شمانیوز
شما نیوز

حقوق معلمان

خبر جدید برای معلمان / افزایش حقوق معلمان در راه است ؟

خبر جدید برای معلمان / افزایش حقوق معلمان در راه است ؟

با افزایش نگرانی‌ها درباره وضعیت معیشتی و حقوق معلمان، جمعی از فرهنگیان در کشور با برگزاری تجمعات اعتراضی، خواستار بهبود شرایط اقتصادی و افزایش دستمزدهای خود شدند.

 به گزارش شمانیوز :حقوق معلمان باید متناسب با زحمات و تلاش‌های آنها در آموزش و پرورش باشد تا انگیزه بیشتری برای تدریس ایجاد شود.  افزایش حقوق معلمان می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش و یادگیری در مدارس کمک کند و جذب نیروهای متخصص را تسهیل نماید. حقوق معلمان به عنوان یک مسلئه اساسی و حیاتی است.  تأمین حقوق معلمان نه‌تنها به ارتقاء سطح علمی جامعه کمک می‌کند، بلکه به افزایش احترام و ارزش‌گذاری به حرفه معلمی نیز می‌انجامد.

وزیر آموزش و پرورش به نارضایتی معلمان بابت حقوق و دستمزدهای دریافتی نیز اشاره و اظهار کرد: باید تلاش کنیم که هر معلم یک شغل، یک حقوق و یک زندگی باشرافت داشته باشد.

علیرضا کاظمی با بیان اینکه ۱۳ اقدام فوری پس از رای اعتماد از مجلس انجام خواهم داد، به برخی از این اقدامات اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس درآغاز سال تحصیلی جدید، پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان، رفع کسری بودجه، ساماندهی معلمان، شناسایی و جذب بازماندگان، شفاف‌سازی وضعیت صندوق ذخیره، تعیین تکلیف وضعیت نیروهای مختلف وزارتخانه و….. مهمترین اقداماتم  خواهد بود.

دغدغه‌های وزیر آموزش و پرورش 

وزیر آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که بیشترین دغدغه مندی شما درحوزه آموزش و پرورش چیست؟ بیان کرد: تحقق عدالت آموزشی، تأثیر سوابق تحصیلی، نصیب برابر آموزشی، کمبود فضاهای آموزشی، محتوای کتب درسی، اقتصاد آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه معلمان و آموزش و پرورش از دیگر دغدغه‌های من در این حوزه است.

وی  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راهی در مسیر آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: در گذشته؛ زیرنظام‌های سند تحول نگاشته شده بود اما چون پشتوانه‌ای نداشت، اجرایی نشد اما اکنون با ابلاغ نقشه راه سند، می‌توان به تحقق و اجرای آن‌ امیدوار بود.

وزیر آموزش و پرورش به برنامه هفتم توسعه و اهدافش در خصوص آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: سند تحول، مدرسه را نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و پیشرفت کشور و کانون تربیت محله می‌داند.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی