شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

خروج پساب از شیراز عامل فرونشست زمین است

خروج پساب از شیراز عامل فرونشست زمین است

استاندار فارس گفت: فرونشست در دشت‌های استان یکی از معضلات زیست محیطی است که اگر به طور علمی به آن توجه نشود تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت فرونشست دشت‌های فارس اظهارداشت: ضرورت دارد که مطالعات انجام شده در حوزه فرونشست دشت‌های فارس به روز رسانی شود.

وی ادامه داد: باید تمام ظرفیت ها و راهکارها برای کاهش اثرات این پدیده در استان به کار گرفته شود.

وی افزود: در صورت تشخیص نخبگان دانشگاهی، پیشنهاد شود که در کدام نقاط از شهر ایجاد چاه‌های جذبی، از سرعت پیشرفت فرونشست می‌کاهد.

استاندار فارس گفت: خروج پساب از شهر شیراز را می توان یکی از دلایل کاهش آب‌های سفره‌های زیرزمینی و در نهایت ایجاد پدیده فرونشست دانست و لذا یک کمیته علمی این موضوع را بررسی می کند و قراردادهای جدید نیز بر اساس نظر آن کمیته منعقد خواهد شد.

او بر ضرورت تاسیس دبیرخانه فرونشست زمین در آب منطقه‌ای فارس تاکید کرد و افزود: طی یک قرارداد همکاری، مطالعه دشت‌های تاریخی از جمله تخت جمشید، دشت مرودشت، حرم حضرت شاهچراغ (ع)، فرودگاه شیراز و پهنه برف فروشان در دستور کار پژوهشگران قرار گیرد تا وضعیت آنها به شکل علمی مشخص شود.

ایمانیه بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، ضرورت دارد که پیشنهادهای سریع و عملیاتی برای مقابله با این پدیده خطرناک ارائه شود و سازمان‌ها و مجموعه های مختلف نیز به مقابله با این پدیده توجه داشته باشند.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی