شمانیوز
شما نیوز

وزیر کشور:

مهم‌ترین وظیفه استانداران ایجاد وفاق در جامعه است

مهم‌ترین وظیفه استانداران ایجاد وفاق در جامعه است

وزیر کشور گفت: مهم‌ترین وظیفه استانداران جدید ایجاد همدلی و وفاق در میان آحاد جامعه است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، اسکندر مؤمنی در آئین معارفه استاندار جدید فارس با اشاره به ظرفیت های این استان اظهار داشت: استان فارس با وجود بارگاه حضرت احمد ابن موسی (ع) و وجود ظرفیت‌های انسانی و مفاخر مختلف جایگاه ویژه ای در کشور دارد و با فرصت‌های ویژه ای که در این استان وجود دارد می‌تواند در کشور اثرگذار باشد.

وی افزود: مردم استان فارس لایق بهترین‌ها هستند و با توجه به تلاش‌هایی که پیشتر صورت گرفته تاکنون خدمت رسانی ویژه ای به مردم فارس انجام نشده است.

وی با اشاره به روند تعیین استانداران گفت: بیشترین زمان را برای تعیین استانداران صرف کرده ایم تا بهترین ها انتخاب شوند و از ظرفیت‌هایی که در استان‌های کشور وجود دارد برای پیشبرد امور کشور استفاده نمایند.

وی به انتخاب حسینعلی امیری به عنوان استاندار جدید فارس اشاره کرد و افزود: با نگاهی به سوابق ایشان در خواهیم یافت که در حوزه‌های ملی و استانی دارای مناصب مختلفی بوده که این موضوع موجب خواهد شد تا با آشنایی با ارکان مختلف دولت و مجلس از ظرفیت‌های موجود به گونه‌ای استفاده کند که فارس با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قرار گیرد.

مؤمنی ادامه داد: این پایان کار نیست بلکه آغاز مسیری است برای توسعه فارس و این موضوع محقق نخواهد شد مگر آنکه تمامی آحاد جامعه در کنار یکدیگر قرار گرفته و با هم افزایی زمینه توسعه فارس را فراهم کنند.

او گفت: برای انتخاب استانداران ۱۰ شاخص اصلی در نظر گرفته شده و عملکرد تمامی استانداران دولت چهاردهم پس از یکسال مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت .

وی بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه استانداران جدید ایجاد همدلی و وفاق در میان آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: همکاری، توسعه و هم افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه باید توسط استانداران انجام شود از این رو استانداری در کشور موفق است که بتواند تمامی دستگاه‌ها را در کنار یکدیگر در مسیر توسعه قرار دهد البته ارتباط مستمر با مردم و مردم محوری باید مدنظر استانداران کشور باشد.

وزیر کشور افزود: استان فارس باید یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کشور باشد و این استان قطب گردشگری سلامت بوده و هست و باید بر اساس برنامه هفتم توسعه ورود گردشگر در پایان برنامه به ۱۵ میلیون نفر برسد از این رو تلاش‌ها باید در این مسیر قرار گیرد که برنامه هفتم توسعه در تمامی استان‌های کشور محقق شود.

وی بیان کرد:شاید در زیرساخت‌هایی نظیر فرودگاه و راه‌ دارای مشکلاتی باشیم اما باید با تلاش این مشکلات برطرف شده و گردشگری در کشور توسعه یابد.

مؤمنی اظهار داشت: یکی از سخت‌ترین کارهایی که در کشور وجود دارد تأمین اعتبار و تخصیص بودجه برای طرح ها است و در کشور به سختی بودجه تأمین می‌شود از این رو روا نیست اعتبارات به طرح‌های غیر اولویت دار یا طرح‌های غیرفعال اختصاص یابد.

در این آیین، حسینعلی امیری به عنوان استاندار جدید فارس معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی