی برای این استان هشدار سطح نارجی صادر نمونده است. کارشناسان هواشناسی درباره وعیت جوی استان زنجان بیشنه دمایی 40 درجه را پیش بینی کرده اند. کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از صبح امروز تا اوخر روز جمعه دوم شهریور در ساعت‌های صبح، بعد از ظهر و شب نیز در ارتفاعات استان رگبار نسبتاً شدید باران همراه با رعد و برق و گاهی تگرگ پیش بینی می‌شود.

او افزود: همچنین در محدوده‌ی تنگه هرمز تند باد لحظه‌ای همراه با گردوخاک‌های موقتی پیش بینی می‌شود.وی گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بشاگرد، حاجی آباد، بستک، رودان، میناب، پارسیان، بندرخمیر و بندرلنگه، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن موقت مسیرها، وجود دارد.این کارشناس افزود: مردم از رفتن به بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام بویژه در ارتفاعات خودداری کنند.کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: در این مدت سرعت باد جنوب شرقی صبح تا ظهر در دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس به حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت و امواج دریا به ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.وی توصیه کرد: شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

کارشناس هواشناسی  از افزایش دمای هوای استان به میزان ۴۰ درجه سانتی‌گراد خبر داد و گفت: زنجانی‌ها در روزهای پایانی هفته این میزان دما را تجربه خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه روند افزایشی دمای هوای استان از امروز آغاز می‌شود، افزود: این افزای دمای هوا تا روزهای پایانی هفته جاری تداوم خواهد داشت، به طوری که مردم شهر زنجان در روزهای پایانی هفته دمای هوای بین ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد را نیز تجربه خواهند کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه گزارش نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که آسمان امروز استان صاف تا قسمتی ابری بوده و در ساعات بعد از ظهر با وزش باد همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، این وضعیت در برخی از مناطق استان به گونه‌ای خواهد بود که وقوع رگبار پراکنده و رعد و برق در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه زرین‌رود خدابنده و حلب ایجرود طی شبانه‌روز گذشته به ترتیب با ۱۴ و ۳۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق استان زنجان بوده است، تصریح کرد: دمای هوای شهر زنجان نیز در همین مدت بین ۱۸ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی