شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

جزئیات هواشناسی تا آخر هفته / کدام استان ها بارانی میشوند؟

جزئیات هواشناسی تا آخر هفته / کدام استان ها بارانی میشوند؟

صدور هشدار نارنجی برای برخی از استان های کشور توسط هواشناسی.

به گزارش شمانیوز؛ هواشناسی برای این هفته بارش های پاییزی را پیش بینی کرده است. بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه بارش‌های پراکنده در گیلان، غرب مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت. روز چهارشنبه در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش خفیف باران انتظار می‌رود.

پنجشنبه در شمال غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد. روز جمعه در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و شمال زنجان رگبار،‌رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی 2 روز آینده دریای خزر مواج است.

 

هشدار نارنجی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1403/07/23

 

زمان پایان: سه‌شنبه 1403/07/24

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده 26 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در محدوده 1.8 متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل (با تاکید بر شرق تنگه هرمز و غرب دریای عمان)

منطقه اثر: دوشنبه 1403/07/23 و سه‌شنبه 1403/07/24: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق های صیادی و فعالیت های تفریحی سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی های تجاری و اختلال در فعالیت های فراساحلی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای سنگین،فعالیت های ساحلی و فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی