شمانیوز
شما نیوز

حمایت 29 همتی بنیاد مستضعفان از حوزه کسب و کار محرومان در سال جاری

حمایت 29 همتی بنیاد مستضعفان از حوزه کسب و کار محرومان در سال جاری

مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی بنیاد علوی گفت: با توجه به منابعی که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از طریق دولت برای حوزه محرومیت زدایی اختصاص داده، پیش بینی می شود بنیاد علوی امسال 29 همت در حوزه کسب و کار و ایجاد اشتغال محرومان مداخله ریالی کند.

مسعود پناهی درگفت وگو با رادیو فرهنگ اظهار داشت: موسسه توانمندسازی اقتصادی به عنوان بازوی اشتغال بنیاد علوی در مناطق محروم دارای سه مسئولیت مهم، رشد و پیشرفت اقتصادی، ارتقا عدالت آموزشی و توسعه و ارتقاء سلامت در مناطق روستایی و کمتر برخوردار هدف است.

وی افزود: برنامه بنیاد مستضعفان و موسسه توانمند سازی اقتصادی علوی در سال 1403، استقرار و پایدار سازی بیش از 100 هزار شغل خرد و خانگی و کارگاهی کوچک مقیاس در بیش از 350 شهرستان و 2500 روستا و حاشیه شهرها است .

پناهی یکی از راهبردهای اصلی این موسسه را ایجاد درآمد پایدار با ابزاری از جنس آموزش برای متقاضیان اشتغال و توانمند سازی آنها در حوزه بازار سازی و تامین نهاده عنوان کرد و گفت: در کنار آن توانمند سازی مالی، پرداخت تسهیلات و اختصاص کمک هزینه هایی برای توسعه و پایدارسازی کسب و کار در حال انجام است.

وی با اشاره به وجود 40 هزار روستا در بیش از 480 شهرستان گفت: یکی از راهبردهای موسسه سازی پیاده سازی طرح حمایت یکپارچه اشتغال و تولید به نام طرح حیات است.

پناهی تصریح کرد: فعالیت همکاران بنیاد علوی در مناطق هدف و کم برخوردار با تکیه بر اجرای گام‌های ۱۶ گانه حیات، شناسایی، آموزش و حمایت مالی، بازاررسانی و نظارت بر استقرار کسب و کارها در مناطق محروم انجام می شود.

وی مشارکت دادن مردم در حوزه محرومیت زدایی را یکی از راهبردهای اصلی بنیاد مستضعفان عنوان کرد و گفت: بنیاد علوی دارای یک شبکه 500 نفره از بدنه مردم شامل مجریان و تسهیلگران در مناطق هدف و محروم سراسر کشور است که کارهای اجرایی را در این مناطق انجام می دهند.

بکارگیری فناوری های نوین موضوع دیگری بود که مدیرعامل موسسه سلامت علوی به آن اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های شبکه اجرایی بنیاد علوی در حوزه محرومیت زدایی بر بستر فضای مجازی و سامانه‌های برخط انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه اجرایی بنیاد علوی امسال در 2500 روستا فعال است، گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به دفاتر آنها در روستاها و شهرستان ها، درخواست خود را ارائه کنند و پس از آن مجریان و تسهیلگران با حضور در محل و بازدید مراحل اهلیت سنجی انجام شده و در نهایت این افراد برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی می شوند.

وی افزود: در کنار موارد مطرح شده، همچنین سامانه‌های مختلفی در زمینه دریافت تقاضا و اهلیت سنجی متقاضیان ایجاد و توسعه کسب و کارها دایر شده و پس از ارائه درخواست، مراحل اهلیت سنجی کمتر از یک ماه طول انجام می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی