شمانیوز
شما نیوز

صادرات چهار میلیون تن سبزی و صیفی به خارج از کشور

صادرات چهار میلیون تن سبزی و صیفی به خارج از کشور

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صدور 1370 مجوز حمل محصولات سبزی و صیفی از این استان با هدف تثبیت بازار محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: این مجوز ها به منظور صادرات به خارج از کشور و در طول دو ماه نخست تابستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، سمیه سلیمی با بیان اینکه با صدور مجوز های مذکور 27 هزار و 429 تن محصول با هدف صادرات بارگیری و حمل شده است، اظهار داشت: این اقدامات در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت محصولات تولیدی کشاورزان و به تبع؛ ضرر و زیان تولید کنندگان بوده است.  

وی با بیان اینکه محصولات صادر شده شامل گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی است، اظهار کرد: در مدت مورد نظر 1038 محموله گوجه فرنگی به وزن 21 هزار و 195 تن، 248 محموله پیاز به وزن چهار هزار و 672 تن و 84 محموله سیب زمینی به وزن هزار و 562 تن بارگیری و حمل شده است. 

او با اشاره به اینکه این محصولات عمدتا از طریق بنادر لنگه، شهید باهنر، شهید رجایی، بندر عباس، خرمشهر و جاسک صادر شده است، بیان کرد: کشور های حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی، کویت، عمان و قطر مقاصد اصلی صادراتی محصولات سبزی و صیفی استان فارس بوده است. 

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ها در سال گذشته بالغ بر چهار میلیون تن سبزی و صیفی از ایران اسلامی به بازار‌های خارج از کشور صادر شده است، افزود: تلاش می کنیم به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و تولید کنندگان استان فارس، سهم صادرات محصولات این استان را افزایش دهیم.  

وی محدودیت منابع آبی در فارس را یادآوری کرد و گفت: این موضوع از اصلی‌ترین دلایل اجرای طرح الگوی کشت است که کشاورزان عزیز ضمن رعایت الگوی کشت می بایست به بالا بردن بهره‌وری آب از هر واحد آن نیز توجه داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    اقای پزشکیان لطفا فکری به حال مردم فقرکشیده صندوق امدادولایت ماهانه ۴۰۰هزارچجورط میشه زندگی ک داماحقوق پزشکان ودیگران بالاست.مگه ما ایرانی نیستیم بچه های ما دل ن ارند.خدایابفریادضعیفان دیده نشده برس.امین.

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی