شمانیوز
شما نیوز

تغییر نگرش، اولین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی

‌یک دکترای اقتصاد و مدرس دانشگاه آیت‌الله بروجردی گفت: به نظر می‌رسد اولین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تغییر نگرش‌هاست و باید معتقد بود که با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی این اقتصاد تحقق می‌یابد.

‌یک دکترای اقتصاد و مدرس دانشگاه آیت‌الله بروجردی گفت: به نظر می‌رسد اولین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تغییر نگرش‌هاست و باید معتقد بود که با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی این اقتصاد تحقق می‌یابد.

داریوش حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان،‌ در رابطه با اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: با اجرای اقتصاد مقاومتی می‌توان بسیاری از مشکلات موجود در این بخش را کاهش داد و به بهبود وضعیت اقتصاد کمک کرد.

وی افزود: چند سال است که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکیدات زیادی دارند که نشان می‌دهد با تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توان شاهد رشد و موفقیت در بخش‌های مختلف به‌ویژه اقتصاد بود.

حسنوند تصریح کرد: به نظر می‌رسد اولین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تغییر نگرش‌هاست و باید معتقد بود که با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی این اقتصاد تحقق می‌یابد.

این استاد دانشگاه افزود: برای اجرای این برنامه باید نهادهای مربوطه به صورت منسجم و در یک جهت واحد حرکت کنند تا بتوان به این نوع اقتصاد عمل کرد.

وی با تأکید بر این‌که مشخص شدن نقاط قوت و ضعف، برای تحقق این امر بسیار ضروری است، عنوان کرد: وقتی مشکلات و نقاط قوت این موضوع مشخص شود به راحتی می‌توان در این راه حرکت کرد. نیاز است اطلاعات زیادی کسب شود و مطالعات در این بخش افزایش یابد.

حسنوند ادامه داد: به نظر می‌رسد برای آن‌که در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار بگیریم، باید شرایط را فراهم کرد و اقدامات عملی مهمی برای این موضوع انجام شود.

این استاد دانشگاه افزود: باید تلاش کرد تا تولید داخلی افزایش یابد، چراکه با تولید کالاهای داخلی و مصرف این کالا‌ها علاوه‌ بر ارتقای تولید ملی در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تلاش شده است.

وی بیان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به توانایی‌های داخلی اتکا کرد و با توجه به ظرفیتی که وجود دارد، می‌توان تولیدات داخلی را به بهترین شکل افزایش داد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی