شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

عایق صدا یا عایق صوتی چیست ؟

امروزه یکی از مشکلات رایج در جامعه آلودگی صوتی می باشد . به همین دلیل علاوه بر بخش های صنعتی ، در ساختمان های اداری و مسکونی به منظور کم کردن انواع صدا از عایق صدا یا عایق صوتی استفاده می شود . یکی از عوامل ارزش گذاری ملک در کشورهای توسعه یافته عایق حرارتی و عایق صوتی است . متاسفانه در کشور ایران این موضوع چندان اهمیت ندارد .

عایق صدا یا عایق صوتی چیست ؟

امروزه یکی از مشکلات رایج در جامعه آلودگی صوتی می باشد . به همین دلیل علاوه بر بخش های صنعتی ، در ساختمان های اداری و مسکونی به منظور کم کردن انواع صدا از عایق صدا یا عایق صوتی استفاده می شود . یکی از عوامل ارزش گذاری ملک در کشورهای توسعه یافته عایق حرارتی و عایق صوتی است . متاسفانه در کشور ایران این موضوع چندان اهمیت ندارد .

 

عایق صدا یا عایق صوتی چیست ؟

عایق صدا برای رهایی از سر و صدای شهر و جلوگیری از عبور آن از محیطی به محیطی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد . عایق صدا نقش مهمی را جهت کاهش صدا ایفا می کند . یکی از مدرن ترین و بروزترین عایق های جذب صدا در دنیا عایق فوم صداگیر می باشد که در مصارف ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد .

 

اکثر ساختمان های مسکونی و اداری فاقد عایق صدا می باشند ، به همین دلیل عبور صدا ، آسایش افراد را تحت تاثیر قرار می دهد . استفاده از عایق صدا بر روی دیوارها ، کف و سقف ساختمان ها به منظور جلوگیری از انتقال صدا بسیار مفید و کارآمد است .

 

بهترین عایق صدا

عایق صدا معمولا در شهرهای پر جمعیت و ساختمان های مسکونی که میزان آلودگی صوتی زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد  . هم چنین استفاده از عایق های صوتی دیوار مشترک در پروژه های ساختمانی برای جلوگیری از مشکلات ناشی از عبور صدا رایج می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع عایق صدا ، عایق صوتی خودرو ، عایق حرارتی و غیره به وب سایت آرام گستر مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را دریافت کنید .

 

به یاد داشته باشید که تراکم و دانسیته بالا نشان دهنده استاندارد بودن عایق صوتی نمی باشد . روش نصب و اجرای صحیح عایق صدا در ساختمان نقش اساسی و مهمی را در جلوگیری از عبور صدا ایفا می کنند .

 

متقاضیان عزیز ، کارشناسان آرام گستر می توانند در انتخاب عایق صوتی مناسب ، عایق صوتی ماینر ، عایق صوتی اتاق خواب و عایق صوتی خودرو شما را راهنمایی کنند . بنابراین در صورت نیاز می توانید از طریق خطوط ارتباطی با متخصصان ما در تماس باشید . هم چنین می توانید به وب سایت آرام گستر مراجعه نمایید .

 

عایق صوتی برای مکان های پر رفت و آمد بسیار کاربردی است و از رد و بدل شدن انواع صدا در محیط جلوگیری می کند .عملکرد این نوع از عایق های صوتی به این صورت است که مقداری از صدای موجود در محیط را جذب و مقدار دیگر را کاهش می دهند و به طور کلی عایق های صوتی دارای خصوصیات خاص نسبت به محیط مختلف می باشند .

 

ویژگی های مهم عایق صدا

  • مقاوم در برابر عوامل میکروبی و قارچ ها
  • مقومت بالا در برابر صدا و اتلاف انرژی
  • غیرقابل نفوذ بودن و عدم عبور نم و رطوبت

 

از انواع عایق های صدا که در ساخت و بازسازی ساختمان های استفاده می شوند می توان به پشم شیشه، پشم سنگ ، پلی استایرن و .. اشاره کرد . عایق های صوتی علاوه بر جلوگیری از عبور صدا ، مقاومت بالایی در برابر آتش و حرارت های بالا به دلیل داشتن نقطه ذوب بالا از خود نشان می دهند.

 

در میان عایق های صوتی موجود در بازار عایق های صوتی پشم سنگ یکی از موثرترین و کم هزینه ترین عایق های صوتی موجود در بازار هستند . این عایق های صوتی در کنار قیمت مناسب آن ، کارایی بسیار خوبی دارند و یکی از پیشنهادهای مقرون به صرفه در میان انواع عایق های صوتی محسوب می شوند .

 

 از عایق صوتی الاستومری که به صورت شانه تخم مرغی  عرضه می شوند،جهت جذب صدا به کار برده می شوند و به طور معمول روی عایق پشم سنگ نصب می گرددند و به تنهایی قابلیت جذب اصوات را به خوبی انجام نمی دهند . نصب و اجرای عایق های صوتی و حرارتی را باید به افراد متخصص و باتجربه در این زمینه بسپارید .با نصب دقیق عایق های صوتی می توان علاوه بر کارایی بهتر آن ها طول عمر عایق صوتی ساختمان را نیز افزایش داد .

 

جهت مشاوره و ارتباط با کارشناسان مجموعه آرام گستر می توانید به وبسایت مجموعه مراجعه فرمایید و با مطرح کردن سوالات خود اطلاعات لازم را جهت خرید عایق صوتی خودرو ، عایق صوتی ماینر ، عایق صوتی دیوار مشترک و .. کسب نمایید

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied