شمانیوز
شما نیوز

قالیباف در یادواره بابانظر:

نتیجه دروغ، تزویر، ریا و تهمت شکست است

شمانیوز:شهردار تهران با تاکید بر اینکه « نباید به افرادی نگاه کنیم که در فراز و نشیب ها، دور و نزدیک می شوند»، گفت : اگر بر اساس همان سنت هایی که در دوران دفاع مقدس داشتیم و با همان روحیه در سنگر فعلی مجاهدت کنیم، مشکلات ما قابل حل است. خواه این مشکلات، مشکلات اقتصادی، تورم، بیکاری، تهاجم فرهنگی ، بی بند و باری باشد و خواه مواد مخدری که در هر خانه ای مثل آتش بر وجود خانواده ها افتاده است؛ این موارد تنها با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس قابل حل است.

دکتر محمد باقر قالیباف طی سخنانی در چهارمین یادواره سردار شهید نظر نژاد (بابانظر) که در سالن شهید هاشمی نژاد شهر مقدس مشهد برگزار شد ، ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این یادواره، ابراز داشت: هر چند برگزاری این یادواره به نام شهید نظر نژاد است اما هر جمعی که به نام هر شهیدی برگزار می شود، متعلق به همه شهدا است، مخصوصا شهدایی که سال ها هم رزم یکدیگر بوده اند .

وی تاکید کرد: مگر می شود به یاد شهید نظر نژاد یادواره ای را برگزار کرد و از شهدایی چون شهید شوشتری، برونسی، محمد زاده، علیمردانی ، چراغچی، میرزایی و ... یاد نکرد؟ این شهدا صادقانه و مخلصانه در میدان جنگ جنگیدند و یارانی بودند که در همین دنیا نیز از یکدیگر جدا شدنی نبودند؛ بنابر این بزم آن ها در سفره الهی و در کنار اهل بیت (ع) ، بزم گرمی است و امیدواریم در حق یکایک ما دعا کنند.

دکتر قالیباف در ادامه به ذکر خاطراتی از شهید نظرنژاد پرداخت و گفت: هر وقت فرصتی می شد و به مشهد می آمدیم، رسم بر این بود که 5 نفر از همرزمان گرد هم جمع می شدیم و پیش از اذان صبح به حرم حضرت امام رضا (ع) می رفتیم. پس از نماز صبح به بهشت رضا (ع) و بر سر مزار شهدا می رفتیم چرا که شهید نظرنژاد دلبستگی عجیبی با دوستان شهید خود داشت و بارها و بارها هنگامی که به مزار شهدا می رسیدیم، شهید نظر نژاد می گفت: "اگر قرار است خدا به عدالت و فضل رفتار کند، حق ما شهادت است و اگر من شهید شدم، من را میان دوستان شهیدم دفن کنید."

شهردار تهران خطاب به جوانانی که دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده اند، با طرح این سوال که «مهم ترین ویژگی شهدا و دفاع مقدس چه بود؟» ابراز داشت: مهمترین نکته ای که در دفاع مقدس و زندگی شهدا به چشم می خورد، صداقت و ایثار آن ها بود؛ چرا که شهدا هر کاری که انجام می دادند در ابتدا حتما در آن خلوص بود . لازم نبود شهدا یادآوری کنند که کار خود را برای خدا انجام می دهند چون انجام کار برای خدا جزو هویت و شخصیت آن ها بود و جز خدا چیز دیگری را مد نظر نداشتند.

دکتر قالیباف اظهار کرد: بسیاری از جنگ ها اتفاق افتاد و بسیاری از آدم ها نیز کشته و مجروح شدند؛ امروز نیز صحنه های درگیری و مبارزاتی وجود دارد که افراد زیادی کشته و مجروح می شوند اما این کشته ها کجا و شهدای دفاع مقدس کجا که در میدان حق علیه باطل کشته شدند؛ اینجا است که نشان می دهد ثمره خون شهید پایدار است .

شهردار تهران صداقت و ایثار را مهم ترین سرلوحه زندگی شهدا دانست و عنوان داشت : شهدا بر بستر معنویت حرکت می کردند و در کنار آن عقلانیت نیز در اوج خود قرار داشت ؛ در حین آنکه معنویت در وجود شهدا بود و جوهره آن ها الهی بود، اما در کنار آن عقل و تدبیر نیز وجود داشت و پس از آن بر صبر و توکل تاکید می کردند.

وی خاطر نشان ساخت : گاهی اوقات در گفته های برخی افراد سخنانی به میان می آید که از جنس بچه های جبهه نیست ؛ فضای جبهه به گونه ای نبود که کاری را غیر عاقلانه انجام دهند ، بلکه اوج عقلانیت و تدبیر در کنار ایثار، صداقت و اخلاص در جبهه ها بود.

دکتر قالیباف با بیان اینکه « در دوران دفاع مقدس عقلانیت، تدبیر و خردورزی وجود داشت»، تصریح کرد: گاهی در بیان برخی خاطرات، مطالبی مطرح می شود که بعضی جوانان ما احساس می کنند جان رزمنده ها اهمیت نداشت، این در حالی است که در جبهه های جنگ حتی یک تیر هم حساب و کتاب داشت چه برسد به جان یک انسان.

دکتر قالیباف در ادامه به ذکر خاطره ای از یکی از رزمنده های شهید پرداخت و اظهار کرد : این رزمنده به من می گفت که به عنوان یک بسیجی و حزب اللهی به جبهه نیامدم، بلکه به دلیل تحویل گرفتن جنازه یکی از شهدا ناگزیر به پادگان آمده بودم، اما شب اولی که در پادگان خوابیدم مشاهده کردم که در این پادگان تمامی رزمنده ها مناجات می کنند و نماز شب می خوانند. اینجا بود که فهمیدم دنیا یک روی دیگر هم دارد و انسانیت، اسلامیت و فرهنگ دفاع مقدس را درک کردم. این رزمنده در جبهه ماند و شهید شد و پیکر او را تحویل دادیم در حالی که آمده بود تا پیکر یکی از شهدا را تحویل بگیرد.

دکتر قالیباف به ذکر آخرین گفتگوی خود با شهید نژاد 36 ساعت پیش از شهادت وی اشاره کرد و عنوان داشت: این شهید می گفت آقا باقر ! شما که با من بودید آیا در جایی دیدید که من بترسم ، پشت خاکریزی دولا راه بروم، خمپاره ای آمد که روی زمین بخوابم و آیا دیدی پشت خاکریزی که عراقی ها آمدند من بترسم ؟ شهید نظر نژاد واقعا شجاع و بی نظیر بود .

شهردار تهران در ادامه ایثار، شجاعت، صمیمیت، صداقت، محبت و صبر را سیره شهدا خواند و گفت: هر جامعه و انسانی، چه در عرصه دفاع مقدس و میدان جنگ و چه در عرصه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید بر بستر عقلانیت و معنویت حرکت کرده و از سنت های الهی فاصله نگیرد . اگر بر این مدار حرکت کرد خداوند نیز وعده داده است که زندگی مادی و معنوی او تنظیم و تضمین شده است .

وی خاطر نشان ساخت: اگر امروز در زندگی شخصی و جامعه خود با مشکلاتی برخورد می کنیم، یقینا به این دلیل است که از سنت های الهی فاصله گرفته ایم ؛ وقتی در جامعه ای ربا در عرصه اقتصادی، اصل قرار گیرد هر نامی که بر این جامعه باشد، برکت نخواهد داشت و گره گشایی در این جامعه نیست .

دکتر قالیباف تاکید کرد : در جامعه ای که بر دروغ، تزویر، ریا و تهمت شکل گیرد، این جامعه به موفقیت نخواهد رسید و مال حرام از گلوی هر انسانی و در هر رده ای که پائین رفت، اثر وضعی خودش را خواهد داشت . این در حالی است که خون شهید در فرهنگ و سنت الهی از بین رفتنی نیست و ماندگار است .

شهردار تهران به فشارها و سختی ها در عملیات کربلای 5 در شهرک دوئیجی اشاره کرد و گفت : گاهی در جبهه ها بعضی ها می گفتند خدایا ! نه می خواهیم صدام سقوط کند و نه می خواهیم کربلا را آزاد کنیم ، فقط "عرض خط" ما را برای ما نگه دار، بقیه آن را بخشیدیم . حتی در عملیات خیبر می گفتند خدا اگر بتوانیم دوستان شهید خود را عقب ببریم ، سایر چیز ها را نمی خواهیم . اما سنت های الهی نگذاشت که آمریکا ، دشمنان ما و صدام کافر، خون رزمنده های مخلص ما را بریزند و چرخه ایام به نفع آنها بچرخد . تا زمانی که دنیا پابرجاست خون شهید نیز اثر خود را بر جامعه خواهد گذاشت.

دکتر قالیباف خاطر نشان ساخت : احساس نکنید که امروز با قدرت دیپلماسی خود در عراق کاری کردیم ، بلکه این ثمره خون شهدای دفاع مقدس است که آمریکایی ها صدام را به این نحو اعدام می کنند و شر خودشان را به خودشان بر می گردند ؛ نتیجه آن می شود که در کشوری که مهد تشیع بوده و شعیان همواره در مظلومیت بوده اند ، یک قدرت شیعه در راس کار است و تمامی دنیا نیز به دنبال آن هستند که این حکومت را به روش های مختلف از پای درآورند اما این حکومت هنوز پابرجاست . این به برکت خون شهدا، صداقت، ایثار و گذشت آن ها است.

شهردار تهران به دیدار چند روز گذشته خود با تعدادی از جانبازان اشاره کرد و گفت: این جانبازان بیش از 28 سال است با سختی زندگی می کنند، اما در حساب و کتاب خدا اینگونه نیست که این مقاومت ها و صبرها نادیده گرفته شود . دنیا با تمامی تلخ و شیرینی ها و فراز و نشیب های آن خواهد گذشت ، آن چیزی که رفتنی است لذت های بی رویه ای است که در زندگی بسیاری افراد وجود دارد اما برکات این مجاهدت ها را در دنیا و آخرت می بینیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که «جنگ تمام شده اما دفاع هرگز تمام نخواهد شد »، اظهار کرد: اگر روزی در پشت عملیات ها باید تیر و آر پی جی می زدیم، آن روز برای نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه باورهایی که امام (ره) و شهدا برای ما گذاشتند تلاش می کردیم و امروز نیز سنگر مجاهدت ما این است که تلاش کنیم همه آرمان هایی که به دنبال آن ها بودیم، در عرصه زندگی مردم در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تحقق پیدا کند؛ اگر این کار را نکنیم به همه دوستان شهید خود خیانت کردیم.

دکتر قالیباف با بیان اینکه «باید با همان روحیه دفاع مقدس کار و تلاش خود را ادامه دهیم»، ابراز داشت: قطعا شهید نظر نژادها زمانی از ما راضی هستند که در این سنگر بایستیم و اجازه ندهیم افرادی پیدا شوند که روزی که در میدان جنگ مرز بین مرد و نامرد مشخص می شد، آن ها در مرز نامردها ایستادند و ذره ای از میدان جنگ را درک نکردند اما امروز خودشان را از هر انقلابی، انقلابی تر نشان دهند.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر ما در جبهه بودیم، ذره ای حق نداریم بر کسی منتی داشته باشیم و از آن سوء استفاده کنیم. نباید میراث خواران دفاع مقدس باشیم بلکه باید میراث داران دفاع مقدس باشیم.همینطور اجازه ندهیم کسانی که صلاحیت این میراث داری را ندارند و می خواهند با هر بهانه ای میراث خواری کنند، به اهداف خود برسند. قطعا حرف هایی که آن ها امروز می زنند، شیرین تر از حرف هایی است که رزمندگان دوران دفاع مقدس می زدند اما خوب است زندگی این آدم ها را رصد کرده و ببینم در سی و سه سال گذشته چگونه رفتار کردند.

دکتر قالیباف تصریح کرد : آیا هر زمانی که سفره خون پهن بود، این افراد بابت این سفره نیز خم و راست شدند و در سفره زحمت نیز ایفای نقش کردند ؟ یا هر جا که سفره نان و قدرت بود از انقلاب حرف زدند اما جایی که باید زندان می رفتند ، سیلی می خوردند، تیر می زدند و تیر می خوردند، می گفتند متاسفانه توفیق یار ما نیست !

شهردار تهران در ادامه خاطر نشان ساخت: امروز وظیفه ما این است که آرمان های امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری که بدون شک در مسیر امام و آرمان های اصیل انقلاب حرکت می کنند، پیش ببریم و ما نیز صادقانه در این مسیر حرکت کنیم .

دکتر قالیباف افزود: امروز از این مسیر است که می توانیم به جایی برسیم و نباید هیچ مسیری را برای خودمان پیش بینی کنیم، اما در این راه باید صادقانه، خالصانه، با تدبیر و عاقلانه حرکت کرده و از خرد جمعی استفاده کنیم . باید از غرور تکبر دوری کرد و خدمت گذاری را به عنوان خدمت گذاری صادقانه بدون منت انجام دهیم و کرامت انسان ها را حفظ کنیم.

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و ماه رمضان را فرصتی دانست که خداوند به تمامی انسان ها داده است تا مورد آمرزش الهی قرار بگیرند.

دکتر قالیباف گفت: خداوند ماه های عزیزی چون ماه رجب، شعبان و ماه ضیافت الهی را برای ماه فراهم کرده است و امیدوارم به گونه ای نباشد که ماه رمضان بر ما تمام شود و نتوانیم در این ماه مورد آمرزش الهی قرار گیریم.

وی ادامه داد: ماه رمضان فرصت مهمی برای آن هایی است که می خواهند در بهار زندگی قرار گیرند و زندگی خود را به خدا نزدیک کنند چرا که این ماه رمضان است که می تواند آغاز یک زندگی جدید برای انسان ها باشد.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد:اگر می خواهیم ماه مبارک رمضان را درک کنیم باید احساس ما این باشد که ماه رمضان دیگری پیش روی ما نیست، باید به این ترتیب رمضان را در آغوش گرفته و در پیشگاه خدا طلب مغفرت کنیم.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، مرتضی نظر نژاد، فرزند شهید نظر نژاد به ذکر خیر مقدم به میهمانان پرداخت.

همچنین با حضور شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه و حجت الاسلام موحدی، از همسر و فرزندان شهید نظر نژاد تجلیل شد.

دکتر قالیباف در جمع خبرنگاران: هر چه در جبهه یاد گرفتیم از شهید نظرنژاد بوده است

شهردار تهران همچنین در حاشیه چهارمین یادواره سردار شهید محمد حسن نظر نژاد ( بابانظر) در جمع خبرنگاران،گفت: از روز اول دفاع مقدس به شهید نظر نژاد ارادت داشتیم، چرا که ایشان واقعا فرمانده ما بود و آن روز ما بسیجی ایشان بودیم، بنابر این هرچه در جبهه یاد گرفته ایم از این شهید عزیز بوده است.

دکتر محمد باقر قالیباف در پاسخ به سوالی درباره برگزاری این یادواره، اظهار داشت: همه مجالس شهدا، مجالس با معنویتی است که انسان را متوجه درون خود کرده و انسان را در زندگی ها و خاطرات زیبای خود می برد.

شهردار تهران یادواره سردار نظر نژاد را مجلس ویژه ای توصیف کرد و گفت: این مجلس یادی از شهید نظر نژاد و دیگر خانواده معظم شهدا و همچنین بسیاری از همرزمان، جانبازان و ایثارگرانی بود که برای جوان هایی که در آن دوران نبودند، آموزه های زیادی دارد.

وی خاطر نشان ساخت: از روز اول دفاع مقدس به شهید نظر نژاد ارادت داشتیم، چرا که ایشان واقعا فرمانده ما بود و آن روز ما بسیجی ایشان بودیم، برنابر این هرچه در جبهه یاد گرفته ایم از این شهید عزیز بوده است.

دکتر قالیباف در پایان ابراز امیدواری کرد همه افرادی که در جامعه زندگی می کنند، چه جوانانی که دوران دفاع مقدس را ندیدند و چه رزمنده هایی که در آن دوران بوده اند در راه شهدا پایدار باقی بمانند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی