شمانیوز
شما نیوز

اقتصاد مقاومتی، نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است

‌استاندار گلستان در نخستین جلسه شورای اداری سال 1395، با بیان اهمیت نامگذاری سال جاری با عنوان«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در واقع همان نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است که باید در حوزه نظری و عملی مورد توجه قرار گیرد.

‌استاندار گلستان در نخستین جلسه شورای اداری سال 1395، با بیان اهمیت نامگذاری سال جاری با عنوان«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در واقع همان نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است که باید در حوزه نظری و عملی مورد توجه قرار گیرد.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه گلستان، دکتر حسن صادقلو ضمن تبریک به مناسبت ایام سال جدید و ولادت حضرت فاطمه(س)، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولان نظام، اقتصاد مقاومتی نیازمند تبیین است و اقتصاددانان استان باید برش استانی مسئله را با توجه به مباحث نظری تهیه نمایند.

‌وی افزود: صدور فرمان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اقدامی خردمندانه بود و باید این فرمایش به شکلی اعتقادی مورد توجه قرار گیرد.

‌وی اقدام را بخشی از ظرفیت اراده‌ای مسئله اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: موضوع اقدام در فرمایش رهبری دقیقاً به معنای ایمان به مسئله اقتصاد مقاومتی است و دستگاه‌های اجرایی توجه داشته باشند که اقتصاد مقاومتی یعنی کاری، کارستان که در دستگاه‌ها انجام می‌شود و آن را از اقدامات عادی و جاری تفکیک کنند.

استاندار گلستان با نقد اقتصاد عاریتی، اظهار کرد: اقتصاد عاریتی منجی خود را در خارج از کشور جستجو می‌کند، خام‌فروشی را مورد توجه قرار می‌دهد، به جای صادرات کالا در اندیشه صادرات ارز و واردات است، دیپلماسی اقتصادی منفعل را دنبال می‌کند، نگاهش به سرمایه گذاران خارجی و واردات دانش و تکنولوژی است، توسعه را بدون توجه به هویت و با هر قیمتی می‌خواهد و تاثیرات آن رفاه طلبی، تجمل گرایی، وابستگی به نفت، واردات محصولات کشاورزی و محصولات اساسی است.

‌وی با بیان اینکه باید نسخه استانی اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از اسناد بالادستی صورت گیرد، یادآور شد: باید نسخه روستایی، شهری و عشایری اقتصاد مقاومتی استان تبیین شود و هر حوزه‌ای نسبت به مسئولیت خود حساس باشد.

‌دکتر صادقلو با تاکید بر اینکه باید تا 20 اردیبهشت ماه کل برنامه ریزی‌های اقتصاد مقاومتی استان تمام شود، خاطر‌نشان کرد: باید کتاب اقتصاد مقاومتی تدوین شود و جهت گزارش مستقیم به شخص ریاست محترم جمهوری ارائه گردد و پس از آن با جدیت برنامه‌های عنوان شده اجرایی شود.

‌وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: هر نوع اشتغالی نباید با عنوان اقتصاد مقاومتی تعریف شود و همچنین باید در منابع درآمدی استان مدیریت شود و هزینه و فایده اقدامات در نظر گرفته شود.

‌وی‌ اقتصاد مقاومتی را مطالبه نظام، رهبری و مردم دانست و گفت: امروز دولت آمریکا از مدل شدن جمهوری اسلامی هراسان است و اقتصاد مقاومتی مسئله‌ای است که ما را به مدلی در حوزه اقتصاد جهانی تبدیل می‌کند.

‌استاندار گلستان، اقتصاد مقاومتی را مسئله‌ای از زمان رسول الله برشمرد و خاطر‌نشان کرد: امام خمینی (ره) در انقلاب دوم اسلامی روح اقتصاد مقاومتی را سرلوحه خویش قرار دادند و از آنجایی که نزاع باطل با نظام اسلامی پایانی ندارد، اقتصاد مقاومتی‮ که مسئله‌ای برای شرایط دشوار، تهدید و دشمنی است‌، باید مورد توجه قرار گیرد.

‌در این جلسه که با هدف تبیین مباحث اقتصاد مقاومتی‮ صورت گرفته بود، برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون نامگذاری سال 5931 توسط مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» پرداختند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied