شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

پیش بینی هواشناسی در چند روز آینده / گرمای جهنمی باز می گردد

پیش بینی هواشناسی در چند روز آینده / گرمای جهنمی باز می گردد

سازمان هواشناسی از افزایش دما برای برخی مناطق و رگبار پراکنده برای مناطق دیگر پیش بینی کرده است.

به گزارش شمانیوز :سازمان هواشناسی از بازگشت موج گرما خبر داده است. براساس صحبت های کارشناس هواشناسی خبر از افزایش دما داده است. همچنین کارشناس هواشناسی برای مناطق رگبار پیش بینی کرده است.  کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در هفته‌جاری دمای هوا نسبت به دمای فعلی بیشتر می‌شود، گفت: برای بخش‌هایی از نیمه غربی کشور از جمله تهران افزایش دمای ۴۰ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی از رگبار بارش‌های مانسون در ۵ استان کشور طی روزهای آینده خبر داد و گفت: با توجه به افزایش گرما در کشور، دمای هوای تهران در هفته پیش‌رو به ۴۰ درجه می‌رسد.
کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در هفته‌جاری دمای هوا نسبت به دمای فعلی بیشتر می‌شود، گفت: برای بخش‌هایی از نیمه غربی کشور از جمله تهران افزایش دمای ۴۰ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در شمال کشور رگبار باران، رعد و برق مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست؛ اگرچه پدیده مانسون در بخش‌های پایینی در جنوب کشور تضعیف شده اما همچنان در جنوب استان فارس، غرب و شمال استان هرمزگان، جنوب استان سیستان و بلوچستان، نوار شرقی استان خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد به شکل نقطه و محلی باید منتظر رگبار باران، رعد و برق طی روزهای آینده باشند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا برای برخی نقاط کشور خبر داد.

وی درباره شرایط جوی پنج روز آینده اظهار کرد: از امروز (۳ شهریور) در برخی نقاط استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۴ شهریور) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۹ و ۳۷ درجه سانتیگراد و پس فردا (۵ شهریور) صاف تا کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ و ۵۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی