شمانیوز
شما نیوز

اظهارنظر جدید وزیر ارشاد در مورد فیلم ˈلالهˈ، خانه سینما و رفع مشکل کاغذ

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارات جدیدی درباره مسایل روز فرهنگی - هنری از جمله درباره دیدار اخیر هیات مدیره خانه سینما با رییس جمهوری، پروژه سینمایی ˈلالهˈ و مرتع شدن مشکل کاغد ارائه کرد.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،ˈسیدمحمد حسینیˈ روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران گفت: تاکید وزارت ارشاد همواره بر قانونی بودن اقدامات و فعالیت ها در چارچوب ضوابط بوده و هست، و هیچ مشکلی با افراد ندارد.

وی به دیدار اخیر هیات مدیره خانه سینما و جمعی از سینماگران با رییس جمهوری اشاره کرد و افزود: در آن جلسه حضور نداشتم و مسایل مطرح شده در آن را پیگیری نکردم؛ فقط می‌دانم در آن جلسه نقطه نظرات سینماگران مطرح شده و رییس جمهوری نیز بر بهره گیری از نظرات تمامی گروه‌ها و افراد در حل مشکلات تاکید کرده اند.

حسینی درمورد موضوع فعالیت مجدد خانه سینما نیز گفت: همواره تاکید بر آن بوده که هر تشکلی برای شکل گیری، باید در ابتدا و در ادامه مسیر بر اساس قانون، ضوابط و اساسنامه‌های موجود فعالیت کنند، از این رو هیچ مشکلی با افراد نداریم و همواره بر قانون و ضوابط تاکید کرده ایم.

عضو کابینه دولت دهم همچنین در پاسخ به این سووال که گفته می‌شود رییس جمهوری بر حل مشکل خانه سینما تاکید دارد، گفت: آنچه در جلسات مختلف شورای عالی سینما مورد بحث قرار گرفته، آن است که اگر تشکیلاتی به هر عنوانی بخواهد شکل بگیرد، حتی‌المقدور باید سعی کند از ظرفیت و نظرات همه افراد و گروه‌ها در آن بهره ببرد، و این موضوع جزو تاکیدات همیشگی رییس جمهوری قرار داشته است.

** مشکلات با حوزه هنری بر سر اکران فیلم ها کمتر شده است

نایب رییس شورای عالی سینما در پاسخ به سووال دیگری درباره تفاهمنامه منعقده میان وزارت ارشاد و حوزه هنری بر سر اکران آثار سینمایی توضیح داد: براساس این تفاهمنامه قرار است حوزه هنری، اسامی فیلم‌هایی که با اکران آنها مشکل دارد را اعلام کنند.

به گفته حسینی، حوزه هنری ‌باید نتایج بررسی خود از فیلم‌هایی که در جشنواره فجر به نمایش درآمده‌اند را به صورت یکجا و فیلم‌های دیگر را در مقاطع مختلف به وزارت ارشاد اعلام کند.

حسینی خاطرنشان کرد: تعداد آثاری که در فهرست حوزه هنری قرار دارد و به وزارت ارشاد اعلام شده قابل توجه نیست و معتقدم مشکلات بسیار کمتر شده است.

** اصلاحات بر روی برخی فیلم های خریداری شده براساس صلاحدید انجام می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سووال دیگری درباره خرید فیلم‌های سینمایی توسط سازمان امور سینمایی و دلیل این امر گفت: گاهی فیلم‌هایی که در مجموع خوب و مناسب هستند به اصلاحاتی نیاز دارند که تهیه‌ کننده اثر حاضر به انجام آنها نیست.

به گفته حسینی، به همین علت در مواقعی صلاح می‌ دانیم که بر روی برخی فیلم‌ها خریداری شده، اصلاحاتی انجام و سپس برای اکران آماده شود که البته تعداد آنها کم است.

** نظرات مختلفی درباره ساخت فیلم ˈلالهˈ وجود دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سپس درباره وضعیت ساخت فیلم سینمایی ˈلالهˈ با توجه به مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تولید آن، گفت: گاهی برخی نظرات مطرح می‌شود و افراد این نظرات را تعمیم می‌دهند.

به گفته وی، اکنون یکی از نمایندگان مجلس سووالی را درباره این پروژه مطرح کرده که امروز با حضور در کمیسیون فرهنگی به آن پاسخ می‌دهیم، اما نباید سووال یا نظری که مطرح می شود به کل مساله تعمیم داده شود.

حسینی گفت: درباره پروژه سینمایی ˈلالهˈ نیز نظرات مختلفی وجود دارد، از این رو همکاران سینمایی برخلاف روال مرسوم فیلمنامه را برای اعضای کمیسیون فرهنگی ارائه داده‌اند که این کار در گذشته صورت نمی گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از این دقت و نظارت استقبال می‌کنیم اما چنین امری نباید مانع فعالیت‌ها شود، زیرا بین اقدام تقننی و اجرایی تفکیک‌هایی وجود دارد.

حسینی ادامه داد: در این موضوع دلایل متعددی وجود دارد که بنظر اجرای این پروژه بهتر است، زیرا در جامعه جهانی پرسش‌ها و ابهاماتی وجود دارد که باید بدان ها پاسخ داد؛ البته این به معنی عدول از ارزش‌ها نیست.

** اخذ مالیات از کتابفروشی شش ماه به تعویق افتاده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث معافیت مالیاتی کتابفروشی ها اشاره کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی مصمم به اخذ مالیات از این صنف گرفته اما با دستور رییس جمهوری، این امر برای شش ماه به تعویق افتاده است.

حسینی ابراز امیدواری کرد، در این فرصت شش ماهه با کمک دوستان سازمان مالیاتی کشور و ناشران آیین نامه ای جامع و کامل برای این منظور تدوین شود.

** مصمم به مرتفع کردن مشکل کاغذ در کشور هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه موضوع حل مشکل کاغذ بارها در دولت پیگیری شده، تاکید کرد: مصمم به مرتفع کردن مشکل کاغذ در کشور هستیم؛ در این راستا حتی از افرادی که در بخش اقتصادی فعال هستند، خواسته‌ایم در واردات کاغذ کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.

وی یادآورشد: ظاهرا در واردات کاغذ به کشور وقفه‌ای ایجاد شده بود و واردکنندگان می‌خواستند وضعیت کمی روشن‌تر شود تا بتوانند به این امر ادامه دهند و همین وقفه باعث ایجاد مشکلات کنونی شده است.

حسینی با تاکید بر آنکه دولت و وزارت ارشاد، حل مشکل کاغذ را با جدیت پیگیری می کند، افزود: در این زمینه کارگروهی تشکیل شده که به شکل مداوم مسأله کاغذ را پیگیری کنند.

وزیر ارشاد همچنین به تمهیدات دیگر که برای حل بحران کاغذ اندیشیده شده اشاره کرد و گفت: در این مدت حتی هر کدام از اتحادیه‌های استانی که مراجعه و اعلام آمادگی برای واردات کاغذ کرده اند، به آنها در زمینه دریافت تسهیلات و مجوزهای لازم کمک کرده‌ایم.

عضو کابینه دولت دهم افزود: تاکید رییس‌ جمهوری نیز بر حل این مشکل است و به وزیر اقتصاد و بازرگانی و رییس بانک مرکزی برای حل این موضوع تاکیداتی شده است؛ ضمن آنکه معاون اول رییس جمهوری نیز در این زمینه جلسات مختلفی داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied